تبیان، دستیار زندگی
سفرهای درون شهری در محیط شلوغ وسایل نقلیه عمومی كه در هر زمان از سال به خصوص در تابستان افراد را در گرمایی بی‌امان قرار می‌دهد، شاید اكنون با طرح جدید یك طراح ژاپنی دیگر آنچنان آزاردهنده به نظر نرسد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لباسی برای خلاصی از گرمای تابستان!


سفرهای درون شهری در محیط شلوغ وسایل نقلیه عمومی كه در هر زمان از سال به خصوص در تابستان افراد را در گرمایی بی‌امان قرار می‌دهد، شاید اكنون با طرح جدید یك طراح ژاپنی دیگر آنچنان آزاردهنده به نظر نرسد.هیروشی ایچیگایا، تكنسین سابق شركت سونی، دست به ساخت نوعی پوشاك زده كه از یك سیستم تهویه هوای داخلی برخوردار است.

لباسی برای خلاصی از گرمای تابستان!

این پوشاك ژاپنی از دو پنكه كوچك برخوردار است كه در پشت آن دوخته شده اند و نسیمی خنك را چه در خیابان و چه در اداره در اطراف بدن كاربر ایجاد می‌كند.این طراحی با كمك به سیستم خنك‌كننده بدن كار می‌كند. معمولا در زمان گرما، عرق در بدن تولید شده كه منجر به یك اثر خنك‌كننده می‌شود اما لباس با به دام انداختن این قطرات به دخالت در این فرآیند می‌پردازد اما این طراحی با لایه‌ای از هوای چرخان باعث تقویت تبخیر عرق می‌شود.

دو پنكه پشت لباس، هوای تازه را داخل لباس آورده و سپس از آستین‌ها و یقه خارج می‌شود.رطوبت نیز از پارچه عبور می‌كند.

لباسی برای خلاصی از گرمای تابستان!

این پنكه‌ها كه از قطری چهار اینچی برخوردارند با باتری‌های قلمی كه تا ساعتها دوام می‌آورند یا از طریق اتصال به یك رایانه با كابل یواس بی كار می‌كنند.

بخشهای الكتریكی این دستگاه برای شست‌وشو قابل جداسازی هستند. تنها عیب این طراحی، تاثیر بادكنكی آن در اثر چرخش هوا است.

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع:

ایسنا