تبیان، دستیار زندگی
در روزگاری نه چندان دور در موضوع تربیت، نگران فساد جوانان و ارتباط آنان در بیرون از خانه بودیم، اما اینک با وجود رسانه‌های عالم گیر و با وجود ماهواره‌های تلویزیونی، دهلیز فساد و فحشا در یک قدمی ماست و با روشن کردن یک سیستم ماهواره‌ای به درون خانه‌هایمان س
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دروازه‌ای به سمت فحشا


در روزگاری نه چندان دور در موضوع تربیت، نگران فساد جوانان و ارتباط آنان در بیرون از خانه بودیم، اما اینک با وجود رسانه‌های عالم گیر و با وجود ماهواره‌های تلویزیونی، دهلیز فساد و فحشا در یک قدمی ماست و با روشن کردن یک سیستم ماهواره‌ای به درون خانه‌هایمان سرازیر می‌شود. این صنعت که زوال انسانیت را نشانه رفته است در کشور عزیزمان زوال روابط خانوادگی را نیز دامن زده است.


کودکان -تلویزیون

دنیا در حال کوچک شدن است و مناسبات اجتماعی و عامیانه‌ای که در آن سوی آب‌های جهان اتفاق می‌افتد، اینک دیگر برای مردم سوی دیگر کره خاکی قابل توجه است. زیرا رسانه‌ها مسافت‌ها را کاسته‌اند و دیگر مجال این نیست که بتوان بسیاری از ناگفته‌ها را پنهان کرد و نگفت. همچنین ماهواره (در مصرف عمومی و نه تخصصی)، بیش از آن که عامل اطلاع‌رسانی باشد، عامل ترویج فساد و فحشا است و هیچ امکانی برای کنترل شخصی یا حکومتی استفاده از آن وجود ندارد. تمامی حملات تبلیغاتی، سایبری، ضد فرهنگی ... شیوع فساد و فحشا و تغییر فرهنگ نیز از همین طریق است. وضعیت و تعداد ماهواره‌های تلویزیونی فعال در فضای ایران شرایطی را ایجاد کرده که بررسی و تحلیل معایب و تهدیدهای برنامه‌های ماهواره‌ای تلویزیونی را بسیار پیچیده می‌نماید. اثرات کمی، کیفی و محتوایی و امکان ساده و ارزان دسترسی به تصویر ماهواره‌ها به گونه‌ای است که حتی اگر امکان فنی دریافت سیگنال را در منزلمان نداشته باشیم نیز در جامعه‌ای ماهواره‌ای زندگی می‌کنیم که طبقه بندی ارزش‌ها در آن وارونه شده است و این رسانه‌ها هستند که ملاک و معیار ارزش‌ها را در جهان مجازی تعیین می‌کنند.. تولیدات گسترده و متنوع هالیوود به عنوان کارامدترین سلاح‌های خط مقدم تهاجم فرهنگی برای مخاطبان جامعه هدف همه روزه و پر تعداد در شبکه‌های فیلم و سریال ماهواره در حال پخش است. توسعه فرهنگ آمریکایی در جهان موجب شده است که شبکه‌های ماهواره‌ای و بازارهای فیلم پر از فیلم‌های با مفاهیم و داستان‌های مشابه در ژانرهای مختلف باشد. در این مقطع زمانی به دلیل نزدیک شدن فرهنگ‌ها و از بین رفتن مرزهای جغرافیایی و فکری در جهان شاهد نابودی خرده فرهنگ‌ها و فرهنگ و آداب و رسوم کشورهای ضعیفی هستیم که در برابر تهاجم فرهنگی و نفوذ بدون رقیب کشورهای سلطه گر،در حال نابودی هستند.

در این میان شبکه‌های ورزشی با نمایش برهنگی ورزشکاران، ارتباط زن و مرد و پخش حاشیه‌های غیر اخلاقی در ورزش عمیق‌ترین تأثیرات مخرب فرهنگی را بر روی جوانان می‌گذارد.

شخصیت هر جوانی از ابتدا در خانواده شکل می‌گیرد و والدین نباید بگذارند بی بند و باری در فضای خانه رسوخ کند ، آوردن ماهواره به درون خانه تأثیرات بسیار منفی و مخرب بر اعضای خانواده می‌گذارند زیرا در ابتدا  باعث آشنایی آن‌ها با مسائل سکس و نهایتاً روی آوردن آنان به فحشا می‌شود. برای ما عشق جلوه‌ای آسمانی دارد؛ اما آن‌ها عشق را در حیوانی‌ترین مرحله ممکن،تعبیر و تفسیر می‌کنند. شبکه‌های ماهواره‌ای با ترویج فرهنگ غربی و فحشا و ایجاد تزلزل در روابط خانوادگی به تهدید دین و فرهنگ جامعه ایرانی می‌پردازند. ارائه مستندهای سکسی در قالب علمی، مستندهای آموزشی در خصوص چگونگی رواج خشونت، مستندهایی درباره تفاوت مسائل اجتماعی و سیاسی ایران با دنیا و تحقیر فرهنگ اسلامی و مواردی از این دست در فهرست برنامه‌های شبکه‌های مستند تاریخی و علمی قرار دارند. آن‌ها تاریخ را آن گونه که تمایل دارند به بیننده القا می‌کنند. در این میان شبکه‌های ورزشی با نمایش برهنگی ورزشکاران، ارتباط زن و مرد و پخش حاشیه‌های غیر اخلاقی در ورزش عمیق‌ترین تأثیرات مخرب فرهنگی را بر روی جوانان می‌گذارد.

ماهواره

شبکه‌های مافیایی ابتدا با عنوان شرکت‌های کاریابی زنان و دختران را وارد امارات می‌کنند و پس از مدتی با روش‌هایی مخصوص آنان را آلوده می نند سپس اقدام به فروش آنان به شبکه‌های فحشا در اروپا می‌کنند و این شبکه‌ها اقدام به پخش تصاویر این قربانیان در شبکه‌های ماهواره‌ای می‌نمایندو چون در هنگام ورود پاسپورتشان را گرفته‌اند عملاً راه بازگشت به کشور و خانواده را بر روی آنان می‌بندند و آنان دیگر چاره‌ای جز ماندن در این گروه‌های فحشا ندارند .اغلب این قربانیان از کشورهای آسیای میانه و ایران می‌باشند که اکثراً به دبی برده می‌شوند.

این شبکه‌های ماهواره‌ای که اکثراً توسط یهودی‌های صهیونیست اداره می‌شوند به جز اهداف مالی اهداف بزرگتر دیگری را نیز دنبال می‌کنند که مهم‌ترین آنان گسترش فحشا در میان کشورهای اسلامی و آلوده نمودن جوانان برای رسیدن به اهداف سیاسی و نظامی خود در آینده نه چندان دور می‌باشد. آنان با راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی سکسی عرب زبان و فارسی زبان جنگ فرهنگی بزرگی را توسط انتهای ماهواره‌ای به راه انداخته‌اند .یهودی‌های صهیونیست‌ها با برنامه ریزی دقیق به دنبال فتح اندلس بزرگ اسلامی توسط رواج فحشا در میان این جوامع می‌باشند .

در لابه لای اخبار فقط نامی از زنان و دختران فراری دیده می‌شود که سنین متغیر آن‌ها بالا و پایین شدن برقراری روابط پنهانی دو جنس مخالف را بازگو می‌کنند و نهایتاً باعث از هم پاشیدگی خانواده‌ها و ضعف توانایی مردان در برابر همسرانشان و گسترش زنا و دیگر عواقب ناپسند در خانه و جامعه می‌گردد .

اثرات کمی، کیفی و محتوایی و امکان ساده و ارزان دسترسی به تصویر ماهواره‌ها به گونه‌ای است که حتی اگر امکان فنی دریافت سیگنال را در منزلمان نداشته باشیم نیز در جامعه‌ای ماهواره‌ای زندگی می‌کنیم که طبقه بندی ارزش‌ها در آن وارونه شده است و این رسانه‌ها هستند که ملاک و معیار ارزش‌ها را در جهان مجازی تعیین می‌کنند

سازمان اطلاعات امریکا از 24 مجرم زندانی که متهم به قتل و تجاوز بودند سوالاتی نمود و دریافت که 81 درصد از آن‌ها فیلم‌های مستهجن دیده و پس از آن اقدام به انجام همان اعمال با دیگران کرده‌اند مانند مردی بنام «ارتور گری بیشوب» که به 5 کودک تجاوز کرده و سپس آن‌ها را به قتل رسانده بود و کوچک‌ترین قربانی وی 4 سال داشت بنام دنی دیویس و وی چنان به این جرایم عادت کرده بود که از انجام آن‌ها واهمه‌ای نداشت .

اما خاتمه دادن به پدیده‌ی فحشا در شرایط کنونی جهان به علت فـقدان مناسبات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی عادلانه راهی است بسیار سخت و دشوار . همچنین با توجه به چنین وضعیت خطرناک ضد فرهنگی، فرزندان ما در آماج حملات گسترده فرهنگی یا ناتوی فرهنگی غرب قرار گرفته‌اند که نتیجتاً  با این سرمایه گذاری بزرگ دشمنان و عدم اجرای قوانین عفاف و حجاب ظاهراً هیچ اراده‌ای در جلوگیری از این بی‌بندوباری و فحشا وجود ندارد. با این حال با اتکا به عدالت اجتماعی و یک برنامه ریزی تربیتی و فرهنگی گسترده می‌توان از گسترش آن جلوگیری و حتی آن را محدود کرد و گروه کثیری از این زنان و نوجوانان را به آغوش خانواده و جامعه باز گرداند و به درد و رنج و حقارت و ستمی که همنوعان ما بر دوش می‌کشند پایان بخشید. اما همه این‌ها نیازمند داشتن نگاهی کارشناسانه به مسائل اجتماعی و پرهیز از غوغا سالاری رسانه ای و سیاسی است زیرا تا زمانی که نخواهیم معظلات اجتماعی را باور کنیم امکان پیدا کردن راه حلی مناسب برای آن‌ها را نداریم.

 فرآوری:فاطمه برادران

بخش اجتماعی تبیان


منابع: پارسی طب/ تابناک/ تهاجم/ تیتر