تبیان، دستیار زندگی
مناطق بحران‌زده و جنگ‌زده بویژه مناطقی كه مهیای تغییرات تاریخی است، جولانگاه مناسبی برای حضور رژیم صهیونیستی است تا در چارچوب استراتژی‌های متکی بر فعالیت‌های گسترده نظامی،‌ اوضاع این مناطق را بر اساس سیاست‌های صهیونیستی هماهنگ و نفوذ سیاسی و امنیتی و اقتص
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : قبس زعفرانی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دشمنی اسراییل علیه بهارعربی


مناطق بحران‌زده و جنگ‌زده بویژه مناطقی كه مهیای تغییرات تاریخی است، جولانگاه مناسبی برای حضور رژیم صهیونیستی است تا در چارچوب استراتژی‌های متکی بر فعالیت‌های گسترده نظامی،‌ اوضاع این مناطق را بر اساس سیاست‌های صهیونیستی هماهنگ و نفوذ سیاسی و امنیتی و اقتصادی صهیونیسم را تضمین کند.

صهیونیسم

فروپاشی شوروی سابق فرصتی بود برای رژیم صهیونیستی تا نفوذ خود در آسیای میانه را تقویت کند، آن هم پس از این که کشمکش‌های مداوم در آفریقا موجب نفوذ و رخنه رژیم صهیونیستی در این قاره شد.

چنین به نظر می‌رسد، انقلاب‌های عربی و فروپاشی رژیم‌های دیكتاتوری عربی كه تامین‌كننده امنیت رژیم صهیونیستی بودند، سبب گسترش فعالیت‌های خصمانه صهیونیست‌ها علیه انقلاب‌های این کشورها شد.

گزارش‌های ارائه شده درباره اعزام مزدوران صهیونیستی برای حمایت از رژیم معمر القذافی، نگرانی‌هایی را درباره استراتژی پیش‌گرفته شده توسط رژیم صهیونیستی برای تیره كردن فضای انقلاب‌های عربی و ناكام گذاشتن خواست و آرزوهای ملت‌های عربی برای رهایی از بند رژیم‌های دیكتاتوری همانند یمن برانگیخت، اگرچه مصر و تونس نیز از نفوذ صهیونیست‌ها در امان نیست.

در گزارشی که یکی از پایگاه‌های اطلاع رسانی رژیم صهیونیستی منتشر شده، ‌آمده است: مرکز تحقیقات امنیت قومی رژیم صهیونیستی 14 هزار مزدور را در منطقه كوه سیاه، كه یكی از جمهوری‌های یوگسلاوی سابق است.

آموزش داده تا در صورت نیاز آنها را راهی کشورهای عربی بحران‌زده کند.

این گزارش تاکید می‌کند: این دوره آموزشی 7 هفته را دربرمی‌گیرد و هدف آن، آموزش نیروها جهت اجرای  عملیات‌های نظامی در كشورهای عربی و اسلامی بحران‌زده از جمله عراق است و با لباس‌های لباس‌های عربی آموزش می‌بینند.

رژیم صهونیستی به خوبی می‌داند، كشورهای عربی به علت اختلاف نظرها و وجود سلایق مختلف بستر مناسبی برای فتنه انگیزی هستند، به همین دلیل تل‌آوبو به شدت به دنبال ایجاد جنگ روانی با هدف اشاعه موجی از ناآرامی و بی‌اعتمادی در میان مردم كشورهای منطقه است

افزون بر آن رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند از میان اعراب نیز مزدورانی را برای انجام عملیات‌های مورد نظرش به خدمت بگیرد، بگونه‌ای كه بسیاری از گزارش‌های صهیونیستی بر این نکته تاكید دارند، شرکت‌‌های  امنیتی تحت مدیریت فرماندهان بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی مزدورانی را برای حمایت از اقدامات سركوب‌گرانه قذافی در حق ملت لیبی به خدمت گرفته‌اند.

این گزارش‌ها همچنین به این مطلب اشاره می‌کنند، طرح به خدمت گرفتن مزدوران در واقع توسط یکی از روسای شركت‌های مذكور به "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی ارائه و هدف از آن حمایت از رژیم قذافی و جلوگیری از سقوط عنوان شد که با استقبال نتانیاهو نیز مواجه شد.

در ادامه این گزارش‌ها آمده كه نمایندگان این شركت پیش از این نیز از این طی سفر به چاد دیدارهایی با سرهنگ "عبدالله السنوسی"، بازوی راست قذافی صورت داده و السنوسی با پرداخت ملیون‌ها دلار به این شركت، از آن خواسته هزاران مزدور را برای حمایت از رژیم لیبی و مبارزه علیه انقلابیون آموزش دهد.

صهیونیسم

استراتژی مذكور همچنین از مزدوران کشورهای دیگر كه مواضعی خصمانه علیه اسلام و مسلمانان دارند،‌حمایت می‌كند و در این میان تبلیغات گسترده رسانه‌ها موجب تقویت حس اسلام ستیزی یا نگرانی‌ از آنچه صهیونیست‌ها آن را رادیكالیسم اسلامی می‌نامند می‌شود شده كه این امر، سبب گسترش حس نفرت توام با ترس و تمایل به انتقام از اسلام و مسلمانان شده است.

این درحالی است که ظهور جریان‌های اسلامی و گسترش مطالبات و درخواست‌ها برای جایگزینی حكومت‌های اسلامی به جای رژیم‌های دیكتاتوری كه انقلاب‌های عربی در مصر و تونس توانستند به حاكمیت آن پایان دهند، در تشدید هراس‌ها و نگرانی‌ها از روی كارآمدن حكومت‌هایی كه مخالف ایجاد رابطه رژیم صهیونیستی یا برضد این رژیم هستند، نقش داشته است.

"سامح سیف الیزل" كارشناس مسائل امنیتی و استراتژیك رژیم صهیونیستی خاطر نشان می‌کند، سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی منطقه را هدف قرار داده‌ و یكی از اهداف اصلی آنها بكار گیری مزدوران و دست‌نشاندگان در منطقه است؛ بگونه‌ای كه هدف اصلی قبل از بكارگیری این مزدوران، تغییر هویت و اعطای اسناد و مداركی مطابق با ماموریت فرد است.

رژیم صهونیستی به خوبی می‌داند، كشورهای عربی به علت اختلاف نظرها و وجود سلایق مختلف بستر مناسبی برای فتنه انگیزی هستند، به همین دلیل تل‌آوبو به شدت به دنبال ایجاد جنگ روانی با هدف اشاعه موجی از ناآرامی و بی‌اعتمادی در میان مردم كشورهای منطقه است

سیف الیزل در این رابطه به مزدورانی اشاره می‌کند که برای مبارزه با انقلابیون و دامن زدن به ناآرامی‌ها به لیبی فرستادند و در ادامه تاکیذد می‌کند، بکارگیری و استخدام مزدوران حتی در دوران صلح و ثبات کشورها توسط رژیم صهیونیستی دنبال می‌شود و این سیاست ثابت دستگاه‌های اطلاعاتی این رژیم است.

وی در ادامه افزود كه ماموریت شماری از این جاسوسان جمع آوری اطلاعات و عده‌ای دیگر اجرای عملیات در مناطق از پیش تعیین شده است.

او خاطر نشان كرد كه مراكز صهیونیستی بیشماری در اسرائیل مسوول آموزش مزدوران هستند و آمار و ارقام دقیقی درباره تعداد این مراکز وجود ندارد.

این كارشناس مسائل استراتژی درباره حوادث جاری در منطقه و واکنش رژیم صهیونیستی نسبت به آنها گفت:  تلاش‌های اسرائیل برای عقیم ساختن انقلاب‌های عربی، بویژه پس از پیروزی انقلاب مصر چندین برابر افزایش یافته و تل‌آویو فعالیت‌های خود را در آفریقا، بخصوص در كشورهای حوزه رود نیل، گسترش چشم گیری داده است.

در همین راستا، سرلشكر "محمود الخلف" كارشناس نظامی مرکز تحقیقات نظامی "ناصر" در مصر تاكید كرد كه اظهارات موجود در رابطه با توان رژیم صهونیستی جهت عقیم ساختن انقلاب‌های عربی را باید جنگ روانی علیه  اعراب تفسیر كرد.

وی تصریح كرد: رژیم صهونیستی به خوبی می‌داند، كشورهای عربی به علت اختلاف نظرها و وجود سلایق مختلف بستر مناسبی برای فتنه انگیزی هستند، به همین دلیل تل‌آوبو به شدت به دنبال ایجاد جنگ روانی با هدف اشاعه موجی از ناآرامی و بی‌اعتمادی در میان مردم كشورهای منطقه است.

الخلف افزود: ادعای وجود مزدوران آن هم به تعداد زیاد برای انجام ماموریت در كشورهای انقلاب‌زده در چارچوب جنگ روانی رژیم صهونیستی صورت می‌گیرد كه رسانه‌ها نیز با پرداختن به آن، به آن دامن می‌زنند.

وی همچنین از رسانه‌های عربی خواست با انتشار حقایق و ارائه تفسیرهای درست از اخبار، به مقابله با جنگ روانی رژیم صهونیستی بروند.

او گفت: وجود مزدور در انقلاب‌های عربی امری ممکن است، اما این که تعداد این مزدوران بسیارند، صحت ندارد.

الخلف تاكید كرد: انتشار چنین گزارش‌هایی، اقدامی معمول و مرسوم در راستای ایجاد جنگ روانی است كه الخلف از طریق آن تلاش می‌كند، موجب ناكامی و بی‌اعتمادی ملت‌ها به تغییر و تحولات جاری شود.

قبس زعفرانی

بخش سیاست تبیان