تبیان، دستیار زندگی
پیكر حسین كسبیان، هنرمند پیشكسوت تئاتر، سینما و تلویزیون صبح امروز بر دستان مردم و هنرمندانی تشییع شد كه سالها با لبخندهای شیرین و نقش‌های دوست داشتنی او خو گرفته بودند. پیكر این بازیگر 73 ساله از مقابل خانه هنرمندان ایران ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وداع با "حسین كسبیان"


پیكر حسین كسبیان، هنرمند پیشكسوت تئاتر، سینما و تلویزیون صبح امروز بر دستان مردم و هنرمندانی تشییع شد كه سالها با لبخندهای شیرین و نقش‌های دوست داشتنی او خو گرفته بودند.

پیكر این بازیگر 73 ساله از مقابل خانه هنرمندان ایران و با حضور هنرمندانی چون بهمن فرمان‌آرا، محمود دولت آبادی، ایرج راد، بهمن و هنگامه مفید، اسماعیل خلج،حسن فتحی، جعفر والی، جمشید لایق، هادی مرزبان و ... تشییع شد تا این هنرمند نیز در كنار هنرمندان سفر كرده دیگر در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برای همیشه آرام بگیرد.

بهمن فرمان‌آرا كه تجربیات متفاوتی را در زمینه سینما با كسبیان انجام داده بود آن مرحوم را دوستی خوب و هنرمندی بزرگ توصیف كرد و گفت: من همیشه به او می‌گفتم « بزرگمرد كوچك» چون او عزت نفس خود را همیشه حفظ می‌كرد آن هم در زمانی كه این كار بسیار دشوار است.

فرمان‌آرا ادامه داد:‌ حسین كسبیان به هیچ چیز تن در نداد و همیشه نقش‌هایی را بازی كرد كه آنها را دوست می‌داشت.

كارگردان « یك بوس كوچولو» حسین كسبیان را مایه افتخار و خوش یمنی فیلم‌هایش خواند و گفت: بخش زیادی از موفقیت فیلم‌های من مرهون او و آقایی اش است آن هم در زمانی كه آقایی كردن هم بسیار دشوار است.

ایرج راد، مدیر عامل خانه تئاتر نیز طی ارائه سخنانی گفت: هر چند حسین كسبیان هنرمندی بزرگ و صاحب كسب بود اما همیشه تواضع و فروتنی را در رفتارش می‌شد دید.

راد اضافه كرد: هنرمندانی می‌توانند بر مردم تاثیر بگذارند كه پشتوانه‌های فكری داشته باشند، كسبیان هم از افرادی نبود كه به دنبال شهرت و مقام باشد بلكه همیشه در سكوت و به دور از هیاهو و جنجال كار می‌كرد.

راد با اشاره به عزت نفس همیشگی كسبیان گفت: او همیشه سرش را بلند نگه می‌داشت و هرگز به خاطر پول به هیچ كاری تن نداد.

حسین كسبیان همانطور كه در سكوت زندگی كرده بود، در سكوت و غم هنرمندانی كه در مراسم تشییع پیكر او شركت كرده بودند، به خاك سپرده شد.

لینک:

گزارش تصویری

سینما