تبیان، دستیار زندگی
اگر گرانی و تورم در جامعه وجود دارد به خاطر ندانم كاری بعضی از مسئولین است. مسئولان باید شرایط اقتصادی را به گونه‌ای رقم بزنند كه قشر ضعیف جامعه بتواند آن را تحمل كند و بر ضعفاء فشار وارد نشود. به هر حال همه مسئولیم و نباید از اَدای وظیفه شانه خالی كنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تورم به خاطر ندانم كاری است


اگر گرانی و تورم در جامعه وجود دارد به خاطر ندانم كاری بعضی از مسئولین است. مسئولان باید شرایط اقتصادی را به گونه‌ای رقم بزنند كه قشر ضعیف جامعه بتواند آن را تحمل كند و بر ضعفاء فشار وارد نشود. به هر حال همه مسئولیم و نباید از اَدای وظیفه شانه خالی كنیم.

آیت الله صافی گلپایگانی

جمعی از طلاب ممتاز و نخبه حوزه علمیه قم روز گذشته با حضور در محل اقامت حضرت آیت‌الله صافی با ایشان دیدار كردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید ؛ایشان در این دیدارطی سخنانی اظهار داشتند:ما می‌گوئیم دولت‌ها باید امنیت اخلاقی و جانی مردم را فراهم كنند و با اجرای قوانین اسلام، عدالت واقعی را در جامعه پیاده كنند. ما می‌گوییم بیت المال از آن همه مردم است و نباید چوب حراج به بیت المال زد؛ یك ریال آن محترم است و باید پاسخگوی آن باشند.

آیت‌الله صافی با اشاره به توطئه دشمنان بر ضد روحانیت افزودند: متأسفانه تعدادی از منحرفین می‌خواهند روحانیت اصیل را در بین مردم بدبین كنند و حتی كمبودهای اقتصادی را به حساب روحانیت می‌گذارند و با كارهای غیر علمی و نسنجیده مردم را به نظام و انقلاب بدبین می‌كنند.

ایشان تاكید كردند: اگر گرانی و تورم در جامعه وجود دارد به خاطر ندانم كاری بعضی از مسئولین است. مسئولان باید شرایط اقتصادی را به گونه‌ای رقم بزنند كه قشر ضعیف جامعه بتواند آن را تحمل كند و بر ضعفاء فشار وارد نشود. به هر حال همه مسئولیم و نباید از اَدای وظیفه شانه خالی كنیم.

ایشان خطاب به روحانیون اظهار داشتند: البته روحانیون محترم هم باید بدانند كاری نكنند كه مردم را به اسلام و تشیع بدبین كنند. آنها هم باید با تهذیب نفس و اخلاق اسلامی و دوری از مظاهر دنیا و جناح بازی برای مردم الگو بوده و زینت برای دین باشند و دغدغه آنها فقط حفظ دین باشد.

كسی كه علم را تحصیل می‌كند، فرشتگان بال‌های خود را برای آنها می‌گسترانند وهمان‌طور كه ستاره‌ها برای اهل زمین نور‌افشانی می‌كنند، مجالس درس هم برای آسمانی‌ها نورافشانی دارند

مرجع تقلید شیعیان جهان در ادامه افزودند: ما هم احتیاج به نصیحت و تذكر داریم؛ نباید خودمان را از موعظه و پند و اندرز بی‌نیاز بدانیم. انشاء‌الله تعالی همه ما با پیمودن راه صحیح ائمه معصومین علیهم السلام بتوانیم رضایت مولا و آقای خودمان حضرت بقیة‌الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء را كسب كنیم.

ایشان در بخشی دیگراز فرمایشات خود ضمن توصیه به طلاب درباره روش تحصیل علم و كسب فضایل و اخلاص با اشاره به جایگاه تحصیل علم در آیات و روایات فرمودند: یكی از عبادات بزرگ كه در دین مقدس اسلام به آن تأكید فراوان شده است كسب علم و دانش و حضور در جلسه درس می‌باشد و شاید بتوان گفت عبادت و جهادی بالاتر از آن نیست.

تورم

ایشان با اشاره به آیه‌ی:"هل یستوی الذین یعلمون و الذین لایعلمون"، به مقام علم و عالِم در قرآن كریم پرداختند و اظهار داشتند: با علم است كه مجهولات برای انسان كشف می‌شود و می‌توان جهان را تسخیر نمود.

ایشان ادامه دادند: علمی ارزش دارد كه ما را به راه راست، كمال و سعادت دنیا و آخرت هدایت كند و آن، همان علوم اسلامی و معارف نورانی اهل بیت علیهم السلام است كه راه بهتر زندگی كردن را به ما می‌آموزند. هرچه انسان‌ها برای انسانیت خود لازم دارند در علوم محمد و آل محمد صلوات‌الله علیهم اجمعین وجود دارد.

ایشان با استشهاد به روایتی دیگر فرمودند: كسی كه علم را تحصیل می‌كند، فرشتگان بال‌های خود را برای آنها می‌گسترانند وهمان‌طور كه ستاره‌ها برای اهل زمین نور‌افشانی می‌كنند، مجالس درس هم برای آسمانی‌ها نورافشانی دارند.

آیت‌الله صافی در بخش دیگری از سخنان خود حوزه‌های علمیه‌را میراث گران‌بهای بزرگانی دانستند كه برای رساندن پیام اسلام از هیچ كوششی دریغ نكردند و ادامه دادند: حوزه‌های علمیه ما كه بیش از هزار سال سابقه دارند باید با استقلال كامل سنّت‌هایی را كه بزرگان برای ما به ارث گذاشته‌اند حفظ نموده و با اخلاص و نیت پاك انجام وظیفه نمایند.

ایشان با اشاره به میراث گرانبهای شیعی افزودند: بعضی از محدثین بزرگ ما حتّی برای دریافت چند حدیث در زمان‌های گذشته، سفرهای طولانی را متحمل می‌شدند و با تحمل زحمات و مشقّات فراوان، گنجینه حدیثی خود را بهتر و پربارتر می‌نمودند و الان آن گنج‌های طلائی و كتاب‌های حدیثی در دست ما می‌باشد كه باید از آن به بهترین صورت استفاده نمائیم.

مرجع شیعیان جهان با توجه به وظایف مهمی كه امروز بر دوش روحانیت است فرمودند: وظیفه اصلی ما پاسداری از دین است. دینی كه سعادت بشر را تضمین می‌كند و شما پاسدار آن می‌باشید.

ایشان ادامه دادند: دین برای مردم، دنیائی می‌خواهد كه همه در آن با رفاه كامل، امنیت، مساوات، عدالت و برابری زندگی نمایند. زندگی كه بدون خشونت و كینه و حسد باشد؛ زندگی كه در آن دروغ و تهمت نباشد و همه با خوشی و آسایش خاطر به وظایف خود عمل كنند. دین برای مردم این زندگی را می‌خواهد.

بخش سیاست تبیان


منبع: تابناک