تبیان، دستیار زندگی
نی(ره)" -محرم ماهى است كه عدالت در مقابل ظلم و حق در مقابل باطل قیام كرده، و بهاثبات رسانده كه در طول تاریخ، همیشه حق بر باطل پیروز شده است . -محرم ماهى است كه به وسیله سید مجاهدان و مظلومان اسلام زنده شد و از توطئ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"محرم و عاشورا از منظر امام خمینی(ره)"

-محرم ماهى است كه عدالت در مقابل ظلم و حق در مقابل باطل قیام كرده، و بهاثبات رسانده كه در طول تاریخ، همیشه حق بر باطل پیروز شده است .

-محرم ماهى است كه به وسیله سید مجاهدان و مظلومان اسلام زنده شد و از توطئه‏ عناصر فاسد و رژیم بنى امیه ، كه اسلام را تا لب پرتگاه برده بودند ، رهایى‏بخشید .

-این خون سیدالشهداء است كه خونهاى همه ملتهاى اسلامى را به جوش مى‏آورد .

-ماه محرم براى مذهب تشیع ،ماهى است كه پیروزى ، در متن فداكارى و خون به ‏دست آمده است .

-محرم ماه  نهضت بزرگ سید شهیدان و سرور اولیاى خداست كه با قیام خود درمقابل طاغوت ، تعلیم سازندگى و كوبندگى به بشر داد و راه فناى ظالم و شكستن ‏ستمكار را به فدایى دادن و فدایى شدن دانست و این،خود سرلوحه تعلیمات اسلام‏است براى ملتها تا آخر دهر .

-با حلول ماه محرم ، ماه حماسه و شجاعت و ماه  فداكارى آغاز شد . ماهى كه خون بر شمشیر پیروز شد . ماهى كه قدرت حق، باطل را تا ابد محكوم و داغ باطله، برجبهه ستمكاران و حكومتهاى شیطانى زد . ماهى كه به نسلها،در طول تاریخ ، راه ‏پیروزى بر سرنیزه را آموخت ؛ ماهى كه شكست ابر قدرتها را در مقابل كلمه حق ، به ثبت رساند . ماهى كه امام مسلمین ، راه مبارزه با ستمكاران تاریخ را به ما آموخت .

-سید الشهداء را كشتند ، اسلام ترقى‏اش بیشتر شد .

-سید الشهداء سلام الله علیه با همه اصحاب و عشیره‏اش قتل عام شدند ، لكن‏ مكتبشان را جلو بردند .

-شهادت حضرت سیدالشهدا ، مكتب را زنده كرد .

-زنده نگه داشتن عاشورا ، یك مساله بسیار مهم سیاسى - عبادى است .

-انقلاب اسلامى ایران ، پرتویى از عاشورا و انقلاب عظیم الهى آن است .

-كربلا،كاخ ستمگرى را با خون درهم كوبید و كربلاى ما،كاخ سلطنت‏شیطانى را فروریخت .

-كربلا را زنده نگه دارید و نام مبارك حضرت سیدالشهداء را زنده نگه دارید كه‏ با زنده بودن او اسلام ، زنده نگه داشته مى‏شود .

-مساله كربلا ، كه خودش در راس مسائل سیاسى هست ، باید زنده بماند .

-ملت بزرگ ما باید خاطره عاشورا را با موازین اسلامى ، هر چه شكوهمندتر حفظ نماید .

-این محرم را زنده نگه دارید ، ما هر چه داریم از این محرم است .

-محرم و صفر است كه اسلام را زنده نگه داشته است .

-تمام این وحدت كلمه‏اى كه مبدا پیروزى ما شد ، براى خاطر این مجالس عزا وتبلیغ و ترویج اسلام شد . این مجالس سوگوارى و این مجالس‏ بزرگداشت‏ سید مظلومان و سرور آزادگان ، كه مجالس غلبه سپاه عقل برجهل ، و عدل بر ظلم ،و امانت بر خیانت ، و حكومت اسلامى بر حكومت طاغوت‏است ،بهتر است محرم هر چه با شكوهتر و فشرده ‏تر برپا شود  و بیرقهاى خونین عاشورا به علامت‏حلول روز انتقام مظلوم از ظالم ، هر چه بیشتر افراشته شود.

-ماه محرم،ماهى است كه مردم آماده‏اند براى شنیدن مطلب حق.

-گریه كردن بر عزاى امام حسین، زنده نگه‏داشتن نهضت و زنده نگه‏داشتن همین‏معنا كه یك جمعیت كمى در مقابل یك امپراطورى بزرگ ایستاد، دستور است .

-باید سینه زدن هم محتوا داشته باشد .

-عاشورا روز عزاى عمومى ملت مظلوم است ، روز حماسه و تولد جدید اسلام ومسلمانان است .

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.