تبیان، دستیار زندگی
آن چه که حائز اهمیت می باشد دلیل ابداع این قبیل بازی ها است زیرا نمی توان به سهولت پذیرفت که تنها هدف ساخت بازی های آنلاین کامپیوتری کسب پول است . در واقع با کمی ژرف اندیشی به سازندگان اصلی این بازی ها دست می یابیم که عمدتا دو دولت آمریکا و اسرائیل در
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رد پای فیس بوک در طلاق


آن چه که حائز اهمیت می باشد دلیل ابداع این قبیل بازی ها است زیرا نمی توان به سهولت پذیرفت که تنها هدف ساخت بازی های آنلاین کامپیوتری کسب پول است . در واقع با کمی ژرف اندیشی به سازندگان اصلی این بازی ها دست می یابیم که عمدتا دو دولت "آمریکا" و "اسرائیل" در سطح جهان می باشند.


اینترنت-کامپوتر-اعتیاد

بازی های کامپیوتری همیشه تفریحی مردانه تلقی می شد و شوهران نامعاشرتی یکی از اصلی ترین مشتریان آنها بودند . اما آمار کاربران آنلاین بازی های کامپیوتری چیز دیگری را نشان می دهد. در نظر سنجی اخیرکه شرکت "دوریتوس" که به بهانه ی برگزاری سری مسابقات بازی های کامپیوتری درشهرهای مهم جهان (از جمله تهران) صورت گرفته ، 50 درصد مردان و 49 درصد زنان اشاره کرده اند بازی های کامپیوتری آنلاین بخشی از وقت آزاد هفتگی آنها را می گیرد و به این ترتیب زنان درعرصه بازی های آن لاین پا به پای مردان فعالیت دارند . اما از این عده ی مردان 22 درصد و زنان 23 درصد وقت آزاد روزانه خود را به این کار اختصاص داده اند و برخی از زنان به قدری نسبت به بازی اعتیاد داشته اند که آن را حتی به خرید کردن هم ترجیح می دهند!

در بخش دیگری این نظر سنجی مشخص شده مردان بیشتر حس رقابت را انگیزه اصلی برای بازی  و گاهی اعتیاد به بازی عنوان کرده اند در حالیکه زنان بازی های کامپیوتری را ابزاری خوب برای فرار از استرس روزانه می دانند و به همین خاطر بیشتر بازی هایی را انتخاب می کنند که عنصری از اجتماع و یا فعالیت مغزی در آن دخیل باشد . بازیهای سایت فیس بوک به این علت طرفداران بیشتری بین زنان دارد اما مردان بیشتر بازی های جنگی آنلاین و یا اول شخص را ترجیح می دهند .

همچنین در این بررسی میدانی در بیش از چهل شهر دنیا مشخص شده اعتیاد به بازی های کامپیوتری یکی از دلایل اصلی جدایی زوجها در 15 درصد از طلاق ها بوده و یکی از طرفین در این گونه طلاق ها عنوان می کند از لحاظ اهمیت در زندگی برای نفر مقابل پس از بازی کامپیوتری در رتبه دوم قرار می گرفته !

50 درصد مردان و 49  درصد زنان اشاره کرده اند بازی های کامپیوتری آنلاین بخشی از وقت آزاد هفتگی آنها را می گیرد و به این ترتیب زنان درعرصه بازی های آن لاین پا به پای مردان فعالیت دارند

البته فیس بوک برای برخی از این کاربران معتاد مهمترین سایت برای بازی و حضور در شبکه اجتماعی به حساب می آمده و به این خاطر رد پای فیس بوک را در یکی از هر 5 طلاق می توان دید . برخی از پزشکان به این شیوه زندگی "تنهایی درعین کنارهم بودن" لقب داده اند .

سابقه ی تاثیرات روانی بازی های اینترنتی :

چندی پیش ، شبکه ی تلویزیون مرکزی چین در برنامه ای با عنوان "اعتراف یک قاتل" که با محوریت هرزه نگاری و خشونت در بازی های اینترنتی تهیه شده بود ، اعلام کرد که در زندان "نوجوانان پکن" پسری به دلیل ارتکاب چند مورد قتل در حال گذراندن دوران محکومیت حبس ابد است . یک بازی اینترنتی عامل ارتکاب این قتل ها بوده است .

در این گزارش آمده است که 80 درصد از مجرمان خشن در زندان به خاطر انجام بازی های آنلاین به جرم روی آورده اند و این پسر که پنج نفر را به قتل رسانده ، به دلیل اعتیاد به بازی های خشن اینترنتی به جنایت کشیده شد .

این برنامه به دنبال چند گزارش دیگر که در ماه جاری از تلویزیون مرکزی چین پخش شد ، عامل بروز معضلات اجتماعی را بازی های اینترنتی اعلام کرد.

اینترنت-کامپوتر-اعتیاد

قانون گذاران چینی امسال ده ها بازی اینترنتی را که در خارج از این کشور طراحی شده اند ، مسدود کردند ، چین بیشترین شمار کاربران اینترنتی را دارد بطوری که دست کم 338میلیون نفر از مردم این کشور کاربر اینترنت هستند . طبق بررسی های دولتی ، بیش از 210 میلیون نفر از این کاربران ، بازی های آنلاین انجام می دهند .

پیش از این روانشناسان اعلام کرده بودند که اعتیاد به بازی های آنلاین یک اختلال جدی در عملکرد افراد محسوب می شود که می تواند تاثیرات مخربی در روابط اجتماعی آنها بگذارد .

همچنین مرکزمشاوره دانشکده پزشکی "دانشگاه هاروارد" هر روز با تلفن تعداد بسیاری از معتادان بازی های آنلاین روبرو است که به دلیل ناکامی در این بازی یا هیجانات منفی دستخوش استرس ، افسردگی یا خشم شده اند .

اما آن چه که حائز اهمیت می باشد دلیل ابداع این قبیل بازی ها است زیرا نمی توان به سهولت پذیرفت که تنها هدف ساخت بازی های آنلاین کامپیوتری کسب پول است . در واقع با کمی ژرف اندیشی به سازندگان اصلی این بازی ها دست می یابیم که عمدتا دو دولت "آمریکا" و "اسرائیل" می باشند و اهدف پنهان آن ها عبارت است از :

1-انحراف در افکار جوانان

2-سست نمودن بنیان خانواده

3-غافل نمودن افراد از آنچه که در جهان در حال وقوع است

4-باز داری جوانان از کسب علم و دانش

5-سرد نمودن روابط (چه در خانواده و چه در جامعه)

همچنین در این بررسی میدانی در بیش از چهل شهر دنیا مشخص شده اعتیاد به بازی های کامپیوتری یکی از دلایل اصلی جدایی زوجها در 15 درصد از طلاق ها بوده و یکی از طرفین در این گونه طلاق ها عنوان می کند از لحاظ اهمیت در زندگی برای نفر مقابل پس از بازی کامپیوتری در رتبه دوم قرار می گرفته!

و این روند همان بستری است که جهان خواران برای نیل به اهداف خویش به آن نیازمند بوده و در راستای افزایش این بحران با دست یابی به پیشرفت های روز دنیا و اِعمال آن کوشا هستند  در واقع همانطور که اشاره شد ایجاد زمینه برای اشکال در روابط خانوادگی و طلاق تنها یکی از آسیب های ناشی از بازی های یارانه ای و در رویکرد کلی تزر استفاده ناآگاهانه و نادرست از فضای مجازی است و این جنگ (جنگ نرم) ادامه خواهد یافت تا مسئولین دست اندر کاران مربوطه با طرح های جایگزین و اطلاع رسانی گسترده سدی در برابر این تهاجمات فرهنگی ایجاد کنند که در غیر این صورت کمک شایانی در هموار سازی مسیر اهداف آمریکا و اسرائیل نموده و ریشه ی جامعه را می خشکانند .

فرآوری: آزاده مرنی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: سایت سیاست ما / سایت هفته پارسی