تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن در نخستین نشست خبری خود با ابراز رضایت از حضورش در این باشگاه و بیان اینکه قولی برای موفقیت های بزرگ به مسئولان این باشگاه نمی‌دهد،گفت: در فوتبال حرفه‌ای مقابل پرسپولیس می‌ایستم اما مقابل هواداران نخواهم ایستاد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مقابل هواداران پرسپولیس نمی‌ایستم


سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن در نخستین نشست خبری خود با ابراز رضایت از حضورش در این باشگاه و بیان اینکه قولی برای موفقیت های بزرگ به مسئولان این باشگاه نمی‌دهد،گفت: در فوتبال حرفه‌ای مقابل پرسپولیس می‌ایستم اما مقابل هواداران نخواهم ایستاد.


علی دایی

علی دایی در نشست خبری عصر روز شنبه که در محل باشگاه راه آهن برگزار شد ضمن بیان این مطلب افزود: امیدوارم در این روز که میلاد با سعادت حضرت مهدی(عج) است شروع خوبی را با باشگاه راه آهن داشته باشیم. می خواهم از هواداران پرسپولیس حلالیت بطلبم. از تمام کسانی که سال گذشته که سال سختی برای پرسپولیس بود از من حمایت کردند. دوست داشتم از همه آنها اجازه می گرفتم و به راه آهن می آمدم با این حال امیدوارم هر جا هستند موفق باشند و به آنچه می خواهند برسند.

وی کار خود را در باشگاه راه آهن دشوار خواند و گفت: مطمئنا کار سخت و بزرگی را شروع کرده و پیش رو داریم. تیم راه آهن خیلی دیر واگذار شد و باید از شرکت "پنا" تشکر کنم که امتیاز راه آهن را خرید. آنهم در وضعیت فعلی که کمتر خریدار و سرمایه گذاری حاضر می‌شود در فوتبال هزینه کند.

دایی خود را حامی حضور بخش خصوصی در فوتبال خواند و گفت: در جلساتی که با صاحبان باشگاه راه آهن داشتم به نتایج خوبی رسیدیم و از آنجا که اعتقاد دارم فوتبال با واگذاری به بخش خصوصی به موفقیت می رسد و این بخش باید در فوتبال حضور داشته باشد پیشنهاد مالکان باشگاه را پذیرفتم.

سرمربی تیم فوتبال راه آهن خود را فردی خواند که علاقمند است کارهای سخت و بزرگ انجام دهد و افزود: به توانایی های خود ایمان دارم و مطمئنم که آن بالایی همیشه از من حمایت می کند. به خدا ایمان داشته و به توانایی های خود ایمان دارم و امیدوارم با کادر فنی که انتخاب کرده‌ام بتوانیم تیم راه‌آهن را خیلی زود جمع کنیم و به نتایجی که مد نظر داریم برسیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه وقت محدودی در اختیار زردپوشان تهران است تا خود را مهیای حضور در فصل یازدهم لیگ برتر کنند افزود: باید تشکر کنم از تعدادی از بازیکنان که با وجود پیشنهادهایی که از تیم های دیگر داشتند تحمل کردند. با این امید که من تیم بگیرم و در تیم من بازی کنند.

دایی همچنین با تشکر از باشگاه هایی که پیش از پایان فصل دهم لیگ برتر و در آستانه آغاز فصل یازدهم به او پیشنهاد سرمربیگری دادند افزود: سعی می کنم تیم را به خوبی تامین کنیم و از بازیکنانی که در فصل نقل و انتقالات هنوز با تیمی به توافق نرسیده اند بهترین ها را انتخاب و جذب کنیم. در این بین جذب بازیکنان خارجی را هم مد نظر داریم تا نقاط ضعف را پوشش دهیم.

در جریان این نشست خبری فردی خود را یک فوتبالیست معرفی کرد و از دایی خواست به او فرصت تست و بازی در تیم راه آهن را بدهد که سرمربی راه آهن در پاسخ به وی گفت: اول از همه اینجا کنفرانس خبری است. شما می دانید که من وقت کمی برای ساختن تیم دارم و فرصت تست و آزمون از بازیکنان جدید را ندارم. تست گرفتن به این آسانی ها نیست. من باید یک هفته در تمرین و مسابقه بازیکن را ببینم تا در مورد او نظر بدهم.

وی افزود: من از آن دسته مربیانی هستم که بازیکنانی خوبی را با تست و آزمون به سطح اول فوتبال ایران معرفی کردم اما در شرایط فعلی فرصت ندارم شما را تست کنم. شاید در سالهای بعدی چنین فرصتی را به دست آورم. در ضمن باید به شما بگویم بهتر بود در بیرون از محل نشست صحبت کردید نه اینکه وقت خبرنگاران را بگیرید!

دایی خود را حامی افرادی خواند که در بخش خصوصی سرمایه گذاری می کنند و افزود: در این فوتبال که سرمایه گذاری فقط هزینه است باید قدر آنهایی که در این رشته ورزشی سرمایه گذاری می کنند را بدانیم من در صحبت هایی که با مسئولان جدید باشگاه راه آهن داشتم متوجه شدم آنها اهداف بزرگی را مد نظر دارند.وی در ادامه افزود: با شرایطی که امسال تیم راه آهن دارد به دنبال این هستیم که شرایط تیم به نسبت فصل گذشته بهتر شود و جایگاه راه آهن را در جدول ارتقا داده و تا میانه جدول بالا بیاوریم. قطعا در فصل آینده تیمی بهتر را ساخته و پرداخته خواهیم کرد.

نشست خبری علی دایی

دایی در ادامه افزود: اهل شعار دادن نیستم امسال زمان ندارم که تیم راه آهن را بسازم اما سعی می کنیم تیم دیگر دغدغه سقوط نداشته باشد و حتی چند رده در جدول صعود کند.

وی در پاسخ به خبرنگاری که پرسید احساس شما از رویارویی با پرسپولیس در فصل یازدهم لیگ برتر چیست، گفت: به نظر من اگر جدول را نگاه کنید متوجه می شوید که ما در اواخر نیم فصل به پرسپولیس می خوریم در عین حال باید بگویم فوتبال حرفه ای است و من ناچارم امسال مقابل پرسپولیس بایستم با این حال از هواداران پرسپولیس حلالیت می طلبم. این فوتبال است. زمانی که من در پرسپولیس جایی ندارم باید با قدرت برای تیمم بجنگم که این تیم در حال حاضر راه آهن است.

سرمربی فصل گذشته تیم فوتبال پرسپولیس خاطر نشان کرد: پرسپولیس در دل من جای دارد و من عاشق این تیم هستم اما برای جایی که در آن کار می کنم ارزش قائلم و با وجدان عمل می کنم. قطعا تا زمانی که از پرسپولیس دور خواهم بود در تیم هایی که مربیگری خواهم کرد نهایت زحمتم را می کشم و در عین حال در زمین فوتبال هم رودرروی پرسپولیس خواهم ایستاد.

دایی افزود: شاید در زمین فوتبال مقابل پرسپولیس بایستم اما هیچ وقت رودرروی هواداران این تیم نخواهم ایستاد.

وی در پاسخ به خبرنگاری که گفت آیا کار کردن در تیمی چون راه آهن دشوار نیست افزود: من عاشق کار کردن با چنین تیم هایی هستم اعتقاد دارم یک مربی زمانی خود را نشان خواهد داد که با چنین تیم هایی کار کند و آنها را بسازد.

دایی یادآور شد: زمانی که در سایپا مشغول به کار بودم آیا این تیم بازیکن ملی پوش داشت اما ما اینقدر خوب کار کردیم که بازیکنان زیادی از آن تیم سایپا به تیم ملی دعوت شدند. مطمئن باشید ما تیم راه آهن را هم می سازیم اگر خوب کار کنیم و از توانایی های خود نهایت استفاده را ببریم. من به خودم دستیارانم و بازیکنانی که در اختیارم هستند ایمان دارم و مطمئنم به آنچه در نظر داریم می رسیم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه یک تیم پر باشد از بازیکنان ملی پوش و یک مربی آن تیم را موفق کند، نشان دهنده تاثیرگذاری آن مربی نیست بلکه یک مربی زمانی تاثیرگذاری  خود را نشان می دهد که یک تیم با بازیکنان معمولی را پرورش دهد.

دایی، انصاریفرد را فردی فوتبالی و کاربلد خواند و ابراز امیدواری کرد در باشگاه راه آهن به موفقیت با این مدیر فوتبالی دست یابد.

وی در ادامه تاکید کرد هیچ مذاکره ای با کریم انصاریفرد برای حضور در تیم راه آهن نداشته است و افزود: دیروز بعدازظهر حضور من در تیم راه آهن قطعی شد آقا کریم پیش از اینکه من با باشگاه راه آهن به توافق برسم با سایپا قرارداد داخلی امضا کرده بود. من برای این فوتبالیست آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم هر جا که هست موفق باشد.

دایی از اظهار نظر در خصوص تیم فوتبال پرسپولیس خودداری کرد و گفت: از این به بعد سعی می کنم فقط در مورد تیم خود به اظهارنظر بپردازم و برای تیم پرسپولیس هم آرزوی موفقیت می کنم.

سرمربی تیم فوتبال راه آهن در پاسخ به خبرنگاری که یادآور شد شما زمانی که در تیم ملی و پرسپولیس بودید از مسئولان فدراسیون و این تیم تعریف و تمجید می کردید اما پس از آنکه از این مجموعه ها جدا شدید به انتقاد از مدیران آنها پرداختید، گفت: من کی از فدراسیون فوتبال تعریف و تمجید کردم  و گفتم مسئولان فدراسیون فوتبال فوتبالی هستند؟! زمانی که من مسئولیت تیم ملی را پذیرفتم مگر مسئولان فدراسیون فوتبالی بودند؟ سال قبل هم مگر مسئولان پرسپولیس از پیشکسوتان فوتبال بودند سئوال شما بودار است و با نیت قبلی مطرح شده است!

علی دایی سرمربی راه آهن

وی در ادامه افزود: من دنبال حق و حقیقت هستم و به کسی اجازه نمی‌دهم حقم را پایمال کند سال پیش هم اگر انتقاد کردم گذشت زمان نشان داد که حق با چه کسی است.

دایی ادامه داد: هر کجا که باشم مشکلات را تحمل می کنم و کمتر انتقاد می کنم چرا که اعتقاد دارم مشکلات خانه را نباید به بیرون از خانه بروز دهیم. در باشگاه پرسپولیس سال گذشته خیلی اتفاقات افتاد اما من به عنوان سرمربی تیم به دلیل احترامی که برای مجموعه عوامل باشگاه قائل بودم از بیان آنها خودداری کردم.

سرمربی تیم فوتبال راه آهن با ذکر این مثل که "حرمت امامزاده را متولی اش نگه می دارد"، افزود: برخی آقایان کارها و صحبت هایی را مطرح کردند که با گذشت زمان مردم فهمیدند چه کسی درست می گوید چیزهایی که من سه ماه قبل پیش بینی کرده بودم امروز به وقوع پیوست و مشخص شد که بی جهت حرفی را نمی زنم.

وی خبرنگار یاد شده را خطاب قرار داد و گفت: شما سئوالهایی می پرسید که نه به درد فوتبال می خورد نه به درد جمعی که امروز اینجا حاضر هستند.

دایی خاطر نشان کرد: هیچ وقت مقابل این و آن سر خم نمی کنم و مجیز نمی گویم. شاید اگر مجیز می گفتم الان سرمربی تیم ملی بودم.

وی افزود: برخی از شما دوست ندارید آدم های مثل من که در فوتبال سالم کار می کنند به فعالیت خود ادامه دهند من فردی نیستم که سرم زیر بغل کسی باشد. من فردی هستم که همیشه حقیقت را می گویم و دنبال حقم.

دایی یادآور شد: اگر یک روز از تیم ملی انتقاد کردم فقط به خاطر این بوده که حق و حقوقم را بگیرم اما متاسفانه تا امروز این حق و حقوق هم به من پرداخت نشده است.

خبرنگاری از دایی پرسید چرا با این توانایی و سابقه ای که در فوتبال دارید ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا را قبول نمی کنید، که وی در پاسخ گفت: رئیس ای اف سی شدن با تلاش من تنها امکان پذیر نیست کسانی که به این سمت می رسند تلاش همگانی را پشت سر داشته اند من به تنهایی هیچ وقت به این جایگاه نمی رسم مگر اینکه حمایت جمعی را پشت سرم داشته باشم.

سرمربی تیم فوتبال راه آهن در پاسخ به خبرنگاری که گفت شما با تیم پرسپولیس قهرمان جام حذفی شدید اما این قهرمانی را به جای شما به کادر فنی جدید این تیم تبریک گفتند، خاطرنشان کرد: قهرمانی مبارکشان باشد. وظیفه من بود که با تمام وجود برای پرسپولیس کار کنم و در مدت یک سال و نیمی که سرمربی این تیم بودم تمام تلاش خود را به کار گرفتم که با سرخپوشان به موفقیت برسم.

دایی در خاتمه تصریح کرد: قهرمانی مبارک آقایان باشد. قطعا من در این موفقیت کمترین نقش را داشتم. موفقیت ها و پیروزی های گذشته هم مبارک آقایانی که امروز در تیم پرسپولیس سمت دارند.

بخش ورزشی تبیان

منبع: مهر