تبیان، دستیار زندگی
ویرایشگرهای آنلاین سایت‌های زیادی هستند که به کاربران کمک می‌کنند تنها با کلیک کردن روی یک گزینه، عکس شان را تبدیل به عکسی کنند که اگر می‌خواستند با فتوشاپ آن را داشته باشند باید هفته‌ها تمرین می‌کردند و ریزه کاری‌های آن را می‌آموختند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویرایشگرهای آنلاین دنیای رنگ و طرح


ویرایشگرهای آنلاین سایت‌های زیادی هستند که به کاربران کمک می‌کنند تنها با کلیک کردن روی یک گزینه، عکس شان را تبدیل به عکسی کنند که اگر می‌خواستند با فتوشاپ آن را داشته باشند باید هفته‌ها تمرین می‌کردند و ریزه کاری‌های آن را می‌آموختند.دراین مطلب به معرفی تعدادی از این سایت ها می پردازیم.

ویرایشگرهای آنلاین دنیای رنگ و طرح

نرم افزار فتوشاپ، جزو جدا نشدنی کار عکاسان دیجیتال است. عکاسان آنالوگ ساعت‌های زیادی را در تاریکخانه‌ها صرف می‌کردند تا با خلاقیت خود، عکس‌های خاصی چاپ کنند. اما امروز ویرایش عکس‌ها با کمک نرم افزارها، دنیای بزرگ تر و جدیدتری را پیش روی علاقه مندان به عکس و عکاسی گذاشته است. ولی ویرایش عکس‌ها تنها به نرم افزارها محدود خواهد ماند؟ نرم افزارهایی که برای کار با آنها باید زمانی را صرف یادگیری کرد.

به همان اندازه که در بازار دوربین‌های دیجیتال غیرحرفه ای زیاد شده، بر تعداد عکاسان غیرحرفه ای نیز افزوده شده است، مردم عادی ای که تمایل دارند عکس‌های شان خاص تر و زیباتر شود. آنها دوست دارند با ویرایش‌هایی که فتوشاب یا دیگر نرم افزارهای ویرایش عکس در اختیارشان قرار می‌دهد، عکس‌هایی با جلوه‌های خاص داشته باشند اما موفق نمی‌شوند چون یادگیری و پیدا کردن مهارت کار با این نرم افزارها نیازمند زمان و تمرین زیادی است. در این بین ویرایشگرهای آنلاین با افکت‌ها و فیلترها به کمک کاربران آمده اند. سایت‌های زیادی هستند که به کاربران کمک می‌کنند تنها با کلیک کردن روی یک گزینه، عکس شان را تبدیل به عکسی کنند که اگر می‌خواستند با فتوشاپ آن را داشته باشند باید هفته‌ها تمرین می‌کردند و ریزه کاری‌های آن را می‌آموختند.

به این ترتیب برای داشتن عکس‌هایی با ویرایش‌ها و افکت‌های گرافیکی جالب توجه، دیگر نیازی نیست ساعت‌ها وقت روی یادگیری و پیدا کردن مهارت کار با نرم افزارها گذاشته شود.

هر چند این ویرایشگرهای آنلاین دارای محدودیت‌هایی در استفاده هستند اما می‌توانند به خوبی پاسخگوی نیاز کاربران باشند. در ادامه مطلب مروری روی 10 ویرایشگر آنلاین خواهیم داشت.

Blibs 

ویرایشگرهای آنلاین دنیای رنگ و طرح

این سایت علاوه بر اینکه به کاربران اجازه می‌دهد به صورت آنلاین عکس‌های خود را با ابزاری مشابه ابزار فتوشاپ ادیت کنند، دارای بیش از 200 افکت جذاب است که به راحتی می‌توان از آنها استفاده کرد نیمی از این افکت‌ها به صورت متحرک است، مثل لغزش تصویر روی امواج آب یا بارش برف و باران و شعله‌های آتش.

این سایت عکس را از هنگامی که آپلود می‌شود تا زمانی که ویرایش روی آن به پایان می‌رسد طی مراحل مختلف به صورت ذخیره شده نگهداری می‌کند. به این ترتیب کاربر هر زمان که بخواهد می‌تواند یک یا چند گام به عقب برگردد و اصلاحات عکس را تغییر دهد. کاربران می‌توانند بعد از ویرایش، با استفاده از همین سایت عکس‌های خود را با مشترکان در فیس بوک، توییتر و تامبلر به اشتراک بگذارند.

Fotoflexer 

ویرایشگرهای آنلاین دنیای رنگ و طرح

اضافه کردن طرح‌های کوچک و متحرک همیشه مورد علاقه عده ای از کاربران است. این سایت به کاربران کمک می‌کند عکس خود را با استفاده از حدود 30 افکت تغییر دهند. یا با کمک بیش از 100 آیکون  مختلف و انیمیشنی عکس خود را تزیین کنند. یکی از ویژگی‌های این سایت امکان روتوش چهره است که کاربران زیادی به آن علاقه دارند. همچنین دو لایه کردن عکس‌ها که به کاربر امکان می‌دهد تصویری را بک گراند بخشی از عکس خود کنند. نیز امکانی است که در این سایت در اختیار کاربران قرار داده می‌شود. این سایت امکان ویرایش عکس در سایت‌هایی مانند فیس بوک، فلیکر، پیکاسا و مای اسپیس را دارد.

Editor

ویرایشگرهای آنلاین دنیای رنگ و طرح

شاید بتوان گفت این سایت یکی از ساده ترین کاربری‌ها را برای ویرایش عکس دارد. ابزارهایی که این سایت در اختیار کاربران قرار می‌دهد ابزارهای ساده ای است که برای ویرایش ابتدایی لازم است. این سایت دارای 10 افکت ساده است که از جمله می‌توان به تبدیل عکس به طراحی با قلم، تبدیل عکس رنگی به سیاه و سفید یا تبدیل عکس به نقاشی رنگ روغن اشاره کرد. اما ویژگی برجسته این سایت سرعتی است که در اعمال ویرایش‌ها روی عکس دارد. علاوه بر این کاربران قادر خواهند بود عکس ویرایش شده شان را از همین سایت با مشترکان شان در توییتر و فیس بوک به اشتراک بگذارند. یا با تبدیل عکس‌های خود به کار پستال آن را به دوستان شان ایمیل کنند.

Pizap 

ویرایشگرهای آنلاین دنیای رنگ و طرح

این سایت برای دسترسی کاربر به عکسی که قصد ویرایش آن را دارد، تنوع زیادی دارد. کاربر می‌تواند عکس مورد نظرش را از روی کامپیوتر، به وسیله وب کم یا از روی شبکه‌های اجتماعی مانند فلیکر، فیس بوک، پیکاسا، مای اسپیس و حتی شبکه مشترکان سامسونگ روی این سایت آپلود کند. سرعت و سهولت کار کردن با این ویرایشگر آنلاین برای کاربران جذاب است. این سایت بیش از آنکه به کاربر امکان اعمال ویرایش‌هایی مانند تغییر نور و کراپ کردن را بدهد، به کاربر کمک می‌کند کاراکترهای آماده و کوچک مانند حیوانات کوچک، فلش‌ها و سایر نمادها را به عکس خود اضافه کند این کاراکترها، تنوع زیادی دارد؛ از حیوانات کوچک تا طرح‌های فانتزی، تعداد این طرح‌ها به چند صد عدد می‌رسد. با امکانات و طرح‌هایی که این سایت دارد کاربران قادر خواهند بود صورت‌های دلخواه خود را هم کنار عکس‌های شان اضافه کنند؛ طرح‌های متنوعی که برای چشم، بینی و لب، مو و گوش دارد به کاربر کمک می‌کند صورتی که مدنظرش است را با کنار هم قرار دادن این طرح‌ها درست کند. علاوه بر این طرح‌ها، این ویرایشگر آنلاین دارای افکت ای ساده ای نیز هست.

Befunky

ویرایشگرهای آنلاین دنیای رنگ و طرح

کار کردن با ابزارهای متنوع این سایت لذت بخش است. نکته قابل توجه در مورد کار کردن با این ویرایشگر آنلاین آن است که وقتی در حال کار با این سایت هستید باید قید کار کردن با سایت‌های دیگر را بزنید چون سرعت کارتان به حدی پایین می‌آید که ممکن است مرورگرتان به کلی هنگ کرده  و از کار بیفتد. افکت‌های این ویرایشگر آنلاین، افکت‌های ساده اما خاصی است که کاربرد زیادی دارد. آنچه در این ویرایشگر جلب توجه می‌کند قاب‌های متنوعی است که کاربر می‌تواند به سلیقه خودش دور عکس بگذارد. از قاب معمولی گرفته تا طرح‌های رنگی که دور عکس چیده می‌شد.

در این سایت هم مانند بسیاری از ویرایشگرهای آنلاین امکان به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد.

Tuxp

ویرایشگرهای آنلاین دنیای رنگ و طرح

در نگاه اول به نظر می‌رسد این سایت یکی از ساده ترین ویرایشگرهای آنلاین است. کاربرانی که می‌خواهند ساده ترین ویرایش‌ها را به سرعت روی عکس مورد نظر خود که در کامپیوترشان ذخیره است، اعمال کنند باید به این سایت مراجعه کنند. ابزاری که در این سایت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد برای اضافه کردن متن، ویرایش رنگ، کراپ کردن و تغییر سایز و عمودی یا افقی کردن عکس به کار می‌آید. اما به ظاهر ساده این سایت نگاه نکنید. این سایت حدود 30 افکت و قاب عکس هم دارد که تقریباً هر کدام دارای چند حالت متنوع هستند.

Funphotobox 

ویرایشگرهای آنلاین دنیای رنگ و طرح

کاربران علاوه بر اینکه می‌توانند در این سایت عکس‌های خود را ویرایش کنند، می‌توانند از کیفت ها و افکت‌های آماده و جالب نیز استفاده کنند. بخش ویرایش عکس‌ها از بخش افکت‌ها و گیفت های سایت جداست. در بخش افکت‌ها کاربر می‌تواند با انتخاب هر افکتی عکس مورد نظر خود را آپلود کرده  بلافاصله بعد از قرار گرفتن عکسش در افکت‌های آماده محیطی  وگیفت ها، آن را روی کامپیوترش ذخیره کند یا روی برخی از شبکه‌ها به اشتراک بگذارد. وضوح عکس‌هایی که این سایت به کاربر تحویل می‌دهد 96 dpi است.

یکی از ویژگی‌های این سایت، دسته بندی افکت‌هاست، افکت برای عکس که عکس شما را در محیط‌هایی با نور و رنگ خاص قرار می‌دهد. افکت صورت که فقط صورت شما را برداشته روی بدن‌های مختلف در موقعیت‌های مختلف قرار می‌دهد. انیمیشن‌ها که افکت با سوژه‌های متحرک است. افکت کارت‌ها که عکس شما را در قاب‌ها و کارت پستال‌ها قرار می‌دهد.

Loonapix 

این سایت را نمی‌توان یک ویرایشگر آنلاین دانست، بیشترین کاربری که این سایت دارد افکت‌ها و قاب های متنوعی است که می‌توانید روی عکس خود بگذارید. برتری که این سایت دارد، تحویل دادن عکس در اندازه 800 در 600 مگا پیکسل است. این در حالی است که بیشتر سایت‌هایی که به صورت آنلاین روی عکس شما افکت می‌گذارند عکس‌هایی در اندازه‌های کوچک برای ذخیره کردن در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

علاوه بر افکت برای عکس، این سایت برای قرار دادن صورت کاربر روی شخصیت‌های مختلف، امکاناتی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همچنین در بخشی به نام Trim Photos کاربران قادر خواهند بود عکس‌های مد نظرشان را در نمادهایی مانند ستاره، ابر، قلب، مربع، برگ و غیره قرار دهند.

Anymaking

این یکی از معدود سایت‌هایی است که افکت آچ دی آر دارد. این افکت که قابل تنظیم است برای زیباتر شدن عکس‌هایی که از مناظر طبیعی گرفته شده به کار می‌رود. تعداد افکت های این سایت زیاد نیست. اما در مقابل دیگر سایت‌ها جالب تر است، این ویرایشگر آنلاین در فیس بوک دارای صفحه است و کاربران می‌تواند بعد از ویرایش، عکس‌های خود را روی این صفحه با دیگران به اشتراک گذاشته و از نظر دیگران نسبت به آن مطلع شوند.

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع:

روزنامه فناوران