تبیان، دستیار زندگی
جنگ 33 روزه لبنان، تجربه ای متفاوت برای ارتش صهیونیستی به شمار می رود. در این جنگ، هیچ سرباز اسراییلی نتوانست عکسی به یادگار با نمادهای شکست و هزیمتِ دشمن خود بگیرد اما گویا تصاویر خندانِ سید حسن نصرالله برای سریازان اسراییلی، حکم تانک و نفربر غنیمتی را د
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خاطره‌ای از جنگ 33 روزه لبنان

عکس یادگاری اسراییلی‌ها با سید حسن


جنگ 33 روزه لبنان، تجربه ای متفاوت برای ارتش صهیونیستی به شمار می رود. در این جنگ، هیچ سرباز اسراییلی نتوانست عکسی به یادگار با نمادهای شکست و هزیمتِ دشمن خود بگیرد اما گویا تصاویر خندانِ سید حسن نصرالله برای سریازان اسراییلی، حکم تانک و نفربر غنیمتی را داشت


عکس یادگاری اسراییلی‌ها با سید حسن

روزهایی که در حال سپری شدن است یادآور خاطرات جنگ 33 روزه لبنان و شکست نیروهای اسرائیلی است. لازم به ذکر است که  نیروهای حزب‌الله در مرز لبنان و فلسطین اشغالی در 22 تیر 1385 عملیات وعده صادق را برای آزادی باقی‌مانده اسرای لبنانی به ویژه سمیر قنطار آغاز کردند که در نتیجه آن سه نظامی اسرائیلی کشته شدند و دو نظامی دیگر به اسارت درآمدند که به خاک لبنان منتقل شدند. حزب‌الله از همان ابتدا برای مبادله اسرای اسرائیل با باقی‌مانده زندانیان لبنانی اعلام آمادگی کرد اما ارتش اسرائیل بدون توجه به این موضوع عملیات نظامی را برای نجات دو نظامی اسیر خود آغاز کرد که در پی آن 5 نظامی دیگر اسرائیلی کشته و 5 تن دیگر نیز زخمی شدند.

با وجود اینکه این شکست‌ها از آمادگی نداشتن ارتش صهیونیستی برای ورود به جنگ حکایت داشت اما ایهود اولمرت نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دستور آمریکا دستور حمله همه جانبه را به لبنان آغاز کرد.

جنگ اسرائیل و آمریکا ضد لبنان در سال 2006 معروف به جنگ ژوئیه و جنگ دوم لبنان از 12 ژوئیه 2006 (22تیر 1385) میان ارتش رژیم صهیونیستی و نیروهای حزب‌الله لبنان آغاز شد که دامنه آن شمال سرزمین‌های اشغالی و سراسر لبنان را در برگرفت و با قطعنامه 1701 شورای امنیت در 14 اوت 2006 (24 مرداد 1385) به پایان رسید.

ارتش صهیونیستی به روال گذشته استراتژی جنگ از راه دور را به مرحله اجرا گذاشت به گونه‌ای که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی 15 هزار بار مناطق مختلف لبنان را بمباران کردند، نیروی دریایی این رژیم هم در مدت 8 هزار ساعت دریانوردی، نواحی ساحلی لبنان را به منظور تنگ‌تر کردن حلقه محاصره، بی وقفه گلوله باران کردند و نیروی زمینی ارتش صهیونیستی هم دستکم 160 هزار گلوله توپ، 2500 گلوله خمپاره به سوی لبنان شلیک کردند.

جنگ اسرائیل و آمریکا ضد لبنان در سال 2006 معروف به جنگ ژوئیه و جنگ دوم لبنان از 12 ژوئیه 2006 (22تیر 1385) میان ارتش رژیم صهیونیستی و نیروهای حزب‌الله لبنان آغاز شد که دامنه آن شمال سرزمین‌های اشغالی و سراسر لبنان را در برگرفت و با قطعنامه 1701 شورای امنیت در 14 اوت 2006 (24 مرداد 1385) به پایان رسید

هر چند در نتیجه این حملات که با استفاده از سلاح‌های غیرمجاز مانند بمب‌های خوشه‌ای فسفری همراه بود حدود 1200 تن از غیرنظامیان لبنانی کشته و هزاران تن دیگر زخمی و بی خانمان شدند اما این حملات فاقد ارزش نظامی بود.

در این جنگ، نخستین بار تلفات نظامیان رژیم صهیونیستی از تلفات طرف مقابل فراتر رفت و در مقابل 74 شهید از اعضای جنبش مقاومت اسلامی لبنان، 117 نظامی و افسر ارشد رژیم صهیونیستی کشته شدند.

عکس یادگاری اسراییلی‌ها با سید حسن

این در حالی بود که این رژیم در جنگ 6 روزه سال 1967 با ارتش چند کشور عربی شامل مصر، سوریه‌ و اردن، فقط 16 کشته داده بود.

منابع نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که 245 نظامی اسراییلی بر اثر صدمه روحی در جنگ 33 روزه دچار بیماری روانی شدند.

آنچه پیش روی شماست عکس هایی از حقارت رژیم صهیونیستی است :

محققان و علاقمندان به تاریخ ، با جستجویی کوتاه درباره تاریخ جنگ هایی که ارتش صهیونیستی در آن ها درگیر بوده است ، به حجم بالایی از تصاویربرخورد خواهند کر که سربازان صهیونیست ، به یادگار با ادوات جنگی منهدم شده یا به غنیمت گرفته شده ارتش های عربی گرفته اند و در تاریخ به ثبت رسانده اند. در سرزمین های اشغالی ، دولت یهود چندین نمایشگاه از این قبیل تجهیزات برپا کرده است تا قدرت خود را دائما به رخ رقبای منطقه ای کشیده و فتوحاتش را به اتباعش گوشزد نماید.

عکس یادگاری اسراییلی‌ها با سید حسن

جنگ 33 روزه لبنان، تجربه ای متفاوت برای ارتش صهیونیستی به شمار می رود. در این جنگ، هیچ سرباز اسراییلی نتوانست عکسی به یادگار با نمادهای شکست و هزیمتِ دشمن خود بگیرد.حتی یک فقره اینچنین دیده نشده است. این بار ارتش صهیونیستی ناچار شد، لاشه های به جا مانده از موشک های شلیک شده به اعماق فلسطین اشغالی را به نمایش عمومی بگذارد و هیچ تبعه اسراییلی با این آهن پاره ها که یادآور کابوس یک ماه خزیدن در پناهگاه و فرار از تیررس آتش حزب الله بود عکس یادگاری نمی گیرد.

عکس یادگاری اسراییلی‌ها با سید حسن

این بار سربازان صهیونیست، تعداد زیادی عکس یادگاری با عکس های موجود در خانه های اهالی جنوب لبنان گرفته اند. این سربازان که در ایام جنگ، در خانه های تخلیه شده ساکنان جنوب لبنان مستقر بودند، ضمن استفاده از تمام امکانات این خانه ها، به نشانه فتح الفتوح و لابد برای ثبت در تاریخ! عکس های متعددی با تصاویر سید حسن نصرالله که در این خانه ها وجود داشت گرفته و در وبلاگ ها و سایت های شخصی خود منتشر کرده اند و شاید هم در سرزمین خود حکایت فتحِ خانه معاون دبیر کل حزب الله را در بوق و کرنا کرده باشند، در حالی که عکس های یادگاری دونفره با سید حسن نصرالله در خانه های شیعیان لبنان، اعم از کاسب و تاجر و کارمند به وفور یافت می شود. در هر حال در جنگ 33 روزه، تصاویر خندانِ سید حسن نصرالله برای سریازان اسراییلی، حکم تانک و نفربر غنیمتی را داشت. نمونه ای از این تصاویر  را مشاهده می کنید.

برای مشاهده تصاویر در اندازه های بزرگ‌تر روی آن ها کلیک کنید.

فرآوری : رها آرامی

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منابع :

خبرگزاری فارس

همشهری