تبیان، دستیار زندگی
اگر کاربر Gmail هستید از این پس می توانید در کنار خواندن و نوشتن نامه های الکترونیکی خود با چند نفر تماس تلفنی داشته باشید. گوگل امکان چند مکالمه تلفنی همزمان را به سرویس محبوب ایمیل خود اضافه کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغییر و تحول گوگلی


اگر کاربر Gmail هستید از این پس می توانید در کنار خواندن و نوشتن نامه های الکترونیکی خود با چند نفر تماس تلفنی داشته باشید. گوگل امکان چند مکالمه تلفنی همزمان را به سرویس محبوب ایمیل خود اضافه کرد. امکان جدید گوگل شبیه به Call Waiting در تلفن های معمولی عمل می کند و کاربر می تواند بین تماس های خود سویچ کند.

Gmail از سال 2008 امکان تماس تلفنی و ویدیوی را از طریق کامپیوتر فراهم کرد. پس از آن و از سال گذشته امکان تماس از Gmail به تلفن های ثابت و موبایل های امریکا و کانادا نیز فراهم شد یعنی می توان با Gmail بصورت مجانی با موبایل یا تلفن ثابت در امریکا و کاناد مکالمه تلفنی داشت. حال گوگل امکان جدیدی را به سرویس مکالمه تلفنی اضافه کرده است و کاربر می تواند با دو نفرمکالمه تلفنی داشته باشد البته نمی تواند با هر دو آنها بصورت همزمان صحبت کند ولی می توان بین تماس ها سویچ کرد این سیستم همانند Call Waiting در تلفن های معمولی عمل می کند.

تغییر و تحول گوگلی

زمانی که در Gmail با چند نفر تماس گرفته اید در کنار دکمه End یک دکمه جدید به نام Resume اضافه شده است که با فشار دادن آن تماس سویچ می شود.

کاربر می تواند چندین تماس صوتی را از کامپیوترهای دیگران دریافت کند ولی این سرویس تنها از دو تماس تلفنی با تلفن های فیزیکی پشتیبانی می کند این بدین معناست که شما می توانید با چندین نفر از طریق کامپیوتر و اکانت Gmail مکالمه صوتی داشته و بین افراد مختلف سویچ کنید ولی اگر با Gmail خود با شماره تلفن های واقعی تماس بگیرید، این سرویس قادر است تنها از دو مکالمه تلفنی پشتیبانی می کند. وقتی بین افراد در حال تماس سویچ می کنید افراد دیگر به حالت Hold و انتظار می روند.

تلاش های گوگل و ارائه سرویس های مکالمه تلفنی مجانی از طریق Gmail برای مقابله با Skype انجام شده است. به نظر می رسد اقدام جدید گوگل و ارائه سرویس چندمکالمه نیز در همین راستا باشد و این اقدام در مسیر رسیدن به مکالمه چند نفره همزمان و یا کنفرانس تلفنی انجام شده است.

از طرفی مثل اینکه گوگل لبز قرار است راه دایناسورها را ادامه دهد، اما میراث آن باقی خواهد ماند. این سرویس گوگل که مکانی برای آشنایی کاربران با کلک ها، راه حل ها و گجت های نوپای گوگل بود، به زودی کرکره را پایین خواهد کشید، تا به مهندسان گوگل اجازه دهد تلاش شان برای تولید نرم افزارها را بر طبق اهمیت و ضرورت دسته بندی کنند.

تغییر و تحول گوگلی

گوگل لبز مکانی بود که مهندسان این شرکت، ایده های اولیه شان را در آن مطرح می کردند و در دسترس کاربران علاقمند می گذاشتند. آنگاه پس از دریافت بازخورد کاربران و میزان استقبال از هر ایده، گوگل در مورد فعالیت منسجم بر روی آن، برای توسعه و ارائه رسمی تصمیم گیری می کرد. اما به نظر می رسد قرار است مهندسان گوگل به کارهای مهم تری برسند که دیگر وقتی برای لبز ندارند. احتمالا تمرکزی بیشتر روی گوگل پلاس.

بیل کوگران مدیر اجرایی گوگل طی پستی با عنوان « تیرهای بیشتر در تیردان های کمتر »‌ در وبلاگ رسمی گوگل گفته: «اگر بخواهیم موقعیت های استثنایی پیش روی مان را از دست ندهیم، تمرکز بهتر و بیشتر امری اجتناب ناپذیر است. به دلایل فراوانی، مجبوریم که به تجربیات و آزمایشات لبز پایان دهیم. اما محصولات و تکنولوژی های موجود در لبز را به محیط دیگر محصولات رسمی مان انتقال می دهیم. بسیاری از محصولات لبز برنامه های اندروید بودند که اکنون از طریق بازارچه اندروید در دسترس کاربران قرار دارند. محل و شیوه جابجایی دیگر محصولات موجود در گوگل لبز را هم از طریق وبلاگ رسمی گوگل اعلام خواهیم کرد.»

کوگان نوشته است مطمئنا قدرت پیش برنده ای که در پشت گوگل لبز بود، برای سرعت بخشیدن به دیگر ابداعات این شرکت به کار گرفته خواهد شد، که یکی از آنها پروژه گوگل پلاس بود که در ماه گذشته رونمایی شد. البته گوگل تاکید کرده است که آزمایشگاه های موجود درون محصولات رسمی این شرکت همچون جیمیل لبز و مپز لبز طبق روال سابق به کارشان ادامه خواهند داد و تعطیل نمی شوند.

خب، حالا که گوگل لبز در حال حرکت به سوی غروب خورشید است، چه اتفاقی قرار است بیافتد؟ احتمالا شاهد ارائه محصولات جدیدی از گوگل خواهیم بود. زیرا قرار نیست که شرکت بزرگی مانند گوگل فقط بایستد و سبقت رقبا را تماشا کند. شاید هم با نبودن محیطی برای تست محصولات و ارائه عمومی غیر رسمی آنها، شما شاهد شکست های بیشتری در پروژه های گوگل باشید. خب به نظر گوگل با مدیریت جدیداش در حال انجام یک خانه تکانی حسابی است. باید رفتار و حرکات بعدی آن را زیر ذره بین ببریم تا ببینیم این اتفاقات غیرعادی و اهداف مهم گوگل چه هستند که چنین تغییرات بنیادینی را نیاز دارند و چه تناسبی با گوگل پلاس دارند.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از : زومیت، نارنجی