تبیان، دستیار زندگی
مصرف قهوه باعث کاهش خطر ابتلا سرطان سینه می‌شود. با این حال محققان به زنان توصیه می‌کنند مراقب تغذیه و سلامت خود باشند و تصور نکنند با مصرف زیاد قهوه در مقابل سرطان سینه ایمن می‌شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارتباط بین قهوه و سرطان سینه

آیا قهوه در پیشگیری از سرطان سینه موثر است؟


مصرف قهوه باعث کاهش خطر ابتلا سرطان سینه می‌شود. با این حال محققان به زنان توصیه می‌کنند مراقب تغذیه و سلامت خود باشند و تصور نکنند با مصرف زیاد قهوه در مقابل سرطان سینه ایمن می‌شوند.


قهوه

بر اساس نتایج یک بررسی آماری که در مجله‌ی Breast Cancer Research منتشر شد، به نظر می‌رسد ارتباطی بین مصرف قهوه و کاهش احتمال ابتلا به سرطان سینه وجود دارد.

انستیتوی Karolinska از 6000 زنی که دوره‌ی بعد از یائسگی را می‌گذرانند و در سلامت کامل یا دچار سرطان سینه بوده‌اند در خصوص مصرف قهوه سوالاتی پرسیده‌اند. آن‌ها می‌خواستند بدانند آیا این افراد عادت به مصرف قهوه داشته‌اند یا خیر؟

پس از بررسی نتایج اولیه، محققان مشاهده کردند که مصرف روزانه 5 فنجان قهوه باعث کاهش خطر ابتلا به یک نوع سرطان سینه به نام «سرطان سینه‌ی گیرنده‌ منفی استروژن » می‌شود. این نوع سرطان بسیار خطرناک بوده و نیاز به شیمی درمانی قوی دارد.

محققان به زنان توصیه می‌کنند مراقب تغذیه و سلامت خود باشند و تصور نکنند

با مصرف زیاد قهوه در مقابل سرطان سینه ایمن می‌شوند

پروفسور هال که معتقد است باید مطالعات تکمیلی در این زمینه انجام شود می‌گوید: «ما نمی‌دانیم چه رابطه‌ای بین مصرف قهوه و کاهش سرطان سینه وجود دارد. قهوه از ترکیبات زیادی تشکیل شده است که این تأثیر می‌تواند ناشی از هر یک از این ترکیبات موجود باشد.».

البته گفتنی است که در این پژوهش محققان در خصوص میزان مصرف قهوه فقط به حافظه‌ی افراد اعتماد کرده‌اند و به نوع قهوه‌ی مصرفی از قبیل کاپوچینو، دکافئینه و ... توجهی نداشته‌اند.

با این حال محققان به زنان توصیه می‌کنند مراقب تغذیه و سلامت خود باشند و تصور نکنند با مصرف زیاد قهوه در مقابل سرطان سینه ایمن می‌شوند.

مترجم: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: lafutura santé

مطالب مرتبط:

توهم شنیداری با مصرف زیاد قهوه

نکاتی خواندنی راجع به کافئین

كافئین‌‌

قهوه

آیا مصرف كافئین برای كودكان مضر است؟

اثرات منفی کافئین بر خواب و تمرکز كودكان

اثر قهوه بر سلامت زنان

زیان‌های قهوه برای مادران باردار

کافئین جلوی ریزش مو را می‌گیرد

قهوه، آلزایمر را کم می کند

آیا نوشیدن قهوه مفید است؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.