تبیان، دستیار زندگی
به دلیل تخلیه انرژی هنگام ورزش صبح‏گاهی، بهتر است افراد شاغل برنامه ورزشی خود را برای عصر تنظیم کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ورزش صبح‏گاهی برای کارمندان ممنوع!

ورزش کردن در هوای آزاد


به دلیل تخلیه انرژی هنگام ورزش صبح‏گاهی، بهتر است افراد شاغل برنامه ورزشی خود را برای عصر تنظیم کنند.


باشگاه کاربران: تا حالا در رسانه‏ها به خصوص رسانه ملی برای ورزش صبح‏گاهی تبلیغات زیادی می‏شد؛ حتی بعضا چند شبکه رادیویی و تلویزیونی برنامه‏هایی برای ورزشکاران و نرمش‏کاران اول صبح داشتند و دارند که مردم را از رختخواب کنده و به فعاللیت وادارند! حالا رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی می‏فرمایند کارمندان و کسانی که باید اول صبح به سر کار خود بروند، نباید ورزش صبح‏گاهی کنند تا از "راندمان" کاری‏شان کاسته نشود!

به دلیل تخلیه انرژی هنگام ورزش صبح‏گاهی، بهتر است افراد شاغل برنامه ورزشی خود را برای عصر تنظیم کنند. شرایط مکانی و زمانی ورزش برای افراد بستگی به موقعیت فرد دارد. مثلا کسانی که شاغل هستند و باید هشت ساعت در روز فعالیت کاری داشته باشند، بهتر است برنامه ورزشی سنگینی را در ساعات اولیه صبح انجام ندهند.

لطفعلی پورکاظمی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان این مطلب افزود: انجام فعالیت ورزشی سنگین در ساعات نخست صبح‏گاهی، باعث تخلیه یک هزار کالری انرژی ذخیره شده افراد می‌شود و این افراد برای آغاز فعالیت کاری خود در محل شغلی با دردهای عضلانی و کوفتگی مواجه می‌شوند.

پورکاظمی تصریح کرد: توصیه می‌شود افراد عادی جامعه از جمله شاغلان برنامه‌های ورزشی خود را برای عصر تنظیم کنند. با این حال برخی افراد از دوران کودکی عادت کرده‌اند که صبح زود یک ربع تا بیست دقیقه در محوطه پارک یا داخل باشگاه‌های نزدیک منزلشان برای شادابی صبح‏گاهی نرمش و ورزش کنند که این امر به دلیل عادت داشتن این افراد مشکلی ندارد.

اگر ورزش بیش از بیست دقیقه یا نیم ساعت به صورت شدید ادامه یابد، خود به خود باعث تخلیه انرژی پانصد تا هزار کالری در افراد می‌شود که این امر ممکن است برای افراد شاغل در آغاز برنامه‌های شغلی مشکلاتی ایجاد کند که توصیه می‌شود افراد شاغل برنامه‌های ورزشی خود را در ساعات عصر تنظیم کنند. ولی این مسأله برای ورزشکاران حرفه‌ای کاملا معکوس است؛ زیرا ورزشکاران حرفه‌ای باید در دو نوبت صبح و عصر تمرین جدی و قوی برای تقویت و ارتقای سرعت در فعالیت‌های بدنی و ورزشی خود داشته باشند


باشگاه کاربران تبیان ـ ارسالی از: troy67