تبیان، دستیار زندگی
هواداران جشن یكصد‌‏هزار نفری می‌‏خواهند نگران تضییع حق كاظمیان و معدنچی هستیم باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه‌‏ای به فدراسیون فوتبال، خواستار تجدید نظر در نحوه برگزاری دیدار فینال نوزدهمین دوره رقابت های جام حذفی باشگاههای كشو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مخالفت شدید باشگاه پرسپولیس با چگونگی برگزاری فینال جام حذفی

هواداران جشن یكصد‌‏هزار نفری می‌‏خواهند
نگران تضییع حق كاظمیان و معدنچی هستیم


باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه‌‏ای به فدراسیون فوتبال، خواستار تجدید نظر در نحوه برگزاری دیدار فینال نوزدهمین دوره رقابت های جام حذفی باشگاههای كشور شد.

محمد حسن انصاری فرد"، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه‌‏ای به "محمد دادکان" مخالفت خود را با تصمیم اتخاذ شده ازسوی سازمان لیگ مبنی بر برگزاری دیدار فینال جام حذفی درتاریخ سی و یكم اردیبهشت ماه اعلام كرد و گلایه‌‏های خود را در رابطه با عدم حضور نماینده باشگاه پرسپولیس درجلسه تصمیم گیری دیدار فینال جام حذفی مطرح كرد.

در این نامه آمده است:همانگونه كه مستحضرهستید بنا به تصمیم هیات رئیسه سازمان لیگ در روز دوشنبه دیدار فینال رقابت های جام حذفی باشگاه های كشور سی ویكم اردیبهشت ماه در ورزشگاه ثامن الائمه مشهد مقدس برگزار می شود. درهمین راستا باشگاه پرسپولیس كه برای حضور قدرتمندانه تیم ملی كشورمان در جام جهانی همواره همكاری متقابل ویژه‌‏ای با فدراسیون فوتبال داشته، در رابطه با تصمیم گیری انجام شده درباره نحوه برگزاری دیدار فینال جام حذفی نظرات ومخالفت خود را به شكل زیر مطرح می‌‏كند:

1- باتوجه به دستورالعمل فیفا مبنی بر پایان رقابت های باشگاهی در تاریخ16 می 2006 (26اردیبهشت1385) این سوال و شبهه به وجود می آید كه چه ضمانتی وجود دارد كه ملی پوشان پرسپولیس بتوانند سی و یكم اردیبهشت ماه تیم پرسپولیس را در دیدار فینال بعد از مهلت تعیین شده فیفا همراهی كنند؟

آیا به طور كلی برگزاری دیدار فینال بعد از مهلت تعیین شده فیفا موجب بروز مشكلاتی برای فوتبال ایران و به ویژه ملی پوشان پرسپولیس نمی شود؟ مضاف براین ملی پوشان پرسپولیس چند روز قبل از بازی فینال در اختیار تیم باشگاهی خود قرارمی گیرند؟

همه اینها سوالات و ابهاماتی است كه به واسطه عدم حضورنماینده محترم پرسپولیس در جلسه تصمیم گیری تعیین زمان ومكان فینال (جام حذفی) برای باشگاه پرسپولیس به وجود آمده است.

2- متاسفانه كادر فنی تیم ملی به واسطه حضور ملی پوشان پرسپولیس در تمرینات باشگاهی قبل از بازی با نوژن به نوعی در رسانه ها علیه آنها موضع گیری می‌‏كنند كه موجب تضعیف روحیه و نگرانی خاص بازیكنان می شود. عجیب اینكه مربیان محترم تیم ملی هیچ اشاره یا انتقادی از ملی پوشان تیم های سپاهان و صباباتری كه در تمرینات تیم ملی غایب بوده اند، مطرح نمی كنند!؟

این تناقض‌‏ها چه علتی می تواند داشته باشد؟ چرا هیچ گاه فدراسیون فوتبال درباره زمان حضور ملی پوشان پرسپولیس در تمرینات و اردوهای تیم ملی با باشگاه مكاتبه و هماهنگی نمی كند تا بازیكن بین تصمیمات مربیان ملی و باشگاهی سرگردان نباشد؟

آیا باشگاه پرسپولیس نباید از زمان حضورملی پوشان خود دراردوهای تیم ملی مطلع باشد!؟ نگرانیم این مسائل موجب تضییع حق بازیكنان ملی پوش پرسپولیس در آستانه جام جهانی شود و آنها قربانی این مسائل شوند.

- طبق آئین نامه در صورتی كه دیدار فینال بین دو تیم از شهرهای متفاوت برگزارشود، قهرمان این رقابت ها بعد از انجام دو بازی رفت و برگشت معرفی می شود . حال بر چه اساسی قهرمان با یك بازی و در زمین بی طرف مشخص می شود!؟

در چنین شرایطی وقتی تیم پرطرفدار پرسپولیس یكی از فینالیست های جام حذفی است آیا نباید نماینده‌‏ای از باشگاه پرسپولیس در جلسه تصمیم گیری شركت كند؟ چگونه است كه برای قرعه كشی دیدار پرسپولیس و نوژن مازندران از نماینده پرسپولیس دعوت به عمل می آید اما درباره فینال هیچ گونه سوالی از مسئولان باشگاه پرسپولیس نمی شود تا آنها نظر خود را قبل از جلسه یا با حضور در جلسه به هیات رئیسه سازمان لیگ اعلام كنند؟

آیا باشگاه پرسپولیس با برخورداری از میلیون ها هوادار این حق را ندارد که وقتی برخلاف آئین نامه جام حذفی تصمیمی گرفته می شود نظرخود را درباره نحوه برگزاری دیدار فینال اعلام كند!؟ این درحالی است كه مدیرعامل محترم باشگاه سپاهان صبح روز دوشنبه و قبل از جلسه سازمان لیگ از زمان و مكان برگزاری دیدار فینال مطلع است. عجیب تر این كه مدیرعامل باشگاه سپاهان به عنوان یكی از اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ در جلسه شركت می كند و یكی از تصمیم گیرندگان است. آن هم درحالی كه قبل از تصمیم گیری به هیچ طریقی نظر و دیدگاه مسئولان باشگاه پرسپولیس را جویا نمی شوند. آیا این انصاف و شرط عدالت است!؟

4- هواداران پرسپولیس آرزو داشتند جشن قهرمانی را در استادیوم یكصدهزارنفری و باشكوه هرچه تمامتر برگزاركنند، اما فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برخلاف آئین نامه و بدون جویا شدن نظر باشگاه پرسپولیس رای به برگزاری دیدار فینال در زمین بی طرف می دهد. آیا بهتر نبود نماینده باشگاه پرسپولیس با حضور در جلسه سازمان لیگ از حق مسلم این عزیزان دفاع می كرد؟

5- سال گذشته دیدار فینال جام حذفی در فاصله كمتراز سه روز و به صورت رفت و برگشت برگزار شد. حال وقتی كه قراراست بازی های باشگاهی درایران بعد از مهلت تعیین شده فیفا برگزار شود چه اصراری وجود دارد كه فینال جام حذفی با یك بازی در ورزشگاه بی طرف به پایان برسد!؟

6- باتوجه به موارد فوق الذكر باشگاه پرسپولیس برای پاسخگویی به هواداران میلیونی خود و حفظ منافع برحق آنها خواهان تجدیدنظر در نحوه برگزاری دیدار فینال است و مخالفت خود را با تصمیم اتخاذ شده ازسوی هیات رئیسه سازمان لیگ اعلام می دارد. خواهشمند است دراین باره اقدامات لازم را مبذول فرمائید.

ومن ا... التوفیق

محمدحسن انصاری فرد- مدیرعامل باشگاه پرسپولیس