تبیان، دستیار زندگی
سین (ع) شب شعر محرم در دانشگاه الزهرا نمایشگاه سالانه عکس ایران در رشت برپایی همایش امام حسین (ع) همایش سراسری امام حسین (ع) باحضور علماء ، اندیشمندان و پژوهشگران مذهبی و فرهنگی ، روز چهارشنبه در مرکز همایش های بین المللی صدا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برپایی همایش امام حسین (ع)

شب شعر محرم در دانشگاه الزهرا

نمایشگاه سالانه عکس ایران در رشت

برپایی همایش امام حسین (ع)

همایش سراسری امام حسین (ع) باحضور علماء ، اندیشمندان و پژوهشگران مذهبی و فرهنگی ، روز چهارشنبه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما آغاز به کار کرد.

این همایش دو روزه ، در شش محور : شخصیت و سیمای امام حسین (ع) ، امامت ، ولایت و رهبری امام حسین (ع) ، حماسه حسینی ، معنویت و عرفان حسینی و امام حسین (ع) ، دیدگاهها و آموزشهای مکتب حسینی برگزار می شود.

در مراسم روز چهارشنبه این همایش ، مقالاتی با عنوان امام حسین (ع) و اسلام ِ آزادی بخش ، علم الامام الحسین (ع) بشهادته، شبهات ابن تیمیه در فاجعه خونین عاشورا ، عزت و اقتدار حسینی در حماسه کربلا ، فتنه تاریک و کور ، جایگاه امام حسین (ع) در میان ملل و اقوام مختلف ، امام حسین (ع) زیبا ساز حیات ، قرائت شد .  شایان ذکر230است مقاله برتر این همایش در 14 مجله چاپ و منتشر خواهد شد.

شب شعر محرم در دانشگاه الزهرا

همزمان با آغاز ماه محرم ، مراسم شب شعر محرم ، دیشب در دانشگاه الزهرای تهران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از استادان و خواهران دانشجوی دانشگاه الزهرا برگزار شد ، چند نفر از شعرای بنام کشورمان از جمله سبزواری و عزیزی اشعار و سروده های خود را در رثای شهیدان والا مقام کربلا و به یاد اهل بیت عصمت و طهارت قرائت کردند.

در ادامه ی این مراسم ، شرکت کنندگان به عزاداری و مرثیه سرایی به یاد سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پرداختند.

نمایشگاه سالانه عکس ایران در رشت

رشت - نخستین نمایشگاه سالانه عکس ایران ، هفته ی گذشته در رشت گشایش یافت.

بیش از 570 قطعه عکس از 75 عکاس کشور ، جهت شرکت در نمایشگاه ارسال شده بود که از این تعداد 37 قطعه عکس از 22 عکاس ، به عنوان آثار برگزیده انتخاب شده و در این نمایشگاه به نمایش در آمد. این نمایشگاه تا 20 اسفند در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیای شهر رشت دایر است.