تبیان، دستیار زندگی
وزنه‌برداری جهان را به گردن آویخت قوی‌ترین مرد معلول جهان: آقای رضازاده سلام! «من به آقای رضازاده قوی‌ترین مرد جهان سلام عرض می‌كنم.» این اولین جمله‌ای بود كه توسط قوی‌ترین مرد معلول جهان پس از قهرمانی در رقابت های فوق سنگی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كاظم رجبی پس از دو بار ركوردشكنی،

مدال طلای وزنه‌برداری جهان را به گردن آویخت
قوی‌ترین مرد معلول جهان: آقای رضازاده سلام!


«من به آقای رضازاده قوی‌ترین مرد جهان سلام عرض می‌كنم.» این اولین جمله‌ای بود كه توسط قوی‌ترین مرد معلول جهان پس از قهرمانی در رقابت های فوق سنگین جهان عنوان شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در آخرین دسته‌ی مسابقات وزنه‌برداری معلولان جهان كاظم رجبی در دسته ‌100+ كیلوگرم این پیكارها دو بار ركورد شكنی كرد. وی در ابتدا وزنه ‌245 كیلوگرمی را بالای سر برد و با همین حركت مدال طلای خود را قطعی كرد.

او در حركت دوم وزنه ‌251 كیلوگرمی را انتخاب كرد تا بتواند نیم كیلوگرم ركورد جهان را جا به جا كند. وی كه به شدت از سوی حاضرین در سالن مسابقه تشویق می‌شد برای بار سوم به وزنه ‌255 كیلوگرم حمله كرد و با غلبه بر این وزنه ‌5/4 كیلوگرم ركورد جهانی دسته فوق سنگین را ارتقا داد و مدال طلای دسته فوق سنگین را نصیب كاروان ایران كرد.

پس از رجبی، ورزشكار استرالیا با ركورد ‌5/227 كیلوگرم دوم و قهرمان چین تایپه به مقام سوم رسید.

در پایان این مسابقات جمع مدال‌های تیم ایران به چهارده رسید. در دسته بزرگسالان ‌4 مدال طلا، ‌1 نقره و ‌2 مدال برنز و در دسته جوانان نیز ‌4 مدال طلا، ‌2 نقره و یك برنز توسط ملی‌پوشان ایران به دست آمد.