تبیان، دستیار زندگی
نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: با برگزاری نخستین جلسه هیئت امنای جدید دانشگاه آزاد رئیس این دانشگاه تغییر می‌كند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئیس دانشگاه آزاد تغییر می‌كند؟


نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: با برگزاری نخستین جلسه هیئت امنای جدید دانشگاه آزاد رئیس این دانشگاه تغییر می‌كند.


جاسبی

سیروس برنا  در گفت‌وگو با فارس در شهركرد اظهار داشت: بحث اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی و تغییر ریاست آن از موضوعات مهمی بود كه از ابتدای دولت نهم و توسط جنبش‌های دانشجویی و رئیس دولت پیگیری شد.

وی افزود: با پیگیری‌های رئیس محترم جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد به تصویب رسید كه البته رهبر معظم انقلاب پس از تصویب آن، خواستار تغییراتی در ساختار آن شدند.

برنا اضافه كرد: بر اساس آخرین مصوبات هیئت امنای سابق دانشگاه آزاد كه به تازگی تغییراتی در آن اعمال شده است مقرر شده بود كه هیئت امنای جدید حداكثر تا دو ماه گذشته تكلیف ریاست دانشگاه آزاد را مشخص كنند كه به تعویق افتاده است.

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به علت این تأخیر گفت: طبق برخی از اظهار نظرها و اطلاعات گفته می‌شود جاسبی ریاست فعلی دانشگاه با تیم منصوب به دفتر ریاست جمهوری مذاكرات و تفاهماتی را داشته كه علت اصلی به تأخیر افتادن انتخاب ریاست فعلی این مذاكرات بوده است.

اساس ضرورت دمیدن یك روح جدید بر پیكره دانشگاه آزاد و ایجاد تغییرات مثبت در بدنه این دانشگاه بیش از پیش احساس می‌شود كه البته وزیر علوم و رئیس محترم جمهور نیز موافق با اعمال این تغییرات هستند

برنا با بیان اینكه نزدیك به سه دهه از ریاست جاسبی بر دانشگاه آزاد می‌گذرد، گفت: بر این اساس ضرورت دمیدن یك روح جدید بر پیكره دانشگاه آزاد و ایجاد تغییرات مثبت در بدنه این دانشگاه بیش از پیش احساس می‌شود كه البته وزیر علوم و رئیس محترم جمهور نیز موافق با اعمال این تغییرات هستند.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با تأكید بر اینكه وزیر علوم برای ایجاد تغییرات در ریاست دانشگاه آزاد توجه كافی را مبذول داشته است، گفت: مذاكرات جاسبی با تیم منصوب به دفتر ریاست جمهوری این اعمال تغییرات را به تأخیر انداخته است.

با برگزاری نخستین جلسه هیئت امنای جدید دانشگاه آزاد رئیس این دانشگاه تغییر می‌كند

وی با بیان اینكه بر اساس آخرین اطلاعات جاسبی به ‌طور قطع و یقین جابه‌جا میشود، گفت: با توجه به شرایط كنونی تغییر ایشان به تأخیر افتاده كه این تأخیر ممكن است همچنان نیز ادامه داشته باشد.

برنا با اشاره به منصوب شدن دكتر مخبر دزفولی به عنوان دبیر شورای انقلاب فرهنگی از سوی رئیس جمهور تأكید كرد: مسئولان شورای انقلاب فرهنگی باید علت به تأخیر انداختن نخستین نشست هیئت امنای جدید دانشگاه آزاد و ایجاد تغییرات بر پیكره مدیریت آن را بیان كنند

بخش سیاست تبیان


منبع: جهان