تبیان، دستیار زندگی
پس از سفارش فیلمنامه‌های ماندگار و همزمان با سال پیامبر اعظم(ص) فصل جدیدی در فیلمنامه‌نویسی سینمای كشور با نگارش چند فیلم اقتباسی آغاز شد. به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، شش فیلمنامه سینمایی بر اساس كتاب‌های تصو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فصل جدیدی در فیلمنامه‌نویسی كشور


پس از سفارش فیلمنامه‌های ماندگار و همزمان با سال پیامبر اعظم(ص) فصل جدیدی در فیلمنامه‌نویسی سینمای كشور با نگارش چند فیلم اقتباسی آغاز شد.

به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، شش فیلمنامه سینمایی بر اساس كتاب‌های تصویب شده در معاونت فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی در حوزه سینمای اقتباسی تعریف و پس از انعقاد قرارداد، كار نگارش برخی از آن ها آغاز شد.

بر اساس این خبر، فیلمنامه «گوشواره » توسط هوشنگ مرادی كرمانی بر مبنای یكی از داستان های كتاب «لبخند انار» نوشته خود وی نگاشته می شود و محمد رحمانیان كارگردان حوزه تئاتر، فیلمنامه «استخوان خوك و دست های جذامی» بر اساس داستانی با همین نام از «مصطفی مستور» می نویسد.

بر پایه این گزارش، فیلمنامه «نیمه آشكار» توسط علی عبدالعلی‌زاده بر اساس داستان «ویكونت شقه شده» اثر «ایتالو كالوینو» رمان نویس ایتالیایی نوشته می شود.

كتاب«دار‌المجانین» نوشته سیدمحمدعلی جمال زاده پدر داستان نویسی نوین ایران نیز برای اقتباس سینمایی از معاونت فرهنگی فارابی مورد تایید قرار گرفت.

داستان این كتاب درباره جوان شوریده حالی است كه به دختر عمویش علاقه‌مند شده،اما با مخالفت عمو در زمینه ازدواج،كارش به تیمارستان كشیده می‌شود و در تیمارستان با حوادث جالبی مواجه می شود.

«پدر آن دیگری» نیز فیلمنامه‌ای است كه توسط یدالله صمدی بر اساس داستانی با همین نام از داستان نویس معاصر «پرینوش صنیعی» نوشته می شود.

«بهشت من» نیز فیلمنامه‌ای است كه توسط «زهرا زواریان» بر اساس داستانی از این نویسنده به نگارش در می‌آید.

لینک:

سینما