تبیان، دستیار زندگی
بیشترین طلاق درمیان زوجهایی که کمتر از سه سال از زندگی آنها گذشته روی داده که مهمترین دلیل آن برخوردار نبودن زوجها از مهارت حل مساله و مهارتهای زندگی کردن است. ضمن اینکه بسیاری از سوء تفاهم ها به دلیل حرف نزدن در میان آنها ایجاد شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعتیاد؛ مهمترین عامل طلاق


رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با اشاره به اینکه اعتیاد مهمترین عامل طلاق در کشور است گفت: برای کاهش طلاق باید گروهی تخصصی متشکل از کارشناس، مددکار و مشاور در دادگاههای خانواده مستقر شوند.


طلاق-دادگاه

سید حسن موسوی چلک در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پدیده های اجتماعی مانند طلاق در جوامع و مناطق مختلف و حتی در میان اقشار متفاوت است.

وی در مورد عوامل ایجاد کننده طلاق، تاکید کرد: براساس تحقیقات انجام شده مصرف مواد مخدر، دخالت والدین و نارضایتی از روابط زناشویی از مهمترین عواملی هستند که باعث وقوع طلاق در میان خانواده ها می شوند.

به گفته رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران، سوء زن زوجه نسبت به یکدیگر، خشونت، ناباروری، داشتن روابط نامشروع، ارتکاب به جرائم از عوامل فرعی وقوع طلاق است.

وی از کاهش زندگی مشترک خبر داد و گفت: براساس آمارهای بدست آمده در سال گذشته، بیشترین طلاق درمیان زوجهایی که کمتر از سه سال از زندگی آنها گذشته روی داده که مهمترین دلیل آن برخوردار نبودن زوجها از مهارت حل مساله و مهارتهای زندگی کردن است. ضمن اینکه بسیاری از سوء تفاهم ها به دلیل حرف نزدن در میان آنها ایجاد شده است.

موسوی با اشاره به اینکه از دوران کودکی باید بر روی سلامت اجتماعی افراد کار کرد، افزود: باید متناسب با سن افراد بلوغ اجتماعی آنها نیز باید رشد کند تا مشکلات کمتری در زندگی برایشان ایجاد شود.

وی اظهار داشت: به منظور کاهش طلاق و ایجاد سازش باید در دادگاهها یک تیم تخصصی شامل مشاور و مددکار حضور داشته باشد.

براساس تحقیقات انجام شده مصرف مواد مخدر، دخالت والدین و نارضایتی از روابط زناشویی از مهمترین عواملی هستند که باعث وقوع طلاق در میان خانواده ها می شوند

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در بهزیستی مددکار برای کاهش طلاق وجود دارد، گفت: این امر باید فراگیر و در تمامی دادگاهها انجام شود. تنها حضور مددکار در بهزیستی برای کاهش طلاق کافی نیست.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی افزود: براساس آمارهای موجود از هر 6 ازدواج در کشور یکی منجر به طلاق می شود این درحالی است که در استان تهران از هرچهار و نیم ازدواج یکی به طلاق می انجامد.

بخش اجتماعی تبیان


منبع:خبرگزاری مهر