تبیان، دستیار زندگی
در این مطلب در ادامه قسمت های (1) و (2) به تازه ترین اخبار هفته دنیای علم و فناوری می پردازیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تازه هایی از دنیای علم و فناوری (3)


در این مطلب در ادامه قسمت های (1) و (2) به تازه ترین اخبار هفته دنیای علم و فناوری می پردازیم.


هندی کم جدید سونی با قابلیت ویدیو پروژکتور

هندی کم ها دوربین های فیلمبرداری کوچک و آماتوری برای فیلمبرداری و ثبت لحظات زندگی است که در این چند ساله امکانات و قابلیت های جدیدی توسط شرکت های سازنده آن به این دستگاه اضافه شده است. برای دیدن ویدیوهای گرفته شده دوراه بیشتر نیست یکی دیدن در خود دستگاه هندی کم و آن هم در سایزی کوچک که شاید زیاد جذاب نباشد اما کار راه انداز هست. راه دوم صبر کردن تا رسیدن به منزل و انتقال آن به کامپیوتر یا دستگاه پخش ویدیو و تماشای آن. اما سونی که یکی از بهترین برندها در این زمینه می باشد راه سومی هم برای دارندگان هندی کم های خود قرار داده و آن دیدن از طریق هندی کم بواسطه ویدیو پروژکتور است.

تازه هایی از دنیای علم و فناوری(3)

هندی کم HDR-PJ50 سونی این قابلیت را دارد تا فیلم ها را از طریق پروژکتور و بر روی پرده یا دیوار تماشا کرد.

این مدل سونی قابلیت فیلمبرداری با کیفیت HD را دارا می باشد و برای ذخیره فیلم یا عکس مجهز به هارد دیسک 220 گیگابایتی شده است. این هندی کم دارای 12X زوم بوده و تقویت کننده صدا جهت کیفیت بالاتر را داراست.

HDR-PJ50  علاوه بر فیلمبرداری امکان عکسبرداری با کیفیت 7.1 مگاپیکسل را دارد. پروژکتور این دستگاه دقیقا پشت LCD آن تعبیه شده و می تواند تا فاصله سه متری تصاویر را به اندازه 60 اینچ به نمایش گذارد.

ماوس چندلمسی MA-Touch1 کمپانی Sanwa

تازه هایی از دنیای علم و فناوری(3)

کمپانی ژاپنی Sanwa یک ماوس چندلمسی بیسیم جدید را عرضه کرده است:

 ماوس تخت و باریک MA-TOUCH1 این ماوس چرخش (scrolling) چهارجهتی و حرکت دوانگشتی را پشتیبانی می کند. این ماوس با یک گیرنده کوچک USB عرضه می شود.

ماوس MA-TOUCH1 به رنگهای مشکی، قرمز، نقره ای و سفید در دسترس است و بهای آن 6090 ین می باشد.

تازه هایی از دنیای علم و فناوری(3)

کوچکترین خودروی خورشیدی جهان

تولید خودروهای خورشیدی بدلیل اینکه انرژی حرکتی خود را از نور خورشید و بواسطه پنل های خورشیدی می گیرند و از انرژی ارزان و سبز استفاده می کنند بسیار مورد توجه خودروسازان است هرچند هنوز قدرت و شتاب لازم خودروهای دارای سوخت بنزینی را ندارند.

چنانچه شما هم مایل به کار در این زمینه باشید لازم نیست هزینه های هنگفتی کنید یک وسیله چهارچرخه که پنلی خورشیدی به آن متصل باشد می تواند یک خودروی خورشیدی ساخت دست شما باشد. کوچکترین خودروی خورشیدی جهان در واقع چهارچرخه ای است به طول 1.3 اینچ که کار خاصی انجام نمی دهد و در حمل بار و مسافر نمی توان از آن استفاده کرد و شاید بتوان در مسابقاتی از این دست شرکت داده شود.
تازه هایی از دنیای علم و فناوری(3)

چنانچه شما هم علاقه مند به ساخت خودروهای خورشیدی باشید به همین سادگی می توانید خودروی مینیاتوری خود را بسازید تنها کافیست آستین های خود را بالا بزنید.

هوشمندترین قلم دنیا

تصور کنید که سر کلاس درس نشسته‌اید و در حال یادداشت برداشتن از حرف‌های استاد و جزوه‌نویسی هستید، حالا تصور کنید که بتوانید در هنگام مرور درس، همراه دیدن نوشته‌هایتان، حرف‌های استاد را به صورت همزمان بشنوید. LiveScribe همین کار را البته به صورت کامل‌تری ممکن کرده است.

این شرکت‌های قلم‌های ویژه‌ای ساخته است که می‌توانند صدای اطراف را به همراه دست‌نوشته شما ضبط کنند.

هر وقت اراده کردید می‌توانید نوشته‌تان را به صورت سینک شده با صدای ضبط شده مرور کنید.
تازه هایی از دنیای علم و فناوری(3)

هیجان‌انگیزتر اینکه، این صداها و دست‌نوشته‌ها را می‌توانید هر وقت خواستید با نرم‌افزار همراه این قلم مرور کنید یا اصلا به دوستانتان بدهید تا با نسخه دهم Adobe Reader ببینند. نسخه سینک‌شده نوشتار و صدای ضبط شده اصطلاحا Pencast نامیده می‌شود و کاربران این گجت جالب می‌توانند آن را از طریق موبایل‌ها،توییتر یا Evernote به اشتراک بگذارند.

LiveScribe دست‌نوشته‌ها را قابل جستجو می‌کند.

تازه هایی از دنیای علم و فناوری(3)

بیایید نگاهی به جدیدترین قلم این شرکت بیندازیم. مثل همه قلم‌های دیگر این قلم هم مخزن جوهر دارد که قابل تعویض است. این قلم دو مدل، 4 و 8 گیگی دارد که می‌توانند به ترتیب 400 و 800 ساعت صدا ضبط کنند. قلم، اسپیکر و میکروفنی با کیفیت خوب دارد.

در بالای قلم هم یک نمایشگر OLED کوچک، محل اتصال هدفون و یک رابط میکرو USB قرار دارد. این قلم دیجیتال، 36 گرم وزن دارد و یک باطری لیتیومی قابل شارژ دارد، از طریق نرم‌افزاری به نام Livescribe Desktop کاربر می‌تواند همه یادداشت‌هایش را ببیند و در آنها جستجو کند یا آنها را به فرمت PDF یا به صورت Pencast دربیاورد.

فرآوری:محسن مرادی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

فارنت،آی تی بلاگ،livescribe