تبیان، دستیار زندگی
معاون بخش نشر مکتوب از ثبت نام بیش از 300 ناشر در این بخش خبر داد و گفت: تمامی ناشران موظف به ارائه تخفیف حداقل 10 درصدی و پذیرش بُن الکترونیکی خرید کتاب هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضور 300 ناشر در نمایشگاه قرآن

نمایشگاه قرآن

معاون بخش نشر مکتوب از ثبت نام بیش از 300 ناشر در این بخش خبر داد و گفت: تمامی ناشران موظف به ارائه تخفیف حداقل 10 درصدی و پذیرش بُن الکترونیکی خرید کتاب هستند.

به گزارش روابط عمومی، احمد کمالی‌نژاد معاون بخش نشر مکتوب نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با تشریح اقدامات انجام شده در برپایی این بخش نمایشگاه گفت: بخش نشر مکتوب بر اساس اطلاع‌رسانی انجام شده از حیث استقبال وضعیت خوبی داشته است و بیش از 300 ناشر برای شرکت در این بخش نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: این تعداد از ناشران شامل ناشران دارای غرفه مستقل و ناشرانی هستند که متقاضی دریافت نمایندگی توسط سایر ناشران بوده‌اند، چراکه متأسفانه به دلیل فضای محدود، امسال نمی‌توانیم از حضور همه آنها استفاده کنیم.

کمالی‌نژاد ادامه داد: در مرحله ثبت‌نام نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در بخش نشر مکتوب بر اساس عملکرد ناشران، ارزیابی‌هایی از آنها به عمل آمده است و در نهایت به آنها فضا اختصاص داده می شود.

وی همچنین گفت: مساحت مفیدی که امسال داریم 2353 متر است و سعی ما بر این است که بیشتر ناشران در نزدیک به 230 غرفه جای داده شوند.

معاون بخش نشر مکتوب نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن ادامه داد: کتاب‌های ارائه شده در نمایشگاه همگی بر اساس رده‌بندی دیویی با موضوع دین اسلام می باشند که شامل که حوزه دین اسلام، علوم قرآنی، قرآن و نیز علوم اسلامی می‌شود.

وی افزود: در نمایشگاه امسال و در بخش نظارت علاوه بر وجود گروه ارزیابی پیش از برگزاری نمایشگاه، حین برگزاری نمایشگاه هم ارزیابی از عملکرد ناشران و آثار ارائه شده توسط آنان انجام خواهد شد.

کمالی‌نژاد همچنین گفت: ناشران بر اساس اطلاعات ارائه شده هنگام ثبت‌نام فقط موظف هستند آثار خود و نیز آثار نمایندگانی که نماینده آن هستند را ارائه کنند و فروش اثر خارج از این حوزه ممنوع است. حتی در موقع نمایشگاه هم این فرصت را به مولفین و مصححین داده‌ایم که آثار خود را ارائه کنند.

وی تصریح کرد: در صورت مشاهده تخلف از سوی ناشران در بخش نشر مکتوب، کمیته برگزار کننده نمایشگاه تصمیم‌گیری می‌کند که شامل تعطیلی موقت و یا خروج دائم ناشر از نمایشگاه است.

کمالی‌نژاد در پایان تأکید کرد: تمامی ناشران موظف به ارائه تخفیف حداقل 10 درصدی هستند. تمامی ناشران موظف به پذیرش بُن الکترونیکی خرید کتاب شده‌اند. در رابطه با قیمت کتاب نیز افزایش قیمت فروش کتاب نسبت به قیمت درج شده در پشت جلد کتاب، چه به صورت برچسب و چه مخدوش شدن چاپی، ممنوع است.

تنظیم: هومن بهلولی