تبیان، دستیار زندگی
مدیر اجرایی بخش هنرهای تجسمی نمایشگاه قرآن گفت: امسال نگاه‌ به بخش هنرهای تجسمی حرفه‌ای‌تر و تخصصی‌تر از سال‌های گذشته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخش هنرهای تجسمی نمایشگاه قرآن امسال تخصصی‌تر می‌شود

هنرهای تجسمی

مدیر اجرایی بخش هنرهای تجسمی نمایشگاه قرآن گفت: امسال نگاه‌ به بخش هنرهای تجسمی حرفه‌ای‌تر و تخصصی‌تر از سال‌های گذشته است.

مسعود زنده‌روح‌کرمانی، دبیر اجرایی بخش هنرهای تجسمی نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به خبرنگاران گفت: سال‌های گذشته این بخش خیلی حرفه‌ای نبوده و مخصوص عموم مردم طراحی می‌شده است.

وی افزود: امسال تصمیم گرفتیم سطح کیفی بخش هنرهای تجسمی را بالاتر بیاوریم، به همین دلیل در سایت مربوط به بخش هنرهای تجسمی فراخوان دادیم و تعدادی از هنرمندان یا هنرجوهای کشور اثرات خود را در این سایت ارایه کرده و بعد از داوری تعدادی از آنان پذیرفته شدند.

زنده‌روح تصریح کرد: این افراد می‌توانند در کارگاه‌های تخصصی بخش هنرهای تجسمی شرکت کنند و از حضور اساتید به نام و مشهور استفاده کنند تا بتواند به خلق اثری با کیفیت دست یابند.

وی با اشاره به کارگاه‌های تخصصی بخش هنرهای تجسمی بیان کرد: سال گذشته عموم مردم در این کارگاه‌ها حضور می‌یافتند، به همین دلیل وقت استاد به آموزش اختصاص می‌یافت اما امسال تنها کسانی می‌توانند در کارگاه‌ها شرکت کنند که اثرشان پذیرفته شده باشد.

مدیر اجرایی بخش هنرهای تجسمی نمایشگاه قرآن با بیان اینکه دو نشست تخصصی در نمایشگاه امسال برگزار می‌‌شود، گفت: موضوعات این دو نشست کتاب قرآن و تصویرسازی قرآن است که قبل از شب‌های قدر برگزار می‌شود و زمان و اساتید حاضر در آن ظرف یکی دو روز آینده اعلام می‌شود.

زنده‌روح با اشاره به نمایشگاه‌های بخش هنرهای تجسمی گفت: نمایشگاه‌های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، گرافیک، سفال و سرامیک پنج  بخش این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند و نمایشگاه ویژه منبت و معرق نیز در این بخش برپا می‌شود. همچنین نمایشگاه تصاویر امام خمینی (ره) تحت عنوان تصویر آفتاب و مجموعه تصاویر تصویرگران در انجمن تصویرسازان سینمای ایران دیگر نمایشگاه‌های این بخش را تشکیل می‌دهند.

تنظیم: هومن بهلولی