تبیان، دستیار زندگی
علی اصغر پورمحمدی مدیر شبكه سه سیما سال موفقی را برای شبكه سه سیما پیش‌بینی كرد و از آماده شدن متن سریال مناسبتی شبكه سه سیما برای پخش در ماه رمضان خبر داد. وی چارچوب اصلی متن را در حدود 200 صفحه از اصغر فرهادی دانست و به خب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

متن سریال ماه رمضان آماده است


علی اصغر پورمحمدی مدیر شبكه سه سیما سال موفقی را برای شبكه سه سیما پیش‌بینی كرد و از آماده شدن متن سریال مناسبتی شبكه سه سیما برای پخش در ماه رمضان خبر داد.

وی چارچوب اصلی متن را در حدود 200 صفحه از اصغر فرهادی دانست و به خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا افزود: نویسندگان دیگر نیز با ایشان همكاری داشته‌اند.

تجربه یك سریال جدی و روتین

وی از سریال های «‌اولین شب آرامش» و «‌راه شب» به عنوان آثار نمایشی خوب این شبكه یاد كرد و گفت: سریال «نرگس» نیز در قالب 80 قسمت آماده‌ی نمایش است.

مدیر شبكه سه سیما از مجموعه تلویزیونی «نرگس» به عنوان یك ملودرام سالم و جدی یاد كرد و به خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا افزود: این سریال جدی روتین، تجربه‌ی جدید در سیما محسوب می‌شود.

به اعتقاد پورمحمدی، سریال «نرگس» در جذب مخاطب موفق خواهد بود.

نداشتن مستندهای اجتماعی و گفت‌وگوهای داغ

پورمحمدی، نداشتن مستندهای اجتماعی و گفت‌وگوهای داغ را از كمبود های شبكه سه سیما دانست و درباره میزگردهای زنده چالشی كه با حضور جوانان برگزار شود، گفت:‌ اغلب این برنامه‌ها تولیدی بوده‌اند. چرا كه متاسفانه حجم انبوهی از پخش زنده برنامه‌هایمان به موضوعات ورزشی اختصاص دارد.

جذب مخاطب جوان و نوجوان بسیار دشوار است

مدیر شبكه‌ی سه سیما، جذب مخاطب جوان، نوجوانان و خصوصا بینندگانی كه بین سنین 10 تا 18 سال قرار دارند را از اهداف این شبكه تلویزیونی برشمرد.

پورمحمدی در پاسخ به این پرسش كه چه اولویت‌هایی را برای جذب مخاطب در شبكه سه سیما با تعریف شبكه جوان رعایت می‌كنند، خاطرنشان كرد: یكی از اصولی كه همواره از قدیم ملاحظه شده و به دوستان وهمكارانم هم سفارش كرده‌ام، این بوده كه باید برنامه‌هایی بسازیم تا نوجوانان و جوانان آن‌ها را ببینند و بپسندند. اگر این قشر سنی برنامه‌ها را ببینند والدینشان هم خواهند دید.

وی از افراد بین سنین 10 تا 25 سال به عنوان مخاطبانی كه هدف اصلی برنامه‌های شبكه سه سیما را تشكیل می دهند یاد كرد و در پایان افزود: جذب مخاطب جوان و نوجوان بسیار دشوار است. چرا كه این قشر سنی نوگرا و تنوع‌طلب است و زمینه‌های فراوانی برای گذراندن اوقات فراغتش وجود دارد.