تبیان، دستیار زندگی
با نزدیک شدن به آغاز ماه مبارک رمضان ترکیب سریالهای تلویزیونی که قرار است در این ماه روی آنتن برود مشخص شدهاست. هر چند تجربه نشان داده تا آخرین روزها هم ممکن است، تغییراتی در پخش این مجموعهها صورت بگیرد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش تبیان از سریال های ماه رمضان


امسال هم سفره افطار که جمع شود، داستان سریال های مناسبتی ماه مبارک رمضان آغاز می شود.

با نزدیک شدن به آغاز ماه مبارک رمضان ترکیب سریال های تلویزیونی که قرار است در این ماه روی آنتن برود مشخص شده”‹است. هر چند تجربه نشان داده تا آخرین روز ها هم ممکن است، تغییراتی در پخش این مجموعه ها صورت بگیرد.

از حدود یک ماه پیش اعلام شده بود که سریال شبکه تهران در این ایام «تکیه بر باد» به کارگردانی محمود معظمی است، اما در هفته گذشته اعلام شد که سریال «سه دونگ سه دونگ» کار شاهد احمدلو جایگزین این سریال می”‹شود.

شبکه یک
سقوط یک فرشته

سریال سقوط یک فرشته

کارگردان : بهرام بهرامیان

ساعت پخش : 22

بازیگران :

مسعود رایگان، فریبا کوثری، داریوش کاردان، شبنم مقدمی، علی سلیمانی، مهرداد صدیقیان، خاطره اسدی، هدی زین العابدین، سعیده عرب و...

خلاصه داستان :

داستان درباره دو خواهر است که یکی به قرآن مأنوس است و خداوند هم درها را برایش باز می‌کند، حتی زمانی که شیطان تلاش می‌کند او را از راه اصلی منحرف کند… در این داستان  زندگی دو دختر در جدال با فراز و نشیب‌های زندگی‌شان به تصویر کشیده می‌شود و عیارسنجی ایمان هر یک از آنها  ماجراهای ”سقوط یک فرشته ”‌ را شکل می‌دهد.

از حدود یک ماه پیش اعلام شده بود که سریال شبکه تهران در این ایام «تکیه بر باد» به کارگردانی محمود معظمی”‹است، اما در هفته گذشته اعلام شد که سریال «سه دونگ سه دونگ» کار شاهد احمدلو جایگزین این سریال می”‹شود.

شبکه دو
سی‌امین روز

سریال سی‌امین روز

کارگردان : جواد افشار

ساعت پخش : 21:40

بازیگران :

هومن سیدی، آزاده صمدی، پژمان بازغی، سیما تیرانداز، رزیتا غفاری، محمود عزیزی، کوروش سلیمانی و …

خلاصه داستان :

این سریال حکایت مردی به نام سیاوش کیانی است که یک روز ناخواسته باعث می‌شود خون برادر رفیقش، دستانش را آغشته کند. سیاوش مردانه پای اتهام می‌ایستد و اعدام را قبول می‌کند تا شاید به آرامش برسد، اما در آخرین لحظات، فرشته‌ای بر او نازل می‌شود و او را از آینده‌اش آگاه می‌کند.

شبکه سه
پنج کیلومتر تا بهشت

سریال پنج کیلومتر تا بهشت

کارگردان :علیرضا افخمی

ساعت پخش : 20:45

بازیگران :

داریوش فرهنگ، مهدی سلوکی، شهرام قائدی، رضا توکلی، شهنام شهابی، شبنم قلی‌خانی، نفیسه روشن، پردیس افکاری، حسین سلیمانی، ایمان باقری، سولماز غنی، رضا آحادی و...

خلاصه داستان :

داستان این سریال درباره جوانی به نام امیرحسین است که کارمند شرکت واردات داروی همایون است او مدتی است که به آیدا دختر همایون علاقه‌مند شده است، اما در یک شب اموال شرکت به سرقت می‌رود و این آغاز ماجراهای بسیار برای امیرحسین، آیدا و اطرافیان آنهاست.

شبکه تهران
سه دونگ سه دونگ

سریال سه دونگ سه دونگ

کارگردان : شاهد احمدلو

ساعت پخش : 23

بازیگران :

سیروس گرجستانی، محمد کاسبی، مرجانه گلچین، جواد عزتی، یوسف صیادی، داریوش سلیمی، عباس جمشیدی فر، اشکان اشتیاق، نادیا دلدار گلچین، بیژن پیشدادی، گیتی معینی، سیروس میمنت، ساقی زینتی، مریم معصومی، فرشاد حسینی موحد، متین السادات ستوده، سیاوش مفیدی و...

خلاصه داستان :

نصرت عشقی سالهاست در یکی از محلات تهران نانوایی سنگگ دارد که به اتفاق سه پسرش مسعود، محمود و منصور آنجا را اداره می‌کند. تا اینکه با آمدن پرویز شریک سه دونگ از مغازه‌اش که در ده سال قبل به ایتالیا رفته وحالا برای فروش سه دونگ آن به ایران آمده است ماجراهایی پیش می‌آید و ...

مسعود عجمی

بخش سینما و تلویزیون تبیان