تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال اروگوئه با غلبه بر پاراگوئه در دیدار پایانی رقابت‌های کوپا آمه‌ریکای 2011 برای پانزدهمین بار به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اروگوئه جاودانه شد


تیم فوتبال اروگوئه با غلبه بر پاراگوئه در دیدار پایانی رقابت‌های کوپا آمه‌ریکای 2011 برای پانزدهمین بار به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا کرد.


اروگوئه

اروگوئه بامداد امروز دوشنبه با نتیجه پرگل 3 بر صفر مقابل پاراگوئه در دیدار پایانی چهل و سومین دوره رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا به پیروزی رسید و برای پانزدهمین بار قهرمان این مسابقات شد.

اروگوئه و آرژانتین تا قبل از این رقابت‌ها با 14 عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا بودند که با این قهرمانی، اکنون باید اروگوئه را برترین تیم جام ملت‌های آمریکای جنوبی بدانیم.

برای اروگوئه در این دیدار لوییس سوآرز (12) و دیه گو فورلان (42 و 90) گلزنی کردند. فورلان در پایان این دیدار به خبرنگاران گفت: بردن این جام برای من بسیار پراهمیت است چرا که پدربزرگم آن را برده بود، پدرم آن را برده بود و حالا نوبت من بود که این جام را ببرم. سه نسل از خانواده من موفق به فتح این جام شده‌اند و بنابراین نام فورلان به تاریخ پیوست.

تیم فوتبال پرو پیش از این با برتری 4 بر یک مقابل ونزوئلا به عنوان سومی این رقابت ها که در آرژانتین برگزار می شد، دست پیدا کرده بود.

همچنین لوییس سوآرز مهاجم تیم ملی اروگوئه و باشگاه لیورپول با 4 گلی كه در این رقابت‌هابه ثمر رساند نقش زیادی در قهرمانی شاگردان تابارس داشت و در پایان دیدار فینال جایزه‌ی بهترین بازیكن جام را به دست آورد.

فورلان در پایان این دیدار به خبرنگاران گفت: بردن این جام برای من بسیار پراهمیت است چرا که پدربزرگم آن را برده بود، پدرم آن را برده بود و حالا نوبت من بود که این جام را ببرم. سه نسل از خانواده من موفق به فتح این جام شده‌اند و بنابراین نام فورلان به تاریخ پیوست.

سوآرز در دیدار پایانی هم بهترین بازیكن میدان شد. هموطن او سباستین كوتس، هم جایزه‌ی بهترین بازیكن جوان جام را به دست آورد.

جاستو ویلار كه توانست 4 ضربه‌ی پنالتی برزیل را مهار و باعث حذف این تیم شود، هم عنوان بهترین دروازه بان جام را به خود اختصاص داد.

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر