تبیان، دستیار زندگی
ماجرا از آن جا آغاز شد که پس از فرونشستن شراره فتنه 88 ، شبکه بی.بی. سی اهرم رسانه های وزارت خارجه انگلیس ، دچار ریزش مخاطب شد، از آن جا بود که وزارت خارجه انگلیس در پی ایجاد رسانه ای برآمد که بر بستر برنامه های متنوع و سرگرم کننده، اهداف سیاسی و ضد ایرا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

من هم در اغتشاشات 88 بودم


ماجرا از آن جا آغاز شد که پس از فرونشستن شراره فتنه 88 ، شبکه "بی.بی. سی" اهرم رسانه های وزارت خارجه انگلیس ، دچار ریزش مخاطب شد، از آن جا بود که وزارت خارجه انگلیس در پی ایجاد رسانه ای برآمد که بر بستر برنامه های متنوع و سرگرم کننده، اهداف سیاسی و ضد ایرانی و ضد اسلامی لندن را غیرمستقیم تعقیب کند و از این رو، شبکه ی "من و تو" پایه گذار شد.


من و تو-فارسی وان

هنوز از تأسف جذب مخاطب شبكه‏ "فارسی وان" درنیامده بودیم كه چشممان به جمال طفلی نوظهور از دامان استعمار پیر روشن شد. شبكه‏ای به نام "من و تو" و به كام همان كه روز و شبش و تمام و دل ‏مشغولیش استحاله‏ فكر من و توست . شبكه ‏ی تلویزیونی "من و تو" ، از 28 اكتبر مقارن با 6 آبان 1389 برنامه‏ های خود را بر روی ماهواره‏ ی هاتبرد شروع و با ارایه برنامه‏ های تفریحی و سرگرمی عملاً مكمل شبكه‏ هایی همچون "فارسی 1" است.  این شبكه متعلق به شركت تلویزیونی مرجان بوده و از بریتانیا پخش می‏شود.

ماجرا از آن جا آغاز شد که پس از فرونشستن شراره فتنه 88 ، شبکه "بی.بی. سی" اهرم رسانه های وزارت خارجه انگلیس ، دچار ریزش مخاطب شد ؛ علت این عارضه ، موضع خصمانه ی آشکار علیه ایران و انتشار شایعه و دروغ ، ارزیابی شده است . با نگاه به وضعیت "بی.بی.سی" بود که وزارت خارجه انگلیس و "ام. آی. شش MI6"،در پی ایجاد رسانه ای برآمدند که بر بستر برنامه های متنوع و سرگرم کننده ، اهداف سیاسی و ضد ایرانی و ضد اسلامی لندن را با زیرکی و غیرمستقیم و البته تاثیرگذار تعقیب کند و از این رو، شبکه ی "من و تو" پایه گذار شد.

اگرچه این شبکه می‌خواهد ، رویکرد سیاسی خود را در لابه‌لای برنامه‌های سرگرم‌ کننده و مفرح پنهان سازد و در یگانه بخش خبری خود ، از سبک و سیاقی استفاده کند که مخاطب به طور مستقیم به سمت و سو و گرایش‌های سیاسی آن پی نبرد ، لیکن با نگاهی عمیق به برنامه‌ها می ‌توان از خاستگاه سیاسی این شبکه آگاه شد .

اما آنچه که بیش از همه حائز اهمیت است ، افراد تشکیل دهنده ی تشکیلات این شبکه می باشد ، اعضایی که تک تکشان دارای سوابقی قابل تامل اند ، این اعضا که اکثرا در صفحات شخصی خود در فیس بوک شرکت در اغتشاشات پس از انتخابات سال 88 و یا فعالیت در دولت اصلاحات را از افتخار خود ذکر کرده اند .

برخی از این افراد عبارتند از :

1- سالومه سیدنیا

یکی از تهیه کنندگان و مجریان شبکه تلویزیونی "من و تو" که مدتی است از کشور خارج شده است. وی دارای مدرک تحصیلی لیسانس علوم ارتباطات شاخه خبرنگاری از دانشگاه آزاد تهران و فوق لیسانس مدیریت بین الملل از دانشگاه آکسفورد و همچنین دیپلم بازیگری از کانون سینمای جوان است.

اعضایی که تک تکشان دارای سوابقی قابل تامل اند ، این اعضا که اکثرا در صفحات شخصی خود در فیس بوک شرکت در اغتشاشات پس از انتخابات سال 88 و یا فعالیت در دولت اصلاحات را از افتخار خود ذکر کرده اند

وی در حال حاضر مجری برنامه ای به نام زرشک است که به ارائه برنامه در مورد غذاهای فوری می پردازد. وی همچنین روی یک برنامه در رابطه با پشت صحنه آکادمی موسیقی خانم " گ " کار می کند . سالومه سیدنیا قبل از خروج از کشور در روزنامه های زن و ایران ( در زمان اصلاح طلبان ) و شبکه بی بی سی فارسی کار کرده است. وی در دوران اصلاح طلبان ، مدیر روابط عمومی خانه سینما تیر بوده است.

2- ندا جناب

از دیگر مجریان شبکه ضد فرهنگی " من و تو " ندا جناب است، وی دارای مدرک لیسانس حقوق از دانشگاه آزاد نجف آباد است که بعد از ازدواج از کشور خارج و پیوستن به دوستان بهائی خود در لندن ، در رشته مدیا مشغول به تحصیل شده است، او در دوران دانشجویی با تعدادی از گروه های فیلمبرداری غیر قانونی همکاری داشته و مدتی در تلویزیون بی بی سی و تپش که در لندن پخش می شود، به عنوان گزارشگری که بر آتش فتنه 88 دامن زد ، همکاری داشته است.

ندا جناب در این تلویزیون جدید، برنامه ای در مورد ورزش رزمی خانم ها دارد و هدف این برنامه جلوگیری از ترس خانم ها از تاریکی عنوان کرده است.

ایشان در فیس بوک شخصی خود، عکسی با وضعیت زننده و نیمه عریان از خودش را به نمایش گذاشته است.

من و تو-رها اعتمادی

3- امیر علی محمدیان

وی از مجریان این شبکه بهائی است، وی در رشته عمران تحصیل می کرد. امیر علی که علاقه فراوانی به بازی کامپیوتری و فوتبال دارد هیچ تجربه مشخص و خاصی در زمینه تلویزیون، سینما و ..... نداشته و به کمک دوستان بهائی خود، جهت امرار معاش به این تلویزیون پیوسته است، وی یکی از مجریان برنامه آشپزی است.!

4- رها اعتمادی

رها از فعالین شبکه تلویزیونی "من و تو" است. وی که 25 ساله است به کارهای مجری گری، تهیه کنندگی و کارگردانی مشغول است.

رها که از سیاسی ترین افراد این شبکه است، علاقه خاصی به فعالیت سیاسی علیه نظام دارد. وی در فیس بوک خود ، در کنار عکس های شخصی اش، عکسی از خودش در آشوب های تهران در سال 88 به نمایش گذاشته است.

نامبرده از فعالین بهائیت است و با ایجاد تشکیلات مختلف سعی در جذب ایرانیان مقیم انگلستان دارد.

5- سمیه عابدین زاده

از مجریان دیگر تلویزیون ضد فرهنگی "من و تو" که مدعی دانستن فلسفه و اخلاق است، سمیه عابدین زاده است وی دارای مدرک فوق لیسانس علوم سیاسی و فلسفه سیاسی است. او در برنامه ای در رابطه با فلسفه سیاست و اخلاق صحبت می کند و سعی دارد خود را دانشمند جلوه دهد !

ماجرا از آن جا آغاز شد که پس از فرونشستن شراره فتنه 88 ، شبکه "بی.بی. سی" اهرم رسانه های وزارت خارجه انگلیس ، دچار ریزش مخاطب شد

سمیه عابدین زاده که در زمینه ی موسیقی راک و متال که از مبتذل ترین موسیقی های رایج در غرب است ، برنامه ویژه دارد . وی عضو رسمی یک گروه مبتذل متال در لندن است و برای این گروه خوانندگی می کند.

از آنچه که به آن ها اشاره شد به آسانی به افکار ، عقاید و اهداف این شبکه و دست اندرکاران آن پی خواهیم برد ، اهدافی که آشکارا قابل رویت و تامل بوده و نیازی به واکاوی و تحلیل ندارند اما آنچه که مستلزم تکراری چندین باره است ، کم کاری مسئولین رسانه ای  و ضعف محتوای تولیدات صدا و سیما است که از بزرگترین و موثرترین عوامل تولید شبکه های ماهواره ای می باشد .

فرآوری :آزاده مرنی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: ویکیپدیا/ خبرگذاری مهر/ البرز نیوز