تبیان، دستیار زندگی
سوم مرداد سال 1367 آخرین ماجراجویی رجوی در مرزهای ایران بود. رجوی كه با قبول آتش‏بس از جانب جمهوری اسلامی ایران غافلگیر شده بود و تشكیلات منافقین (مجاهدین خلق) را در بن‏بست كامل می‏دید، تلاش كرد با متقاعد كردن صدام دیکتاتور معدوم عراق، بار دیگر دست به یك
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در سالگرد عملیات مرصاد

شهید صیاد شیرازی


آخرین ماجراجویی رجوی كه تحت نام «عملیات فروغ جاویدان» نام گرفت، در سوم مرداد سال 1367 و با پشتیبانی وسیع هوایی و توپخانه‏ای ارتش صدام از مرز قصرشیرین آغاز شد. در این عملیات، سازمان تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) نتوانست بیشتر از دو روز دوام بیاورد و نهایتا با شكست سختی كه از رزمندگان مسلمان ایران خورد، با 1400 كشته و انبوهی مفقود و مجروح، مجددا به خاك عراق بازگشت.


سوم مرداد سال 1367 آخرین ماجراجویی رجوی در مرزهای ایران بود. رجوی كه با قبول آتش‏بس از جانب جمهوری اسلامی ایران غافلگیر شده بود و تشكیلات منافقین (مجاهدین خلق) را در بن‏بست كامل می‏دید، تلاش كرد با متقاعد كردن صدام دیکتاتور معدوم عراق، بار دیگر دست به یك حمله وسیع به خاك ایران بزند تا شاید رؤیای چندین ساله خود كه همانا به دست گرفتن قدرت سیاسی در ایران بود را محقق سازد.

رجوی تحلیل می‏كرد كه شرایط ایران بیش از هر زمان دیگری آماده یك انقلاب دیگر است و تنها كافی است كه منافقین از مرزها به سوی ایران سرازیر شوند؛ آن‏وقت است كه طلسم اختناق(!) شكسته شده و مردم به خیابان‏ها خواهند ریخت و «ارتش آزادی‏بخش» (نامی که او بر شبه‏نظامیان تروریستش گذاشته بود) به كمك مردم، جمهوری اسلامی را سرنگون كرده و رجوی در تهران بر اریكه قدرت تكیه خواهد زد! تحلیل خنده‏داری که تنها رئیس‏جمهور احمقی چون صدام آن را باور کرد و به کمک رجوی منافق شتافت.

رجوی تشنه قدرت بود. به همین دلیل هم او از هر وسیله‏ای برای رسیدن به هدف خود استفاده می‏كرد. از جنگیدن در كنار نیروهای بعثی علیه ایران گرفته تا جاسوسی به نفع قدرت‏های ریزودرشت ـ چه در منطقه و چه در اروپا و آمریكا ـ.

هیچ اصولی بر آن‏چه رجوی آن را «مبارزه با نظام ایران» می‏خواند، حاكم نبود و رجوی تنها و تنها به رسیدن به قدرت فكر می‏كرد و بس.

بنابراین آخرین ماجراجویی رجوی كه تحت نام «عملیات فروغ جاویدان» نام گرفت، در سوم مرداد سال 1367 و با پشتیبانی وسیع هوایی و توپخانه‏ای ارتش صدام از مرز قصرشیرین آغاز شد. در این عملیات، سازمان تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) نتوانست بیشتر از دو روز دوام بیاورد و نهایتا با شكست سختی كه از رزمندگان مسلمان ایران خورد، با 1400 كشته و انبوهی مفقود و مجروح، مجددا به خاك عراق بازگشت.

باشگاه کاربران: البته این عملیات که از سوی نیروهای ایرانی «عملیات مرصاد» نام گرفت، موجب افتخار و سربلندی نیروهای اسلام شد و بنا به گفته بسیاری از شاهدان عینی و حاضران در این عملیات، از کشته‏های منافقان پشته‏ها ایجاد شده بود. منافقین با فرار مفتضحانه خود، تعداد زیادی از ادوات نظامی متعلق به ارتش بعث را در کشور جا گذاشتند. یاد شهید صیاد شیرازی که فرماندهی این عملیات را بر عهده داشت، گرامی باد.


باشگاه کاربران تبیان ـ برگرفته از تبلاگ نویدرهایی