تبیان، دستیار زندگی
حجت الاسلام والمسلمین حمید رسایی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان گفت: برخی از شبکه های ماهواره ای به دنبال تزلزل روابط اجتماعی هستند و به صورت مشخص تخریب فرهنگ ملی و دینی مردم را دنبال می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرهنگ دینی، جلوی هر تهدیدی را می گیرد

حجت اسلام رسایی

حجت الاسلام والمسلمین حمید رسایی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان گفت: برخی از شبکه های ماهواره ای به دنبال تزلزل روابط اجتماعی هستند و به صورت مشخص تخریب فرهنگ ملی و دینی مردم را دنبال می کنند.

به گزارش روابط عمومی،، بخش ارتباطات موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان در گفتگوی اختصاصی با حجت الاسلام و المسلمین حمید رسایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ، به بررسی فعالیت رسانه ای شبکه ماهواره ای «من و تو» پرداخت.چند سالی است که شبکه های ماهواره ای فارسی زبان تلاش های خود را برای جلب نظر مخاطب ایرانی داخل کشور مضاعف کرده اند. در گذشته این شبکه ها عمدتا برنامه های خود را با محوریت موسیقی و ویدئو کلیپ های خوانندگان لس آنجلسی و یا با موضوعات کاملا سیاسی تهیه می کردند اما چند سالی است که گردانندگان شبکه های ماهواره ای به فکر جذب مخاطب بیشتر افتاده اند که این کار عمدتا با تهیه سریال های ایرانی، دوبله سریال های خارجی(که امکان پخش آنها در داخل وجود ندارد)، پخش برنامه های آشپزی و حتی برنامه های مستند انجام می شود.کارشناسان رسانه معتقدند که این رویکرد فاز جدیدی از برنامه ریزی فرهنگی علیه کشورمان به حساب می آید که در آن برنامه سازی ها شکل متنوع تری به خود می گیرد تا مخاطب کمی ناملموس تر جذب این شبکه ها شده تا از این طریق فرهنگ مورد نظر این افراد به مردم انتقال یابد.

حجت الاسلام والمسلمین حمید رسایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در همین رابطه می گوید که برخی از این شبکه ها به دنبال تزلزل روابط اجتماعی هستند و به صورت مشخص تخریب فرهنگ ملی و دینی مردم را دنبال می کنند.

به گفته وی این شبکه ها وابسته به سازمان ها و نهادهای جاسوسی بوده و بودجه آنها از همین طریق تامین می شود.

رسایی یادآور می شود که با وجود توجه خانواده ها به اهداف مورد نظر این شبکه ها در مواردی این شبکه ها توانسته بنیان خانواده ها را از بین ببرد.

مدیر مسئول هفته نامه 9دی ، پشت پرده این نوع شبكه ها را در سازمانهای جاسوسی می داند و می افزاید :آبشخور و ریشه این شبکه ها وابسته به سازمان ها و نهادهای جاسوسی است و بودجه این شبکه ها نیز از همین سازمان ها تامین می شود که خوشبختانه مردم به این مساله توجه دارند. البته من مشاهده کرده ام خانواده هایی نسبت به این شبکه ها بی تفاوت بودند اما این شبکه ها وارد خانواده های آنها شده، زندگی آنها را به هم ریخته و روبط بین زن و شوهر، فرزند و پدر و مادر را خلل پذیر کرده و در نهایت توانسته بنیان خانواده را از بین ببرد.

گفتنی است بخش ارتباطات تبیان با انتشار ویژه نامه ای با عنوان «پرونده من و تو» به بررسی ماهیت این شبکه پرداخت.

تنظیم: هومن بهلولی