تبیان، دستیار زندگی
اساسی ترین رکن هر ارتباط خوب و سالم در هرجا چه در محل کار چه در کوچه و خیابان هنر خوب گوش کردن است . دومین عامل راستگویی و بدون ابهام و روشن سخن گفتن است که خود ناشی از صراحت بیان است و به انسان اعتماد به نفس می بخشد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سخن گفتن بدون ترس و خجالت

سخن گفتن بدون ترس و خجالت

همه ما ، هنگام ارتباط با دیگران مشکلاتی داریم که به طرز سخن گفتنمان مربوط است .

خیلی مواقع پیش می آید که ناخواسته تسلیم عقاید و یا خواسته های کسی می شویم یا برای اینکه دیگران از ما نرنجند و یا دشمنمان نشوند ، از حقوق خود صرف نظر می کنیم ، از دادن یا شنیدن پاسخ منفی وحشت داریم ، در محیط کار و یا مکان های دیگر اگر با فرد پرخاشگری مواجه شدیم نمی دانیم چگونه با او رفتار کنیم ، از بیان صحیح و مستقیم خواسته های خود طفره می رویم ، در جمع خانواده ، دوستان و یا همکاران اداری ، کمتر صحبت می کنیم  و نمی خواهیم مرکز توجه قرار گیریم ، از رویارویی با اشخاص نکته گیر و متلک گو یا از نیش و کنایه دیگران می ترسیم و یا اینکه با پرخاشگری دیگران را از خود می رنجانیم و...  همه این موارد و خیلی موارد دیگر به این دلیل است که در برقراری ارتباط درست با دیگران مشکل داریم ، کتاب "سخن گفتن بدون ترس و خجالت "نوشته جودیت تینگلی  , کمک می‌کند که ارتباط بهتری با دیگران داشته باشیم در این کتاب اطلاعاتی در خصوص فنون تازه ارتباطی به دست می آورید و سپس راه‌هایی برای چگونگی سخن گفتن در محیطهای گوناگون نیز عرضه می‌شود.

نویسنده کتاب حاضر قید می کند که هنوز افرادی هستند که باورشان نمی شود در حال حاضر کسانی وجود دارند که از لب گشودن به سخن واهمه دارند و موضوع نفوذ کلام سال هاست که به عنوان مشکل مطرح نمی شود ، در فرهنگ کشورها کلام نافذ امتیاز محسوب می شود و همچنان برارتباط خوب و صریح و مستقیم و صادقانه میان افراد و گروهها تأکید می شود و آن را در دنیای شغلی امروز کلید موفقیت می دانند اکنون تا حدودی در نتیجه تغییر ارزشها در سطح بین المللی و ملی زنان و مردان متوجه شده اند که باید مهارت های مربوط به نفوذ کلام را فراگیرند .

کتاب "سخن گفتن بدون ترس و خجالت" شامل 12 فصل است و درباره روش های صراحت کلام به توضیح و بحث پرداخته است.

فصل 1 : باید عمل کرد در فصل اول نویسنده بیان می کند که اساسی ترین رکن هر ارتباط خوب و سالم در هرجا چه در محل کار چه در کوچه و خیابان هنر خوب گوش کردن است . دومین عامل راستگویی و بدون ابهام و روشن سخن گفتن است که خود ناشی از صراحت بیان است  که به انسان اعتماد به نفس می بخشد .

فصل 2 :هفت گام برای ارتباط موثر ، در این فصل برای ارتباط مؤثر هفت گام مشخص شده است.

فصل 3 : تعیین و رفع موانع ،در این فصل از کتاب از موانع احتمالی و عواملی را که ممکن است شما را از رسیدن به هدف باز دارد و مشخص می شود اگر مانعی نبود می توانید به آنچه می خواهد برسید صحبت شده است.

فصل4 : برنامه ریزی و انتخاب شیوه در این قسمت از کتاب ،مشخصات ارتباط خوب و شیوه هایی که می توان برای رسیدن به هدف از آنها استفاده کرد تشریح شده است از جمله مختصر و مشخص سخن بگویید و اساس گفتگوهایتان اختصار و دقت باشد.

فصل 5 : پاسخ منفی دادن به طور جدی ،شامل یک سری شیوه هایی برای پاسخ دادن منفی به دیگران است . به طور کلی نه گفتن به کسانی که کاری از شما می خواهند که دلخواه شما نیست و لزومی هم ندارد که آن را انجام دهید.

فصل 6 : سخن گفتن و بی پرده گفتن ،که همانطور که از عنوان آن مشخص است در رابطه با سخن گفتن و بی پرده گفتن صحبت شده است .

فصل 7 : گفتن هر چیز، آنچنان که هست ،در این فصل از کتاب در مورد سخن گفتن افراد در مورد هر چیز همان گونه که هست بحث شده است ، اینکه چگونه اظهار نظرهای مثبت و منفی درباره دیگران بکنیم به گونه ای که باعث ناراحتی آنان نشویم.

فصل 8 : مقابله با نیشهای غیرمستقیم  و فصل 9 : مرا جدی بگیرید که درباره جدی گرفتن افراد بحث می کند

فصل 10 : مقابله با حمله پرخاشگرانه  که در این فصل راجع به حمله پرخاشگرانه و چگونگی برخورد برای کم کردن یا رفع کردن پرخاش اینگونه افراد می باشد.

فصل 11 : ماجراهای یک روز کاری در این فصل ماجرای یک روز کاری و فرصت ها و لحظاتی که می توان در آن از شیوه های صراحت بیان استفاده کرد راتشریح کرده است.

در فصل پایانی کتاب که قدم بعدی است گفته شده حال که فنون و مهارت های ارتباط صریح را آموختیم می توانیم تجارب خود را گسترده تر سازیم و شیوه های غیر مستقیم نفوذ را که فراتر از صراحت نام دارد را فرا گیریم و در موقعیت های گوناگون از آن استفاده کنیم .

مشخصات کتاب

سخن گفتن بدون ترس و خجالت

نویسنده:جودیت تینگلی

مترجم :مهدی مجردزاده کرمانی

ناشر:راه بین

این کتاب را از فروشگاه اینترنتی نیز می توانید تهیه کنید.

تنظیم :مرکز مشاوره