تبیان، دستیار زندگی
یک منبع آگاه در نهاد ریاست جمهوری از سردار رستم قاسمی فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا در کنار محمد علی آبادی به عنوان دو گزینه احتمالی و پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت نفت به مجلس شورای اسلامی نام برد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وزیر نفت قاسمی یا علی آبادی؟


یک منبع آگاه در نهاد ریاست جمهوری از سردار رستم قاسمی فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا در کنار محمد علی آبادی به عنوان دو گزینه احتمالی و پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت نفت به مجلس شورای اسلامی نام برد


وزارت نفت-علی آبادی-قاسمی

یک منبع آگاه در نهاد ریاست جمهوری از سردار رستم قاسمی فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا در کنار محمد علی آبادی به عنوان دو گزینه احتمالی و پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت نفت به مجلس شورای اسلامی نام برد.

این منبع آگاه گفت : وزارتخانه های جدید صنعت ، معدن و تجارت و تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و نیز وزارت ورزش و جوانان اکنون دارای سرپرست هستند و به احتمال بسیار ، رئیس جمهور سرپرستان کنونی یعنی آقایان غضنفری ، شیخ الاسلامی و عباسی را به عنوان وزرای پیشنهادی به مجلس معرفی می‌کند.

این در حالی است که خبر آن‌لاین گزارش داد براین اساس گفته می‌شود این مذاکرات از حدود یک ماه پیش تا کنون آغاز شده است که تا کنون به دلیل مخالفت سپاه با از دست دادن نیرویی چون رستم قاسمی این امر با تأخیر مواجه شده بود.

بر اساس گزارش‌های رسیده پنجشنبه شب طی نشستی میان سران سپاه و احمدی نژاد این توافق صورت گرفته که فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به وزارت نفت کوچ کند.در عین حال گفته می‌شود طی یک هفته گذشته قاسمی با اکثر اعضای دولت نشست‌های مختلف داشته است.

رستم قاسمی پیش از این نیز در پرونده فعالیت‌های خود دو دوره حضور در مجلس شورای اسلامی را نیز در پرونده خود دارد.وی در مجلس سوم و پنجم حضور داشته است.

بر اساس گزارش‌های رسیده پنجشنبه شب طی نشستی میان سران سپاه و احمدی نژاد این توافق صورت گرفته که فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به وزارت نفت کوچ کند

براین اساس بزودی قاسمی به عنوان وزیر پیشنهادی نفت به مجلس معرفی می‌شود که برآوردها حکایت از رضایت بهارستانی‌ها با حضور وی بر مسند مدیریت وزارت نفت دارد.

این در حالی است که در حال حاضر برآوردها بر معرفی علی آبادی به عنوان وزیر نفت به مجلس بوده است که این امر به دلیل عدم شناخت وی نسبت به بدنه نفت با مخالفت‌های زیادی در مجلس همراه بود.

در این بین علی آبادی روز پنجشنبه پیش از برگزاری جلسه نهایی میان سران سپاه و احمدی نژاد و توافق بر سر بر مسند نشستن قاسمی با حکمی شجاع الدین بازرگانی را به عنوان معاون حقوقی و مجس خود منصوب کرد تا شاید از این طریق بتواند شانس خود را برای دریافت رای از بهارستانی‌ها افزایش دهد.

این منبع آگاه ابراز امیدواری کرد در جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس و رایزنی با نمایندگان ، فضای عمومی مجلس به سمت رای اعتماد به وزرای پیشنهادی سوق یابد.

هم چنین برخی گمانه‌ها حکایت از آن دارد که رئیس جمهور قصد ندارد علی آبادی را به عنوان وزیر نفت معرفی کند.

هم چنین برخی گمانه‌ها حکایت از آن دارد که رئیس جمهور قصد ندارد علی آبادی را به عنوان وزیر نفت معرفی کند. شنیده‌ها حاکی است عدم اطمینان احمدی نژاد به رای اعتماد مجلس به علی آبادی، وی را به تصمیم دیگری واداشته است

شنیده‌ها حاکی است عدم اطمینان احمدی نژاد به رای اعتماد مجلس به علی آبادی، وی را به تصمیم دیگری واداشته است.

طبق برخی گزارشها رئیس جمهور قصد دارد محمد علی آبادی را در سطوح بالایی وزارت نفت حفظ کند و او در سمت قائم مقام این وزارتخانه انجام وظیفه کند.

هنوز معلوم نیست که آیا در مذاکرات با سردار رستم قاسمی کاندیدای وزارت نفت چنین شرطی گذاشته شده یا نه؟ضمن اینکه از موافقت یا مخالفت قاسمی با چنین پیشنهادی خبری در دست نیست.

وزرای پیشنهادی رئیس جمهور فردا یا سه شنبه به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شوند و یک هفته پس از آن جلسه رای اعتماد به این وزرا برگزار می‌شود.

فرآوری : یوسف قاضی زاده

بخش سیاست تبیان


منابع:جهان ، خبر آنلاین و 24