تبیان، دستیار زندگی
تا به حال دقت کرده اید که در بعضی آگهی‌ها فقط با یک شماره تلفن همراه برخورد می‌کنید …. ولی چرا تلفن همراه ؟ به نظر شما سر زدن چنین رفتارهایی از ما که ادعای فرهنگ چند هزار ساله را داریم صحیح است؟ فكر میكنید این موارد چه دلایلی می تواند داشته باشد؟!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چشمانی شیطانی در کمین شما


تا به حال دقت کرده اید که در بعضی آگهی‌ها فقط با یک شماره تلفن همراه برخورد می‌کنید …. ولی چرا تلفن همراه ؟ به نظر شما سر زدن چنین رفتارهایی از ما که ادعای فرهنگ چند هزار ساله را داریم صحیح است؟ فكر میكنید این موارد چه دلایلی می تواند داشته باشد؟! اغفال دختران جوان به بهانه استخدام منشی؟


منشی-استخدام-

در این ‌بازار کساد، ‌شرکت‌ و محیط‌های تجاری خصوصی، ‌علاقه وافری به استخدام دختران جوان و خانم‌ها دارند! اگر کسی نداند فکر می‌کند که این شرکت‌ها حامی سرسخت استخدام زنان هستند اما زهی خیال باطل.

در ورای این استخدام‌ها، ‌نوعی اندیشه کثیف با نگاهی استثمارگرانه به زن،وجود داردکه ‌عموماً رعایت اخلاق، ‌قانون و چارچوب‌ها را در قبال زنان و دختران نادیده می‌گیرد. ‌در این نگاه که از گفتن دلایلش معذورم .زن فقط یک جنس ناب است.

‌این روزها بازار کار و شغل‌یابی کساد است و هر شهروندی برای پیدا کردن کار حتی در حد خدماتی و آبدارچی باید روزها و ماه‌ها دوندگی کند اما در این ‌بازار کساد، ‌شرکت‌ و محیط‌های تجاری خصوصی، ‌علاقه وافری به استخدام دختران جوان و خانم‌ها دارند! اگر کسی نداند فکر می‌کند که این شرکت‌ها حامی سرسخت استخدام زنان هستند اما زهی خیال باطل! در ورای این استخدام‌ها، ‌نوعی اندیشه کثیف با نگاهی استثمارگرانه به زن، وجود داردکه ‌عموماً رعایت اخلاق، ‌قانون و چارچوب‌ها را در قبال زنان و دختران نادیده می‌گیرد. ‌در این نگاه که از گفتن دلایلش معذورم .زن فقط یک جنس ناب است.

بسیاری از شرکت‌ها و محیط‌های تجاری خصوصی در برهه کنونی با تأثیرپذیری عموماً ناخودآگاه از اندیشه‌های اروپایی- آمریکایی نسبت به طبقه زنان و دختران، ‌پا در وادی خطرناکی گذاشته‌‌اند که گسترش و تداوم آن، ‌کرامت و شخصیت اجتماعی زنان ایرانی را که همواره در طول تاریخ زبانزد خاص و عام بوده، ‌خدشه‌دار می‌کند. ‌نباید از این نکته مهم غافل بود که اتاق فکر جنگ نرم علیه ایران و کشورهای در حال توسعه- به‌ویژه کشورهای شرقی- برای کشاندن یک جامعه به سمت انحطاط، ‌در نخستین شلیک نرم خود، ‌زنان و دختران آن جامعه را هدف قرار می‌دهند.

در ورای این استخدام‌ها، ‌نوعی اندیشه کثیف با نگاهی استثمارگرانه به زن،وجود داردکه ‌عموماً رعایت اخلاق، ‌قانون و چارچوب‌ها را در قبال زنان و دختران نادیده می‌گیرد. ‌در این نگاه که از گفتن دلایلش معذورم .زن فقط یک جنس ناب است.

اعتماد زودهنگام دختران جوان عامل بروز مشکلات بعدی است، زهرا همتی کارشناس مرکزمشاوره سازمان بهزیستی معتقد است: ‌یکی از عوامل اصلی آسیب دیدن دختران در محیط‌های کاری به ویژه شرکت‌های خصوصی اعتماد زودهنگام به همکاران و دوستان است. ‌این کارشناس سازمان بهزیستی در ادامه با بیان این مطلب که خانواده به ویژه پدر و مادر نقش بسزایی در آموزش دختران جوان برای برقراری ارتباط بهتر با دیگران دارند، گفت: ‌شهرهای بزرگی همچون تهران ‌شاهرگ حیاتی رشد آسیب‌های اجتماعی است.

دختران جوان برای استخدام در شرکت‌های خصوصی هوشیار باشند چشمانی شیطانی در کمین آنهاست. ‌فرهاد تجری نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس  گفت: ‌متأسفانه در چند وقت اخیر آزار و اذیت زنان در برخی ازمراکز و شرکت‌های خصوصی افزایش پیدا کرده که این موضوع لزوم هوشیاری زنان و دختران جوان را دوچندان افزایش می‌دهد.

منشی-استخدام-

به این موارد مستند توجه کنید:

خراسان: مرد 45 ساله ای که با معرفی خود به عنوان مدیر کارخانجات صنعتی تهران و کرج، دختران جوان را فریب می داد، در مشهد دستگیر و به پنجه عدالت سپرده شد.

در تاریخ بیست و چهارم بهمن ماه سال قبل، کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی، یک فقره نیابت قضایی که از شیراز ارسال شده بود را دریافت کردند که بر مبنای آن مرد 45 ساله ای با مشخصات اعلام شده به اتهام فریب دختران جوان تحت تعقیب قرار دارد.

متهم تحت تعقیب با معرفی خود به عنوان مدیر کارخانجات صنعتی در تهران و کرج چند دختر جوان را به بهانه ازدواج و استخدام در کارخانجات فریب داده و پس از ارتکاب جرایم متعدد متواری شده است اما براساس تحقیقات انجام شده احتمال می رود این مرد به مشهد گریخته باشد.

کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی احتمال دادند که ممکن است متهم مذکور در یکی از هتل ها و یا مهمانپذیرهای مشهد، اقامت گزیده باشد. در تحقیقات مشخص شد که او از چند روز قبل در یکی از مهمانپذیرهای مشهد اقامت دارد بنابراین آن ها با تحت نظر گرفتن متهم فراری متوجه شدند که وی با دختر جوان دیگری نیز قرار ملاقات گذاشته است.

کارآگاهان هنگامی که او در حال گفت وگو با دختر جوان بود ، وی را دستگیر کردند.

وی خود را بی گناه نشان می داد و چنین وانمود می کرد که از هیچ چیز اطلاعی ندارد اما دختر جوانی که در حال گفت وگو با متهم بود به کارآگاهان گفت: او خود را مهندس معرفی کرد و گفت: چندین کارخانه صنعتی دارد.

.اعضای یک باند تبهکاری که با اغفال و فریب دختران جوان به بهانه استخدام در شرکت خصوصی با آزار و اذیت آنها مبادرت به سرقت 2/5میلیارد تومانی کرده بودند، در یک عملیات ویژه از سوی پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند.

دختران جوان برای استخدام در شرکت‌های خصوصی هوشیار باشند چشمانی شیطانی در کمین آنهاست.

با تحت کنترل قرار گرفتن متهم معلوم شد این تبهکار خطرناک که دارای چندین فقره سابقه کیفری است، پس از آزادی از زندان نحوه فعالیت مجرمانه خود را تغییر داده و این بار در قالب شرکت های صوری در نقاط مختلف تهران ازجمله برخی از شهرستان های کرج، همدان، اراک و... با درج آگهی در جراید کثیرالانتشار مبادرت به جذب دختران جوان به بهانه استخدام کرده است.

راه‌اندازی کلانتری ویژه بانوان و گسترش آن اقدامی مؤثر از طرف نیروی انتظامی است. ‌نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به این مطلب که ‌یکی از اقدامات مؤثر و مفید نیروی انتظامی راه‌اندازی کلانتری‌های ویژه بانوان بود، ‌گفت: ‌باید این مراکز در سراسر کشور راه‌اندازی شود و برای تکمیل شدن اقدامات باید مراکز مشاوره ویژه زنان به صورت هماهنگ و سراسری در کشور ایجاد شود.

فرآوری: تعالی

بخش اجتماعی تبیان


منابع:

سایت نیاز روز

پایگاه خبری – تحلیلی رهوا