تبیان، دستیار زندگی
بر اساس نتایج یک پژوهش آمریکایی، مصرف مواد غذایی چرب منجر به تولید مولکول‌هایی در بدن می‌شود که حسی شبیه به حس مصرف ماری‌جوانا ایجاد می‌کند و واکنش‌های شیمیایی بدن را به افراط در خوردن مواد غذایی سوق می‌دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تأثیر غذاهای چرب در بدن همانند تأثیر ماری‌جوانا است


بر اساس نتایج یک پژوهش آمریکایی، مصرف مواد غذایی چرب منجر به تولید مولکول‌هایی در بدن می‌شود که حسی شبیه به حس مصرف ماری‌جوانا ایجاد می‌کند و واکنش‌های شیمیایی بدن را به

افراط در خوردن مواد غذایی سوق می‌دهد.


غذاهای چرب

البته پیش از این نیز محققان می‌دانستند بعضی از غذاها می‌تواند باعث ایجاد نشئگی شود اما نمی‌دانستند تأثیر این قبیل غذاها تا چه حد است.

یک پژوهش جدید که در نشریه‌ی Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS) به چاپ رسید نشان می‌دهد که مصرف مواد غذایی چرب باعث تولید مواد شیمیایی با نام آندوکانابیونید در بدن می‌شود. تأثیر این مولکول‌ها در بدن شباهت بسیار زیادی به اثرات ماری‌جوانا دارد.

در واقع این مولکول‌ها از مدت‌ها قبل کشف شده بود و محققان در مدت مطالعات‌شان دریافتند که بدن کاملاً توانایی تولید این کانابیونیدهای خاص را دارد که روی سیستم عصبی تأثیر می‌گذارد و احساس غم و اضطراب را از بین می‌برد.

مصرف مواد غذایی چرب باعث تولید مواد شیمیایی با نام آندوکانابیونید در بدن می‌شود. تأثیر این مولکول‌ها در بدن شباهت بسیار زیادی به اثرات ماری‌جوانا دارد

اما مشکل این‌جا است که محققان مشاهده کردند این آندوکانابیونیدها همچنین میل به خوردن مواد غذایی چرب مانند سیب زمینی سرخ کرده و غیره را افزایش می‌دهند. این مسئله کم کم باعث مصرف بیش از حد چربی‌ها می‌شود و آسیب‌های بعدی را در پی دارد.

به گزارش اندیپندنت، دانیل پیوملی محقق دانشگاه Irvine کالیفرنیا می‌گوید: «ما برای نخستین بار نشان دادیم که آندوکانابیونیدها نقش بسیار مهمی در تنظیم میزان مصرف چربی‌ها دارند».

مترجم: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: lafuturasciences

مطالب مرتبط:

غذای چرب موجب التهاب روده‌ می‌ شود

غذای چرب نخور! طاس می‌شی

غذاهای چرب احساس گرسنگی را افزایش می دهند

مصرف زیاد غذاهای چرب و ادویه‌دار منجر به ورم معده می‌شود

چربی های مضر در غذاهای مضر

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.