تبیان، دستیار زندگی
آموزش مستمر شاخص اصلی توسعه به شمار می‌رود رئیس آكادمی ملی المپیك گفت: آموزش مستمر مهم ترین شاخص رسیدن به توسعه پایدار در ورزش محسوب می‌شود. سید امیرحسینی در خصوص نقش و جایگاه آموزش و تحقیقات در ورزش كشور به خبرنگار ورزشی خ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش حلقه‌ی گمشده‌ی ورزش


آموزش مستمر شاخص اصلی توسعه به شمار می‌رود

رئیس آكادمی ملی المپیك گفت: آموزش مستمر مهم ترین شاخص رسیدن به توسعه پایدار در ورزش محسوب می‌شود.

سید امیرحسینی در خصوص نقش و جایگاه آموزش و تحقیقات در ورزش كشور به خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) گفت: تنها با توسعه آموزش می‌توان شاهد پیشرفت و موفقیت ورزش كشور بود و بدون شك آموزش مستمر شاخص اصلی توسعه ورزش محسوب می‌شود. با توسعه و نهادینه كردن امر آموزش می‌توان به موفقیت‌های بسیار بزرگ و با ارزشی در رشته‌های گوناگون ورزشی دست یافت.

وی ادامه داد: نقش مربیان آموزش دیده و مجرب در توسعه مهارت‌های ورزشی بسیار با اهمیت و غیرقابل انكار است. این مربیان می‌توانند سطح ورزش كشور را توسعه دهند و با رهبری و هدایت اصولی ورزشكاران رشته‌های مختلف، موفقیت آنها را تضمین كنند. در این راستا مدیران ورزشی نقش بسیار كلیدی را بازی كرده و می‌توانند با اولویت بخشیدن به تحقیقات و آموزش، نقش مهمی در پیشرفت ورزش ایفا كنند.

حسینی آموزش را یكی از اولویت‌های اساسی فدراسیون‌های ورزشی دانست و اظهار داشت: با وجود محدودیت‌ها و مشكلات گوناگون، فدراسیون‌ها اهمیت پژوهش را به خوبی درك كرده و در سال های اخیر توجه بیشتری به این موضوع داشته‌اند. فدراسیون‌های ورزشی كشور بودجه دریافتی خود را بر اساس برنامه‌ها و اولویت‌های خود هزینه می‌كنند و دراین میان آموزش باید یكی از اولویت‌های اصلی آنها باشد. روسای فدراسیون باید كمیته آموزش مجموعه خود را تقویت كنند و به عنوان یك ابزار توسعه و پیشرفت برای آن اهمیت ویژه‌ای قائل شوند.

رئیس آكادمی ملی المپیك با اشاره به نقش این سازمان در توسعه پژوهش در ورزش به ایسنا گفت: آكادمی ملی المپیك موسسه‌ای آموزش و پژوهشی است و بر همین اساس «آموزش» مهمترین هدف این سازمان محسوب می‌شود. ما با همكاری نهادهای مختلف ورزشی بیش از 133 دوره آموزشی را با حضور اساتید و كارشناسان داخلی و خارجی دركشور برگزار كردیم و از زمان تاسیس آكادمی نیز 34 طرح پژوهشی را با همكاری اساتید دانشگاه در رشته‌های گوناگون ورزشی پیگیری كردیم. بدون شك نتایج این پژوهش‌ها در بهبود عملكرد ورزشكاران و مربیان نقش مهمی ایفا كرده و می‌تواند موجب رشد و تعالی ورزشی كشور شود.

وی افزود: آكادمی ملی المپیك برای سال آینده 269 پروژه علمی را پیش‌بینی كرده و قصد داریم برای اجرایی شدن این تصمیمات تمام تلاش خود را به كار گیریم. قطعاً با تقویت ارتباط و تعامل خود با مراكز علمی و مشاوره با كارشناسان، صاحب‌نظران و اساتید دانشگاه قادر به تدوین برنامه‌های علمی‌تری نیز خواهیم بود.

حسینی در پایان خاطرنشان كرد: مسئولان و مدیران ورزشی كشور باید نگاه ویژه‌ای به امر آموزش در ورزش داشته باشند چرا كه حركت به سوی حرفه‌ای شدن نیازمند عبور از این راه است و به همین دلیل باید برنامه‌های منظمی برای پرداختن به پژوهش تدوین كنیم.