تبیان، دستیار زندگی
بمب‌های فتح‌الله زاده یا خریدهای معقولانه پرسپولیس؟ پرده دیگری از رقابت سرخابی‌ها در فصل نقل و انتقالات با رقابت كاشانی و فتح‌الله‌زاده رونمایی شد. كدامیك موفق‌تر بوده‌اند؟ این سوالی است كه این روزها در میان اهالی فوتبال رایج است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقلال یا پرسپولیس؟ کدامیک؟


"بمب‌های" فتح‌الله زاده یا خریدهای "معقولانه" پرسپولیس؟ پرده دیگری از رقابت سرخابی‌ها در فصل نقل و انتقالات با رقابت كاشانی و فتح‌الله‌زاده رونمایی شد. كدامیك موفق‌تر بوده‌اند؟ این سوالی است كه این روزها در میان اهالی فوتبال رایج است.


استقلال - پرسپولیس

علی فتح‌الله‌زاده با شروع فصل نقل وانتقالات مثل همیشه زودتر از همه دست به كار شد و اولین بمب‌های خود را تركاند.

كرار جاسم، بازیكن جنجالی تراكتورسازی نخستین بمب فتح‌الله زاده برای استقلال بود كه با واكنش‌های بسیاری روبرو شد. خیلی‌ها كرار را به لحاظ فنی تحسین می‌كردند اما در سوی مقابل برخی نیز به آوردن یك بازیكن پر حاشیه به جمع‌ آبی‌ها اعتراض داشتند. هر طور بود كرار قرارداد خود را با استقلال رسمی كرد تا فتح‌الله زاده فصل نقل وانتقالات را بهتر از رقیب دیرینه خود آغاز كرده باشد.

با گذشت زمان و آمدن بازیكنان متعدد به پرسپولیس واستقلال رسانه‌ها هر روز بار فنی خریدهای سرخابی‌ها را در دوكفه ترازو مقابل هم قرار می‌دادند تا عملكرد فتح‌الله‌زاده و كاشانی را مقایسه كنند.

برخلاف استقلال، پرسپولیس خیلی آرام و با طمانینه در فصل نقل و انتقالات كار خود را آغاز كرد.

بدون شك در مقایسه‌ی خریدهای استقلال و پرسپولیس كفه ترازو به سمت آبی‌ها سنگینی می‌كند. مهدی رحمتی ، خسرو حیدری، آندرانیك تیموریان، كرار جاسم، میثم خسروی، علی حمودی و ولید علی همه‌ی بمب‌های فتح الله زاده بودند كه باعث شدند اكثر كارشناسان و هواداران فوتبال استقلال را مدعی اصلی قهرمانی در فصل بعد بدانند.

علی كریمی كه در میانه‌های فصل قبل هم تا آستانه بازگشت به پرسپولیس پیش رفته بود نخستین خرید كاشانی برای سرخ‌پوشان لقب گرفت و پس از او هم دیگر بازیكنانی كه سابقه‌ی حضور در پرسپولیس را در سالهای گذشته داشتند به جمع شاگردان حمید استیلی اضافه شدند. محمد نصرتی، میثاق معمارزاده، مهرداد اولادی و جواد كاظمیان همه‌ی سرخ‌پوشانی بودند كه بار دیگر ترجیح دادند در لیگ یازدهم پیراهن سرخ پرسپولیس را بر تن كنند.

بدون شك در مقایسه‌ی خریدهای استقلال و پرسپولیس كفه ترازو به سمت آبی‌ها سنگینی می‌كند. مهدی رحمتی ، خسرو حیدری، آندرانیك تیموریان، كرار جاسم، میثم خسروی، علی حمودی و ولید علی همه‌ی بمب‌های فتح الله زاده بودند كه باعث شدند اكثر كارشناسان و هواداران فوتبال استقلال را مدعی اصلی قهرمانی در فصل بعد بدانند.

بدون شك در مقایسه‌ی خریدهای استقلال و پرسپولیس كفه ترازو به سمت آبی‌ها سنگینی می‌كند. مهدی رحمتی ، خسرو حیدری، آندرانیك تیموریان، كرار جاسم، میثم خسروی، علی حمودی و ولید علی همه‌ی بمب‌های فتح الله زاده بودند كه باعث شدند اكثر كارشناسان و هواداران فوتبال استقلال را مدعی اصلی قهرمانی در فصل بعد بدانند. اما نگاهی عمیق‌تر به خریدهای مظلومی این نكته را به ما نشان می‌دهد كه استقلال این فصل در خط دفاعی ذخیره‌های برای بازیكنان اصلی خود ندارد. در حال حاضر به غیر از حنیف عمران‌زاده و پژمان منتظری استقلال آنچنان مدافع میانی درجه یكی در اختیار ندارد و اگر یكی از این بازیكنان مصدوم شود دست مظلومی خالی می‌ماند.

هر چند كه خط هافبك و حمله استقلال با ترافیك شدید بازیكن درجه یك مواجه است به طوری كه در هر پستی دو بازیكن طراز اول حضور دارند ومطمئنا هر یك از آنها انتظار دارند كه به عنوان بازیكن فیكس به میدان بروند. شاید همین موضوع كار را برای مظلومی در این فصل دشوار كند چرا كه انتخاب 11 بازیكن از میان نفرات كنونی استقلال بسیار سخت است. با این شرایط باید منتظر ماند و دید كه با وجود توانایی فتح‌الله‌زاده در مدیریت ستاره‌ها، آیا كادر فنی استقلال و در راس آن پرویز مظلومی قدرت جمع كردن این ستاره‌ها را دارند یا خیر.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا