تبیان، دستیار زندگی
مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شامگاه پنجشنبه با سخنرانی محمود احمدی‌نژاد و تقدیر از خادمان قرآنی، برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن افتتاح شد

مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه قرآن کریم
مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شامگاه پنجشنبه با سخنرانی محمود احمدی‌نژاد و تقدیر از خادمان قرآنی، برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام حمید محمدی، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نوزدهمین نمایشگاه قرآن کریم گزارشی از روند برگزاری نمایشگاه ارائه کرد و بعد از او وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم درباره کل فعالیت‌های قرآنی ارشاد گزارش داد. سپس از غلامعلی حداد عادل، ‌حجت‌الاسلام سعید بهمنی، حجت‌الاسلام عقیقی بخشایشی، سیدعلی سرابی، دکتر حسین ساری و لاله افتخاری به‌عنوان خادمان برگزیده قرآن تقدیر شد.

مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه قرآن کریم

در بخش فعالان ممتاز قرآنی نیز از محمدجواد پنهانی، حسین خاکساری هرندی، غلامرضا شاه‌میوه، احمدرضا محسنی، مجتبی وزیری، محمدرضا شائق، حسین وفایی، سیدکریم موسوی، حسن رضاییان و همین طور از مریم حاج‌عبدالباقی تجلیل شد.در بخش فعالان برگزیده نیز محمد انجم‌شعاع، ‌جواد صدیق، مرتضی بشیری، محمدامین بی‌نیاز ازفعالان اهل سنت کشورمان، ابوالقاسم نادری، مهدی طوسی و حجت‌الاسلام والمسلمین علی صبوحی لوح تقدیر و هدایای خود را از دست رئیس‌جمهور دریافت کردند.

محمود احمدی‌نژاد در بخشی از سخنرانی‌اش گفت: امروز به فضل خدا حقیقت‌طلبی در میان مردم ما به‌ویژه در بین جوانان مومن و انقلابی کشورمان رو به افزایش است و آنها با روحیه حق‌طلبی شیفته عدالت و پاکی بوده و در مسیر ولایت خود را به قرآن و معرفت الهی مجهز می‌کنند تا بتوانند در صحنه‌های انقلاب جهانی حضور یافته و نقش تعیین‌کننده خود را ایفا کنند. آنها با عشق به امام و تمسک به قرآن خود را برای تحقق وعده الهی آماده می‌کنند.

مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه قرآن کریم

احمدی‌نژاد ادامه داد: امروز عشق به امام عصر(عج) و تعمیق پیوند با قرآن با سرعت در ایران در حال گسترش است و عصر، عصر ظهور است و روز حاکمیت انسان کامل نزدیک است.رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه هدف بعثت همه انبیا و اولیای الهی برقراری جامعه آرمانی، حکومت عدل و جامعه صالحان بوده است، ادامه داد: همه حمدها و تکبیرهای قرآن و نماز برای عبور از خود، جهالت و بی‌عدالتی‌ها و پیوستن به خدا و رسیدن به حیات طیبه و معبود حقیقی و درنهایت رسیدن به حقیقت پاک و جهانی حضرت مهدی(عج) است.

رئیس‌جمهور با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان افزود: درک، فهم و انس با ماه مبارک رمضان ملازم و متناسب با درک، فهم و انس با قرآن است؛ چراکه جوهر هر دو یکی است. ماه مبارک رمضان، ظرف لیله‌القدر و لیله‌القدر ظرف قرآن و صاحب لیله‌القدر و ملازم قرآن حضرت امام عصر(عج) است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفت: رونق فعالیت‌های قرآنی را نسبت به سال‌های گذشته در سراسر کشور شاهد هستیم. قرار است در همه زمینه‌ها کار اصیل اسلامی و قرآنی انجام شود و از همه ظرفیت‌ها برای این کار بهره برده شود.

مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه قرآن کریم

حسینی افزود: امسال برای نخستین بار با عنایت دولت و مجلس اعتبار نیم درصدی دستگاه‌های مختلف برای فعالیت‌های قرآنی درنظر گرفته شده است که امیدواریم با دستور رئیس‌جمهور در ماه مبارک رمضان این اختصاص صورت گیرد تا شاهد تحرک بیش از پیش فعالیت‌های قرآنی در کشور باشیم.برنامه داریم تا یک نهضت قرآنی را در کشور ساماندهی کنیم تا همه مردم و مدیران با قرآن انس و ارتباط داشته باشند و اگر بتوانیم قرآن را به دنیا معرفی کنیم علاقه‌مندان فراوانی دارد.

برگزاری 500 نشست تخصصی در 30 روز

حجت‌الاسلام حمید محمدی، رئیس نمایشگاه امسال در مراسم افتتاحیه گفت: یکی از سیاست‌های دیگر تحقق‌بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری درخصوص کرسی‌های نظریه‌پردازی و تحول علوم انسانی است که در این ارتباط 500 نشست تخصصی را در 30 روز برگزار خواهیم کرد و بیش از 10 هزار صفحه علوم قرآنی تولید خواهد شد. محمدی همچنین از برگزاری نمایشگاه‌های سیار روستایی خبر داد و افزود: نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم یکی از 300 نمایشگاهی است که مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی برگزار می‌کند و تصمیم داریم نمایشگاه‌های سیار روستایی را نیز برگزار کنیم؛ زیرا از بودجه نیم‌درصدی دستگاه‌ها 30 درصد مربوط به روستاهاست که برنامه داریم یک میلیون روستایی را در قالب 4 هزار پایگاه تحت پوشش آموزش‌های قرآنی قرار دهیم.

مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه قرآن کریم

در این مراسم از تعدادی از خادمان، فعالان ممتاز و فعالان برگزیده قرآنی تقدیر شد.

در بخش خادمان برگزیده از دكتر حداد عادل، ‌حجت‌الاسلام والمسلمین سعید بهمنی، حجت‌الاسلام والمسلمین عقیقی بخشایشی، سیدعلی سرابی، دكتر حسین ساری و در بخش خواهران از خانم لاله افتخاری به عنوان خادم برگزیده و از خانم مریم حاج عبدالباقی به عنوان فعال ممتاز تجلیل شد.

در بخش فعالان ممتاز قرآنی نیز از قاری ممتاز كشورمان محمدجواد پنهانی، حسین خاكساری هرندی، غلامرضا شاه‌میوه، احمدرضا محسنی، مجتبی وزیری، محمدرضا شائق، حسین وفایی، سیدكریم موسوی و حسن رضاییان تجلیل شد.

در بخش فعالان برگزیده نیز محمد انجم‌شعاع، ‌جواد صدیق، مرتضی بشیری، محمدامین بی‌نیاز ازفعالان اهل سنت كشورمان، ابوالقاسم نادری،‌ مهدی طوسی و حجت‌الاسلام والمسلمین علی صبوحی لوح تقدیر و هدایای خود را از دست رییس‌جمهور دریافت كردند.

این مراسم با سخنرانی رییس‌جمهور پایان یافت.

تنظیم: هومن بهلولی