تبیان، دستیار زندگی
یك استاد دانشگاه با بیان اینكه پایه حكومت‌‌های غربی بر سكولاریسم استوار است، گفت: وجود حجاب در جوامع موجب از بین رفتن سكولاریسم می‌شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ترسی كه غرب از حجاب دارد

حجاب سكولاریسم را نابود می‌كند


یك استاد دانشگاه با بیان اینكه پایه حكومت‌‌های غربی بر سكولاریسم استوار است، گفت: وجود حجاب در جوامع موجب از بین رفتن سكولاریسم می‌شود.


حجاب

انسیه خزعلی در گفت‌وگو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص دلیل اصلی جلوگیری غرب از روی ‌آوردن زنان به حجاب و گسترش فرهنگ عفاف و حیا در جامعه، اظهار داشت: رونق اقتصادی غرب به دلیل بهره‌گیری از مسئله جنسیت و جاذبه‌های جنسی زنان در زمینه‌ تبلیغات، تولید و مصرف است.

وی از جمله عوامل مقابله غرب با حجاب، به ترس از بازگشت به ارزش‌های دینی اشاره و بیان كرد: مسئله‌ای كه غرب به شدت از آن هراس دارد، بازگشت به ارزش‌های دینی است و باید در نظر داشت حجاب در تمام ادیان به عنوان ارزش مطرح است.

این استاد دانشگاه عنوان كرد: وجود حجاب در جوامع موجب از بین رفتن سكولاریسم می‌شود؛ پایه حكومت‌‌های غربی بر سكولاریسم استوار است و حجاب موجب می‌شود آنها حاكمیت‌ خود را از دست بدهند.

وی تأكید كرد: روی آوردن جوانان به دین مبین اسلام موجب بیداری سیاسی و اجتماعی جوانان و ایجاد مطالبه از حكومت‌ها می‌شود، وقتی جاذبه‌های جنسی در فضای جامعه كاهش یابد، با ایجاد بیداری سیاسی و اجتماعی، جوانان، جلوگیری از بیدادگری و اقامه عدل در جامعه را از حكومت‌ها خواستار می‌شوند.

خزعلی، دلیل هراس غرب از حجاب را به طور خاص ناشی از نفوذ دیدگاه‌های ایران دانست و بیان كرد: حجاب از شاخصه‌های شناسایی ایران در جهان است؛ هر ‌جایی كه حجاب و فرهنگ پوشش مطرح می‌شود، غرب به نفوذ فرهنگ ایران اذعان می‌كند.

حجاب از شاخصه‌های شناسایی ایران در جهان است؛ هر ‌جایی كه حجاب و فرهنگ پوشش مطرح می‌شود، غرب به نفوذ فرهنگ ایران اذعان می‌كند.

وی در خصوص تأثیر حجاب بر سیاست‌های غرب گفت: حجاب منافع مادی حاكمیت غرب را به شدت متزلزل می‌كند، این امر به این دلیل است كه حاكمیت غرب به مادیات وابسته است؛ بر این اساس غرب حاضر نمی‌شود مسئله‌ای كه خلاف ارزش‌های سكولاریسم و لیبرالیسم را تبلیغ می‌كند، در جامعه رواج یابد.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: حجاب، صرف یك پوشش نیست و بسیاری از مسائل سیاسی و اجتماعی دیگر را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

بخش اجتماعی تبیان


منبع: فارس نیوز