تبیان، دستیار زندگی
به گفته روانشناسان همه ما به نحوی تحت تاثیر رنگ‏ها هستیم و به عبارت دیگر «خود» واقعی‏مان را با این رنگ‏ها نشان می‏دهیم. برای اسم هر فرد رنگ مخصوصی وجود دارد که می‏تواند بر زندگی او تاثیر بگذارد؛ جالب است نه؟! این‏که شما بدانید برای اسمتان رنگ مخصوصی وجود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسم شما چه رنگی است؟

از روانشناسی رنگ ها چه میدانید؟


به گفته روانشناسان (البته شما زیاد جدی نگیرید) همه ما به نحوی تحت تاثیر رنگ‏ها هستیم و به عبارت دیگر «خود» واقعی‏مان را با این رنگ‏ها نشان می‏دهیم. برای اسم هر فرد رنگ مخصوصی وجود دارد که می‏تواند بر زندگی او تاثیر بگذارد؛ جالب است نه؟! این‏که شما بدانید برای اسمتان رنگ مخصوصی وجود دارد و می‏توانید راز شخصیتی خود را از لابه‏لای آن دریابید(!)، باید بسیار جالب و هیجان‏انگیز باشد. پس به موارد زیر به ترتیب ذکر شده کاملا توجه کنید:


رنگ‏های هماهنگ با ارقام و حروف عبارتند از:

قرمز: 1ش ج س الف

نارنجی:2ت ث ک ب

زرد: 3ی ل ص ض

سبز: 4و م د ژ

آبی: 5چ ن ط ظ

نیلی: 6ح خ ف

بنفش: 7ع پ غ

صورتی: 8ز ق ه

طلایی: 9ر ذ گ

برای این‏که با چگونگی موضوع آشنا شوید، یک مثال می‏آوریم: بدین شکل که اسم و فامیل خود را روی برگه کاغذی می‏نویسید و بر اساس حروف و اعداد ذکر شده، برای هر کدام به رنگ مربوطه دست پیدا می‏کنید.

مثال : لیلا جلالی

ل3ی3 ل3 الف1 ج1 ل3 الف1 ل3 ی3

سپس اعداد را با هم جمع می‏کنیم:

3+3+3+1+1+3+1+3+3=21

باز هم دو عدد را با هم جمع می‏کنیم:

3=1+2 عدد 3 مربوط به رنگ زرد است.

حال می‏توانید مشخصات خود را بخوانید.

صورتی

دارای قدرت جسمی بالایی هستید. به خاطر اراده بالایی که دارید می‏توانید رؤیاهایتان را به راحتی به واقعیت تبدیل کنید. با مسئولیت‏ها به راحتی کنار می‏آیید و می‏توانید دیگران را در حل مشکلاتشان راهنمایی کنید. از نظر عاطفی فردی قوی و عمیق هستید. صمیمیت بیش از اندازه با دیگران سخت است.

قرمز

بسیار جاه‏طلب بوده و گاهی برای رسیدن به اهداف خود ممکن است از دیگران هم مایه بگذارید. قرمز رنگ حیات و جسارت است. همیشه تلاش دارید که آشکارا به فعالیت بپردازید و مورد توجه قرار بگیرید. بسیار خون‏گرم هستید و به سادگی تحریک می‏شوید. ممکن است در اوج شادی نیز ناگهان و با کوچکترین بهانه‏ای اخم‏هایتان در هم رفته و به لاک خود فرو بروید. باید سعی کنید که از انرژی فوق العاده‏تان در جهت مثبت استفاده کنید.

زرد

بسیار تیزهوش هستید. شخصیتی بسیار خوش‏بین و فعال دارید. هرگز در ابراز آن‏چه می‏خواهید بر زبان بیاورید، کم نمی‏آورید. به خاطر زنده‏دلی، ابتکار و مستعد بودنتان در برقراری ارتباطی خوب با دیگران، همیشه دوروبرتان پر از دوستان مختلف خواهد بود. با وجودی که روحیه بسیار شادی دارید، هرگز احساس رضایت نخواهید کرد مگر این‏که شادی‏هایتان را با دیگران تقسیم کنید. تنها ایرادی که ممکن است داشته باشید، قدرت تخیل و تجسم بیش از اندازه‏تان است که گاهی شمارا در خود غرق می‏کند! اگر نتوانید انرژی و توانتان را در مسیر درستی هدایت کنید، در آخرخواهید دید بیشتر کارهایی که با هدفی مشخص شروع کرده‏اید، ناتمام مانده‏اند.

طلایی

در هر چیزی فقط حد بالای آن می‏تواند رضایت خاطر شمارا برآورده کند. از طرف دیگر رفتار و کلامتان چنان جذابیتی دارد که به ندرت ممکن است کسی با شما آشنا شود، ولی شیفته‏تان نشود. دانش و آگاهی شما نسبت به زندگی غیرقابل توصیف است. به هر چیزی با خوش‏بینی زیاد نگاه می‏کنید. می‏توانید معلم خوبی باشید و تمام تجربیاتتان را به دیگران نیز انتقال دهید. شرایط منفی را می‏توانید به بهترین موقعیت‏ها تبدیل کنید.

نیلی

زندگی شما بیشتر به زندگی عارفان شباهت دارد. با عشق و علاقه‏ای که به پاکی و زیبایی‏های دنیا دارید، می‏توانید توان و شادی فوق العاده‏ای به افراد افسرده ببخشید.علاوه بر روحیه و شخصیت نوع‏دوست و انسان‏پروری که دارید، ازیک حس ششم بسیار قوی برخوردارید که از این طریق نیز می‏توانید به راحتی از مشکلات مردم باخبر شوید.

سبز

برای شما خیلی مهم است که برنامه روزانه داشته باشید. نظم و انضباط برایتان اهمیت زیادی دارد. به ندرت ممکن است زندگی‏تان آشفته و بی‏هدف باشد. دیگران اغلب برای گرفتن راهنمایی‏های جدی نزد شما می‏آیند. برای حل مشکلات دیگران به شدت حرص می‏خورید. تکامل شخصیتی برایتان بسیار حائز اهمیت است و برای وسعت بخشیدن به دانش خود هرگز از آموختن دست برنمی‏دارید. ترجیح می‏دهید به جای از شاخه‏ای به شاخه دیگر پریدن، روی هدف ثابتی به فعالیت بپردازید.

بنفش

عاشق کندوکاو و جست‏وجو در عمق هر پدیده هستید و شاید هم به همین دلیل عشق به علوم ماوراء الطبیعه در شما به حد کافی رشد کرده است. این باعث شده به رشته‏هایی چون فلسفه روی آورید. هیچ اتفاقی را به راحتی قبول نمی‏کنید، مگر آن‏که خودتان آن را شخصا تجربه کرده باشید .برای حل مشکلات نیز راه‏حل را در درون خود می‏جویید. عاشق تنهایی هستید و هماهنگ شدن با دیگران کمی برایتان مشکل است.

آبی

به احتمال قوی دیگران شما را شخصی بدون تعارف و غیر تشریفاتی می‏دانند و شاید هم به همین دلیل برایشان جالب توجه هستید. آزادی برایتان ارزش زیادی دارد و هرگز نمی‏توانید در محیطی کار کنید که به شما تحکم شود و یا زیر نظر قرار دارید. اگر این همه دنبال تنوع هستید، به این دلیل است که اعتقاد زیادی به حقیقت دارید و برای همین زندگی با تمام مشکلات و سختی‏هایش برای شما ارزشی فوق‏العاده دارد.

نارنجی

شوخ‏طبعی و بذله‏گویی به خصوصی را که به ارث برده‏اید، باعث شده محبوب دیگران باشید. دیگران از بودن با شما لذت برده و انرژی مثبت می‏گیرند. سعی می‏کنید همیشه لیوان را از نیمه پر آن ببینید و با بذله‏گویی خاص خود محیط را برای انجام کاری مثبت فراهم سازید. آماده کمک به دیگران هستید. رنگین‏کمان زندگی‏تان را دوست دارید تا زندگی را برای دیگران نیز زیباتر نمایید.


باشگاه کاربران تبیان ـ برگرفته از انجمن تخصصی روانشناسی