تبیان، دستیار زندگی
شبكه ی من و تو 2 كه به همراه كانال یك همین شبكه از لندن راه‌ اندازی شده است ، مدعی شده كه با مجوز وزارت ارشاد ، در تهران دفتر رسمی افتتاح نموده و از طریق این دفتر ، مستند های دوبله شده را با كیفیت بالا و قیمت پایین به فروش می ‌رساند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

من و تو 2 و وزارت ارشاد !


شبكه ی "من و تو 2" كه به همراه كانال یك همین شبكه از لندن راه‌ اندازی شده است ، مدعی شده  كه با مجوز وزارت ارشاد ، در تهران دفتر رسمی افتتاح نموده و از طریق این دفتر ، مستند های دوبله شده را با كیفیت بالا و قیمت پایین به فروش می ‌رساند.


من و تو

شبکه ی "من و تو" که از لندن مدیریت می شود ، مدتی است که فعالیت خود را در ادامه ی شبکه های mbc persian و bbc persian و gem tv و pmc و farsi1 آغاز کرده است  .

برخی پشتیبانی این شبکه را به جمعیت بهاییان مقیم لندن نسبت می دهند که این خبر با توجه به بهایی بودن تعداد قابل توجهی از مجریان و تهیه کنندگان این شبکه ، قابل پذیرش به نظر می رسد . به طور مثال خانم "سالومه سیدنیا" یا خانم "ندا جناب" در دادگاه علنی خود در ایران و در بازجویی های نوشته شده توسط خودشان به انجام تبلیغات فرقه ی بهائیت در دانشگاه اعتراف کرده اند  و یا "رها اعتمادی" که در قالب انجمن های منتسب به بهاییت تلاش های زیادی برای جمع کردن ایرانی های مقیم انگلستان دارد.

نکته ی قابل توجه آن است که شبكه ی "من و تو 2" كه به همراه كانال یك همین شبكه از لندن راه‌ اندازی شده است ، مدعی شده  كه با مجوز وزارت ارشاد ، در تهران دفتر رسمی افتتاح نموده و از طریق این دفتر ، مستند های دوبله شده را با كیفیت بالا و قیمت پایین به فروش می ‌رساند.

براساس این گزارش ، شبكه ی "من و تو" كه پخش خود را قالب دو كانال از پاییز سال گذشته آغاز كرده ، در كانال یك خود "من و تو 1" تمركز خود را بر تولید برنامه ‌های سرگرمی ، تفریحی به ‌ویژه رقص و خوانندگی با استفاده از جذابیت‌های جنسی قرار داده و با همكاری یك خواننده ی زن معروف ، در حال پخش برنامه می باشد .

نکته ی قابل توجه آن است که شبكه ی "من و تو 2" كه به همراه كانال یك همین شبكه از لندن راه‌ اندازی شده است ، مدعی شده كه با مجوز وزارت ارشاد ، در تهران دفتر رسمی افتتاح نموده و از طریق این دفتر ، مستند های دوبله شده را با كیفیت بالا و قیمت پایین به فروش می ‌رساند

این شبکه برنامه های مختلفی را در قالب آیتم های روتین متفاوت و با هدف گذاری های یکسان اجرا می کند.  شبكه ی "من و تو 1" ضمن اهانت به برخی مقدسات ، تقریبا در كلیه ی برنامه ‌های خود رسما از ضد انقلابی ها حمایت كرده و هم سو با سایر شبكه‌ های ضدانقلاب ، اهانت ‌های موهنی علیه مقامات كشورمان پخش كرده است . شبكه ی "من و تو 2" نیز چندی پیش در مستندی با عنوان "حقایق مهیج" كه درباره ی ساختمان‌ های ساخته ی دست بشر پخش كرد ، به جای كلمه ی خلیج فارس ، از عبارت مجعول "خلیج عربی" استفاده كرده بود.

این شبكه همچنین از طریق تبلیغاتی كه در سایت‌ها و وبلاگ‌ ها آغاز كرده ، مدعی شد كه اداره ی "پست ایران" نیز در توزیع مستندها با آنان همكاری می ‌كند . که در این راستا  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص این كه گفته می‌ شود وزارت ارشاد به شبكه ی ماهواره ‌ای "من و تو 2" مجوز داده است ، اظهار داشت : این موضوع از اساس نادرست است.  همچنین مشاور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صدور هرگونه مجوز برای این شبکه ی تلویزیونی را تکذیب کرد و تاکید کرد تا کنون درخواستی مبنی بر صدور مجوز فعالیت از این شبکه دریافت نکرده‌ایم که آن را بررسی و مجوز صادر کرده باشیم .

اما آن چه که مبرهن است ، اهداف این شبکه می باشد که با نگاهی اجمالی به بنیانگذاران و سرمایه داران آن هویدا می شود و با تکذیبیه های مسئولین وزارت ارشاد و دادگستری ، خط بطلانی بر نقشه ی اخیر سردمداران این شبکه کشیده شد

اینک با بیان اظهارات مسئولین ، این سوال پیش می آید که هدف از اشاعه ی این شایعه (صدور مجوز وزارت ارشاد باری شبکه ی من و تو) چیست ؟ به یقین این شایعه با اهداف مشخصی ایجاد شده که مهم ترین آن ها عبارتند از :

1- تخریب وجهه ی وزارت ارشاد اسلامی .

2- ایجاد اعتماد نسبت به این شبکه (تایید وزارت ارشاد) .

3- جذب تعداد کثیری از مخاطبین .

4- افزایش فروش مستند های این شبکه در ایران .

5- منافع مالی .

اما آن چه که مبرهن است ، اهداف این شبکه می باشد که با نگاهی اجمالی به بنیانگذاران و سرمایه داران آن هویدا می شود و با تکذیبیه های مسئولین وزارت ارشاد و دادگستری ، خط بطلانی بر نقشه ی اخیر سردمداران این شبکه کشیده شد .

فرآوری :آزاده مرنی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: خبر آنلاین/ فارس نیوز/ مشرق نیوز