تبیان، دستیار زندگی
چه کسی دیروز درتهران ترور شد؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چه کسی دیروز درتهران ترور شد؟


یکی دیگر از دانشمندان کشور بعد از ظهر دیروز بین ساعت 16 تا 17 عصرترور شد و به شهادت رسید.


داریوش رضایی-ترور

شاهدان عینی به عصر ایران گفتند که یک فرد، به همراه همسر و دختر خردسالش ، مقابل در خانه شان و در درون خودروی سواری خود مورد هدف تروریست ها قرار گرفت.

یکی از همسایه ها به خبرنگار ما گفت:تروریست ها دو موتور سوار بودند که كلاه كاسكت داشتند و صورتشان دیده نمی شد.

محل ترور با نام "رضاییان" در نقشه دیده می شود که یکی از کوچه های خیابان بنی هاشم است.

یک خانم میانسال نیز درباره ماجرا گفت: بلافاصله بعد از شنیدن صدای چند شلیک ، به کوچه آمدم و پیکر غرقه به خون او را دیدم که در آغوش همسرش بود و همسرش نیز که در این حادثه آسیب دیده بود ، جیغ می کشید و فریاد می زد: تو را خدا کمک کنید!

صحنه رقت انگیز دیگر نیز گریه های دختر خردسال این دانشمند هسته ای بود که شوکه شده بود و مدام گریه می کرد که فوراً او را بغل کردم و به خانه بردم و به او آب دادم و بلافاصله با اورژانس تماس گرفتم.

پوكه های باقی مانده در محل نشان می دهد كه در این ترور حداقل 5 گلوله شلیك شده كه یك گلوله به گردن این دانشمند و گلوله دیگر به دست وی اصابت كرده است. همچنین یك گلوله نیز به در خانه همسایه روبرویی اصابت كرده است.

ضاربان بعد از ترور از محل متواری شدند.

بنا به گفته همسایه ها بعد از تماس های مکرر آنان با اورژانس حدود نیم ساعت طول كشید تا آمبولانس به محل حادثه برسد.

جالب این که هیچ کدام از همسایه هایی که با خبرنگار ما گفت و گو کردند ، نمی دانستند او یکی از دانشمندان کشور است و فقط متفق القول بودند که همسایه ای خوب و مؤدب را از دست داده اند.

پس از ترور دكتر داریوش رضایی‌نژاد دانشمند كشورمان، دیروزاز سوی خبرگزاری ها تصویری منتشر شد كه دیگر رسانه ها نیز به بازنشر این عكس پرداختند، حال آنكه تصویر مذكور مربوط به دكتر داریوش رضایی است كه اگرچه دانشمند هسته ای است اما دانشمند ترور شده نیست و در قید حیات و سلامت قرار دارد

البته یکی از همسایه ها گفت که در خودروی وی ، دفترچه بیمه نیروهای مسلح وجود داشته است.

این حادثه در خیابان بنی‌هاشم کوچه خادم رضائیان رخ داده است . هم اکنون پلیس و نیروهای امنیتی در محل حضور دارند.

پس از ترور دكتر داریوش رضایی‌نژاد دانشمند كشورمان، امروز از سوی خبرگزاری ها تصویری منتشر شد كه دیگر رسانه ها نیز به بازنشر این عكس پرداختند، حال آنكه تصویر مذكور مربوط به دكتر داریوش رضایی است كه اگرچه دانشمند هسته ای است اما دانشمند ترور شده امروز نیست و در قید حیات و سلامت قرار دارد.

داریوش رضایی-ترور

داریوش رضایی مطرح شده كه بعنوان متخصص راكتور هسته ای در مراسم روز انرژی هسته ای سخنرانی كرده، عضو هیات علمی دانشگاه محققق اردبیلی در اردبیل است در حالی كه منزل شهید رضایی نژاد در تهران بوده است.

بر اساس گزارشهای اعلام شده این شخص دكترای فیزیك داشته و استاد دانشگاه بوده است.

رضایی نژاد كه بود؟

فردی كه توسط تروریست‌های كوردل مورد سوء‌ قصد قرار گرفته و به شهادت رسیده "داریوش رضایی نژاد"دانشجوی رشته برق و الكترونیك بوده است.

fبه گفته فارس رضایی‌نژاد سال 87 به همراه 20 نفر دیگر در دوره كارشناسی ارشد مهندسی برق (گرایش قدرت) دانشگاه خواجه نصیر با دانشگاه هانور آلمان پذیرفته شده بود.

به گزارش ایرنا بنابر اظهارات منابع موثق وی از نخبگان برجسته و علمی كشور در زمینه برق و الكترونیك بوده و با دانشگاه‌ها و مراكز علمی كشور همكاری داشته است

فردی كه توسط تروریست‌های كوردل مورد سوء‌ قصد قرار گرفته و به شهادت رسیده "داریوش رضایی نژاد"دانشجوی رشته برق و الكترونیك  بوده است

این حادثه زمانی رخ داد كه داریوش رضایی نژاد به همراه همسرش در زمان بازگشت از محل كار به مهد كودكی كه فرزندشان آنجا نگهداری می شد مراجعه كردند و در مقابل مهدكودك مورد سوء قصد قرار گرفتند.

مجید قاسمی، رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در تهران اعلام کرد که فرد ترور شده در تهران، "داریوش رضایی نژاد"، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته برق این دانشگاه بوده است.

خبرگزاری فارس نوشته که آقای رضایی با وزارت دفاع ایران همکاری داشته است.

صفرعلی براتلو، معاون سیاسی استاندار تهران در گفت و گو با خبرگزاری ایلنا تأیید کرده بود که شخصی در آن زمان و مکان "ترور" شده است، اما گفته بود که نمی تواند با قاطعیت بگوید که این شخص از دانشمندان هسته ای بوده است یا خیر.

به گفته آقای براتلو، هنوز کسی در رابطه با این حمله بازداشت نشده است، اما تحقیقات جریان دارد.

مرتضی تمدن، استاندار تهران هم به ایرنا گفته بود: "بلافاصله پس از وقوع این حادثه، تمامی دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی وارد عمل شدند و همه جوانب امر را در دست بررسی دارند".

فرآوری: یوسف قاضی زاده

بخش سیاست تبیان


منابع: مهر، عصرایران،آینده،فارس،ایلنا