تبیان، دستیار زندگی
این معروف هست که هر کسی برا قرائت فاتحه بره مزار ایشون ، صد در صد با دست خالی بر نمیگرده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رسم مهمان نوازی
آیت الله بهاری

من از امام علی علیه السلام درخواست کردم ، شما!!؟؟؟

آقایی از اهل بهار  ، زمانی که شیخ در نجف درس می خواندن،  برای زیارت رفت عتبات عالیات؛ در راه پولش را دزدیدن. با هزار بدبختی خودش رو رساند به حرم امام علی علیه السلام و با درماندگی تمام به امیر المومنین علیه السلام عرض کرد که اقا جان من داراییم بر باد رفته و هیچ کسی رو ندارم ، خودت کمکم کن. من چطور برم برسم دیار خودم!

بعد از زیارت و عرض ارادت ، آمد بیرون از حرم ، در همین لحظه  دید یه اقایی آمد جلو و یه کیسه پول توی دستش ، گفت شما اقای فلانی هستی؟

زائر گفت : بله خودم هستم . اقا کیسه رو داد و فرمود : توش مقداری پول هستش ، ان شاءلله تا بهار میرسونه شما رو .

زائر با تعجب گفت : من از اقا خواستم ! شما کی هستین؟

اقا پول رو دادن و بدون اینکه جوابی بدن ، خداحافظی کردن و رفتن.

بعدها که نشانی این مرد را به دیگران دادم گفتند آیت الله بهاری بوده است .

مهمان نوازی شیخ

این معروف هست که هر کسی برا ی قرائت فاتحه به زیارت مزار ایشان برود ، صد در صد حاجتش را می گیرد  . این قضیه به قدری معروف هست که مردم شهربهار ، برا ی رفع مشکلات دنیایی و مادی شان  و برخی هم برا ی رفع مشکلات معنوی شان ، خودشان را به  آرامگاه ایشون میرسونن و با توسل به ائمه معصومین علیهم السلام ، مخصوصا امام علی علیه السلام ، مشکلاتشون رو حل میکنن و برمیگردن. این بر میگرده به مهمون نوازی این بزرگوار که در زمان حیاتش به شدت مهمون نواز بودن و این خصیصه ایشون بعد از رحلتشون هم ، همچنان پا برجا مونده.

قضیه ای از چند ماه پیش

یکی از بزرگان میفرمودن که با یکی از عرفا ، قصد زیارت آرامگاه شیخ رو کردیم. وقتی رسیدم به شهر همدان نزدیکای نماز مغرب بود . همونجا منزل یکی از دوستان نماز رو خوندیم . بعد از نماز به همسفر خودم گفتم که آقا بریم برا زیارت . ایشون گفتن من خسته ام ، کمی استراحت میکنم و فردا میرم برا زیارت. من و میزبان ، دو نفری حرکت کردیم به طرف شهرستان بهار و خودمون رو رسوندیم سر قبر ایشون . به محض اینکه وارد شدیم بر مزار و آرامگاه ایشون ، دیدیم شیخ محمد بهاری ، پاэه ای بر کمر بسته از درون آرامگاه بیرون اومدن برا استقبال از ما و تا صبح با هم بودیم. صبح ، وقتی برگشتیم به منزل میزبان ، به همسفرم گفتم که اقای فلانی جاتون خالی دیشب شیخ پذیرایی حسابی از ما کردن و تحویلمون گرفتن . آقای همسفر برگشتن و گفتن : بله شیخ دیشب تا صبح پیش بنده بود و با هم مطالبی رو رد و بدل کردیم ....

زیارت مقام معظم رهبری

در سفری که مقام معظم رهبری ، چند سال پیش به همدان داشتن و قدوم پر برکتشون بروی چشمان مردم دار المومنین بود ، شبی رو برای زیارت تشریف فرما شدن به آرامگاه شیخ محمد بهاری . و بسیار از مقام ایشون تجلیل فرمودن . حتی اقایی که اونجا به عنوان خادم آرامگاه بودن ، بسیار مورد عنایت رهبری واقع شدن و رهبری بسیار از ایشون قدر دانی کرده و هدیه ای رو به ایشون لطف کردن.

حضرت آقای علامه حسن زاده املی هم مکررا برای زیارت شیخ بهاری تشریف میارن . در یکی از شبها که ایشون تشریف اورده بودن ، بعد از اینکه وارد آرامگاه شدن ، کناری ایستاده ودستشون رو به ضریح نمیزدن . پرسیدن که آقا چرا جلو تشریف نمیبرید ؟ ایشون فرمودن : من هنوز به مقامی نرسیدم که دست به این ضریح بزنم

بزرگان بسیاری در ایام سال قصد شهر بهار رو میکنن و برا زیارت ایشون میرن. ان شاءلله قسمت شما هم بشه .

گوش کردن به حرف خدا ، انسان رو تا خدا میبره .