تبیان، دستیار زندگی
هیئت منصفه مطبوعات اعلام کرد با توجه به مخدوش بودن ماهیت شکایت دفتر هاشمی رفسنجانی از بذرپاش و اشتهاردی مدیران‌مسئول سابق روزنامه‌های وطن امروز و ایران رسیدگی به این پرونده امکان‌پذیر نیست
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شکایت آیت الله هاشمی مخدوش بود


هیئت منصفه مطبوعات اعلام کرد با توجه به مخدوش بودن ماهیت شکایت دفتر هاشمی رفسنجانی از بذرپاش و اشتهاردی مدیران‌مسئول سابق روزنامه‌های وطن امروز و ایران رسیدگی به این پرونده امکان‌پذیر نیست..


بذرپاش- هاشمی

هیئت منصفه مطبوعات اعلام کرد با توجه به مخدوش بودن ماهیت شکایت دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی از بذرپاش و اشتهاردی مدیران‌مسئول سابق روزنامه‌های وطن امروز وایران رسیدگی به این پرونده امکان‌پذیر نیست

به گزارش خبرنگار جامعه فارس، جلسه رسیدگی به اتهامات مطبوعاتی کاوه اشتهاردی؛ مدیرمسئول سابق روزنامه ایران و مهرداد بذرپاش؛ مدیرمسئول سابق روزنامه وطن امروز با شکایت دفتر آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی مدیر خراسانی و با حضور هیئت منصفه مطبوعات برگزار شد.

در این جلسه در پی دفاع مؤثر و مستند اشتهاردی و بذرپاش و با بیان ادله آنها در خصوص ماهیت پرونده همچنین با توجه به نحوه طرح شکایت و تناقضات موجود در این پرونده، هیئت منصفه مطبوعات با رد شکایت صورت گرفته اعلام کرد: با توجه به مخدوش بودن ماهیت شکایت دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی از بذرپاش و اشتهاردی، رسیدگی به این پرونده امکان‌پذیر نیست.

بنابر این گزارش، شکایت دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی از اشتهاردی و بذرپاش معتبر نیست و مردود اعلام شد.

در این رابطه کاوه اشتهاردی در گفتگو با مهر در خصوص شکایت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی از روزنامه ایران اظهار داشت: دادگاه مطبوعات برای رسیدگی به شکایت هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از روزنامه‌های ایران و وطن صبح روز یکشنبه 9 مرداد ماه با حضور اعضای هیئت منصفه مطبوعات در شعبه 76 دادگاه عمومی تهران و به ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی برگزار می‌شود.

در این جلسه در پی دفاع مؤثر و مستند اشتهاردی و بذرپاش و با بیان ادله آنها در خصوص ماهیت پرونده همچنین با توجه به نحوه طرح شکایت و تناقضات موجود در این پرونده، هیئت منصفه مطبوعات با رد شکایت صورت گرفته اعلام کرد: با توجه به مخدوش بودن ماهیت شکایت دفتر هاشمی رفسنجانی از بذرپاش و اشتهاردی، رسیدگی به این پرونده امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: این شکایت از طرف رئیس دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی و به اتهام نشر اکاذیب علیه اینجانب و مهرداد بذرپاش اقامه شده است.

اشتهاردی همچنین محمد، مهدی، محسن، فائزه، فاطمه و یاسر هاشمی رفسنجانی را از دیگر افرادی اعلام کرد که شکایت‌های جداگانه ای علیه او به دادگاه ارائه کرده اند.

مدیر مسئول سابق روزنامه ایران همچنین سید محمد خاتمی، مهدی کروبی، عبدالله جاسبی، حسین موسویان، مجتبی ناطق نوری، ابوالفضل فاتح و مهدی خزعلی را از دیگر شاکیان روزنامه ایران در ایام مسئولیت خود در این روزنامه معرفی کرد.

اشتهاردی بیشترین تعداد از این پرونده‌ها را مربوط به شکایت دانشگاه آزاد و مهدی هاشمی برشمرد.

فرآوری :یوسف قاضی زاده

بخش سیاست تبیان


منابع: فارس و مهر