تبیان، دستیار زندگی
مدیر ارتباطات حوزه‌های علمیه خواهران از برگزاری نشست‌های تخصصی از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در طول برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری نشست‌های تخصصی در نمایشگاه قرآن از سوی حوزه‌های علمیه خواهران

حجت‌الاسلام علی مولایی

مدیر ارتباطات حوزه‌های علمیه خواهران از برگزاری نشست‌های تخصصی از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در طول برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام علی مولایی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مراکز مختلف حاضر در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن درصدد برگزاری نشست‌های بسیاری است، حوزه‌های علمیه خواهران، در طول برگزاری این نمایشگاه حدود 10 نشست تخصصی را برگزار خواهد کرد.

وی گفت: به دلیل اینکه فعالیت‌های قرآنی، از جمله فعالیت‌های اصلی و اساسی در مدارس علمیه خواهران به شمار می‌رود، حوزه‌های علمیه سعی می‌کنند هر سال، حضور جدی‌تری در نمایشگاه قرآن داشته باشند.

مدیر ارتباطات حوزه‌های علمیه خواهران این مسئله را موجب ایجاد یک رقابت جدی میان طلاب دانست و افزود: خوشبختانه هر ساله با افزایش پایان‌نامه‌های قرآنی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری قرآنی، تلاش می‌شود تا بهترین آثار در نمایشگاه قرآن ارائه شوند.

وی از رونمایی طرح‌های حوزه‌‌های علمیه خواهران در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داد و گفت: در طول سال طرح‌های مختلف قرآنی از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به اجرا درمی‌آید که این طرح‌ها به عنوان طرح‌های آموزشی در مراکز مختلف قابل اجرا هستند، بنابراین این طرح‌ها در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم رونمایی می‌شوند تا مورد استفاده مراکز و نهادهای هسمو قرار گیرند.

حجت‌الاسلام مولایی ادامه داد: با توجه به اینکه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران یک مرکز آموزشی با گستره کشوری به شمار می‌رود، طرح‌های قرآنی موفقی به اجرا درمی‌آورد که تبدیل آنها به طرح‌هایی قابل اجرا در مراکز مختلف می‌تواند از صرف هزینه‌های بی‌مورد و آزمون و خطا در این نهادها جلوگیری کند.

وی با اشاره به آثاری که در غرفه حوزه‌های علمیه خواهران در نمایشگاه قرآن ارائه می‌شود، اظهار داشت: غرفه حوزه‌های علمیه خواهران، در چند بخش اصلی ساماندهی شده است که بخشی از آن شامل ارائه آثار و محتویات تولیدشده از سوی طلاب با محوریت قرآن و اهل بیت(ع) می‌شود.

وی از افزایش قابل ملاحظه توان مشاوره‌ای حوزه‌های علمیه خواهران ویژه بانوان در نمایشگاه قرآن امسال خبر داد و افزود: در این راستا، از اساتید برجسته‌ای بهره‌گیری شده است که در موضوعات مختلف از جمله موضوعات قرآنی، پاسخ به شبهات دینی و مشاوره‌‌های خانوادگی در خدمت بانوان خواهند بود.

تنظیم: هومن بهلولی