تبیان، دستیار زندگی
جشنواره اکران شود داریوش مهرجویی گفت: «علی سنتوری» تا یك ماه آینده برای نمایش آماده خواهد شد و بلافاصله شرایط اكران آن را فراهم خواهم كرد. وی درادامه تصریح كرد: این فیلم آخرین مراحل فنی را سپری می‌كند و به دلیل اینكه تا جشنو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داریوش مهرجویی :

می خواهم "علی سنتوری" پیش از جشنواره اکران شود


داریوش مهرجویی گفت: «علی سنتوری» تا یك ماه آینده برای نمایش آماده خواهد شد و بلافاصله شرایط اكران آن را فراهم خواهم كرد.

وی درادامه تصریح كرد: این فیلم آخرین مراحل فنی را سپری می‌كند و به دلیل اینكه تا جشنواره فرصت زیادی هست، ترجیحا فیلم را زودتر اكران خواهم كرد.

مهرجویی ویژگی «علی سنتوری» را موضوع اعتیاد و به كارگیری مقوله موسیقی، در آن دانست.

در آخرین ساخته سینمایی مهرجویی، بهرام رادان،‌ گلشیفته فراهانی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، مائده طهماسبی و نادر سلیمانی به ایفای نقش می‌پردازند. ضمن آنكه سیامك خواهانی نوازنده ویولون نیز به همراه محمد سلوكی در این فیلم حضور دارند.

مهرجویی همچنین درباره اخباری كه از ساخت سریالی در مورد جهان پهلوان تختی حكایت دارد گفت: هنوز ساخت سریالی درمورد زندگی تختی قطعی نشده است . فیلم‌نامه ی آن درمرحله نگارش است و اگرمن بخواهم آن را بسازم باید بازنویسی كنم، پروژه‌ای درباره حكیم رازی نیز در مرحله مذاكره است، اما هنوز هیچ‌كدام قطعی نشده‌اند.

وی ترجیح داد تا قطعی نشدن ساخت این دو سریال توضیحی ارائه نكند.

پیش از این مرحوم علی حاتمی فیلمی را از زندگی جهان پهلوان تختی ساخت كه به دلیل بیماری و سرانجام درگذشت این كارگردان، ناتمام باقی ماند.

همچنین مهرجویی که همزمان با روز طبیعت در گفتگو با ایسنا، نسبت به ایجاد وضعیت نامناسب برای محیط زیست و آلوده کردن طبیعت اظهار نگرانی كرده بود، گفت قصد دارد به فرهنگسرای هنر پیشنهاد برگزاری همایشی پیرامون زیبانشناسی و آشغال زایی در فرهنگ فعلی را ارائه كند. همچنین طی هفته آینده قرار است مهرجویی بعد از نمایش فیلم «سارا»، در هفته بزرگداشت «ایبسن» سخنرانی كند.

لینکها:

مونتاژ "علی سنتوری" تا یک ماه دیگر ادامه دارد

گزارش تصویری فیلم "علی سنتوری"

"علی سنتوری" مهرجویی در كاخ نیاوران

به تصویر کشیدن زندگی غبار گرفته یک معتاد

رویا تیموریان به جای آزیتا حاجیان در علی سنتوری