تبیان، دستیار زندگی
تهیه كننده فیلم سینمایی اینجا بدون من گفت: ضوابطی كه پیشتر برای حضور متقاضیان در عرصه تهیه كنندگی اعمال می شد،اكنون فراموش شده و در حد آیین نامه باقی مانده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تهیه كنندگی در سینما ضابطه مند نیست


تهیه كننده فیلم سینمایی 'اینجا بدون من' گفت: ضوابطی كه پیشتر برای حضور متقاضیان در عرصه تهیه كنندگی اعمال می شد،اكنون فراموش شده و در حد آیین نامه باقی مانده است.

'سعید سعدی' افزود: حضور نیروهای جدید در عرصه تهیه كنندگی، نیاز سینمای ایران است و تهیه كنندگان كهنه كار

سعید سعدی

سینمانمی توانند تا ابد در این عرصه به این كار مشغول باشند.

وی یادآورشد: حضور جوانان به عنوان تهیه كننده برای سینمای ایران بسیار مطلوب است اما این حضور باید حساب شده و بر اساس ضوابط صورت گیرد.

تهیه كننده فیلم 'اینجا بدون من' ادامه داد:حضور برخی افراد در عرصه تهیه كنندگی سینما فقط به بهانه داشتن سرمایه، آینده خوبی را برای سینما رقم نخواهد زد.

به گفته سعدی، برخی افراد تازه كار به علت عدم تخصص، وارد عرصه تهیه كنندگی شده و یك اثر را نیز به تولید می رسانند و در نهایت اثری از آنان باقی نمی ماند اما همین حضور كوتاه آنان در این بخش موجب آسیب جدی به سینما خواهد شد.

وی ادامه داد: حضور جوانان و افراد مستعد در عرصه تهیه كنندگی، نیازمند سیاستگذاری های دقیق است و دست اندركاران باید در این زمینه دقت نظر بیشتری داشته باشند.

حضور جوانان به عنوان تهیه كننده برای سینمای ایران بسیار مطلوب است اما این حضور باید حساب شده و بر اساس ضوابط صورت گیرد.

تهیه كننده فیلم 'تردید' تاكید كرد: پیش از این متقاضیان برای حضور در عرصه تهیه كنندگی با ساز و كار دقیقی به عنوان تهیه كننده فعالیت می كردند اما اكنون این قواعد در حد آیین نامه ها باقی مانده و اجرا نمی شود.

وی با بیان اینكه تهیه كنندگی و سرمایه گذاری در سینما دو امر كاملا متفاوت است، یادآور شد: تهیه كنندگی فقط یك فعالیت مالی نیست. یك تهیه كننده باید مدیریت اجرایی صحیح و در عین حال شناخت دقیقی نسبت به سینما داشته باشد.

این تهیه كننده سینما تاكید كرد:داشتن سرمایه اولویت اصلی در تهیه كنندگی نیست هرچند كه امروز سرمایه ملاك تهیه كنندگی شده است.

سعدی گفت: حضور برخی افراد كه فقط بواسطه سرمایه، عنوان تهیه كنندگی را یدك می كشند، آسیب های جدی فرهنگی و هنری به سینمای كشور وارد كرده است.

سینما و تلویزیون تبیان


ایرنا