تبیان، دستیار زندگی
فصل نقل و انتقالات کم کم به روزهای پایانی خود نزدیک می شود .......
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین نقل و انتقالات فوتبال ایران


فصل نقل و انتقالات کم کم به روزهای پایانی خود نزدیک می شود و تمامی تیم ها بازیکنان مورد نظر خود را برای حضور در لیگ یازدهم جذب کرده اند.


در فصل نقل و انتقالات لیگ یازدهم بسیاری از بازیکنان بدون کوچکترین حرف و حدیثی تیم های جدید خود را انتخاب کردند و با مبلغ های تعیین شده در سقف قرارداد به تیم جدید خود کوچ کردند و عده ای دیگر تا روزهای آخر به بررسی پیشنهادهای بسیار!!!! پرداختند.

به گزارش گروه ورزشی تبیان؛ فصل انتقالات برای کسانی که زیاد با فوتبال سر و کار ندارند هم جالب و هیجان برانگیز است. البته قبل از شروع فصل جابجایی ها فدراسیون فوتبال با پیگیری های شدید سقف قرارداد باعث شده است تا بیش از گذشته این قانون رعایت شود و بیشتر بازیکنان در تیم های مختلف لیگ قرار بگیرند و قدرت تیم ها در لیگ یازدهم به تعادل کشیده شود.

در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به وضعیت تیم های حاضر در لیگ یازهم بیاندازیم تا چهره های موفق و ناموفق در فصل خرید و فروش را بهتر بشناسیم.

استقلال تهران

استقلال در فصل نقل و انتقالات لیگ برتر خرید و فروش های بسیار موفقی داشت و توانست با جذب ستارگانی چون رحمتی، تیموریان، کرار، علی حمودی تیمی رویایی را برای فصل جدید مهیا کند تا هواداران این تیم بیش از گذشته به آینده امیدوار شوند. اینها در حالی است که به نظر می رسد کار خسرو حیدری نیز این روزها با آبی پوشان به پایان برسد. حضور فرهاد مجیدی، میلاد میداوودی، آرش برهانی، مجتبی جباری و ..... را اضافه کنید تا آبی ها از همین حالا یکی از شانس های کسب عناوین قهرمانی باشد. البته نبود دروازبان دوم و مدافعان مطمئن جانشین از نقاط ضعف مهم آبی ها به شمار می رود که در صورت برطرف نشدن مشکلات فراونی را برای آبی پوشان رغم خواهد زد.

اولادی، نصرتی و کریمی

پرسپولیس تهران

باید اذعان کرد سرخپوشان تهرانی خرید های منطقی و موفقی را در این فصل داشتند. معمارزاده، نصرتی، کریمی و اولادی به همراه شیث به این تیم بازگشتند تا پرسپولیس با چراغ خاموش در هر یک از نقاط یک بازیکن مطمئن به لیست خود اضافه کرده باشد.اینها در حالی است که آنها توانستند بیش از نیمی از تیم فصل گذشته را حفظ کنند تا یکی از کمترین تغییرات چندین ساله خود را داشته باشد.البته اوج ضرر و زیان پرسپولیس در مورد مهدی مهدوی کیا رقم خورد که می توانست با حضور در پرسپولیس شخصیت و هویت این تیم را به همراه علی کریمی به این تیم بازگرداند.

تراکتورسازی

اوضاع پرتماشاگر ترین تیم لیگ در فصل نقل و انتقالات تغییر چندانی نکرد.بهترین بازیکنان تراکتور ستاره های این تیم بودند که از این تیم جدا شدند و به سرخابی ها پیوستند. نصرتی به پرسپولیس پیوست تا به جایش صادقی مسافر تبریز شود. آشوبی جای تیموریان را گرفت و آرفی، احمد آل نعمه، سیاوش اکبرپور و بیاتی نیا از دیگر بازیکنانی بودند که به تراکتورسازی پیوستند تا تراز این تیم در فصل نقل و انتقالات منفی نباشد.

بازگشت علی دایی با لکوموتیورانان آنها را به مشتری اصحاب رسانه ها تبدیل کرده است تا آنها بتوانند با بوسیله سرمربی خود سراغ بازیکنان بزرگ تری چون حسین کاظمی و حسین کعبی بروند. همان بازیکنی که قرار بود در پرسپولیس شاگرد استیلی باشد اما چرخش روزگار باعث شده است تا این دو در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

سپاهان

قهرمان لیگ دهم شرایط مناسبی در نقل و انتقالات لیگ برتر نداشت و با شرایطی که در اواخر فصل برای زرد پوشان زاینده رود ایجاد شد ستارگان قهرمان را مجاب کرد تا اصفهان را به مقصد تیم های دیگر ترک کنند تا سپاهان بی شک نا موفق ترین تیم نقل و انتقالات لقب بگیرد.

خروج رحمتی، توره، حاج صفی، حیدری، کاظمیان، عنایتی و .... چند ستاره دیگر باعث شده است تا سپاهان کار سختی را برای دفاع از عنوان قهرمانی اش داشته باشد. البته بازگشت رحمان احمدی، تمدید قرارداد بنگر، سید جلال حسینی و خرید هادی تامینی و عماد رضا کمی آسمان زرد پوشان را آرام کرده است.

ذوب آهن

همانند یکی دو سال اخیر خنثی ترین تیم فصل نقل و انتقالات بود و فقط به حفظ استخوانبندی اصلی تیمش فکر می کرد. خروج خلعتبری مهمترین ضرر و زیان باشگاه ذوب آهن به شمار می رود که باعث شده است آنها به شدت به دنبال جذب حوار ملا محمد باشند.

تیم شاهین بوشهر

شاهین بوشهر

امسال حضور پرشوری در بازار نقل و انتقالات داشته است و توانسته است پای بازیکنان فراوانی را به این شهر بندری باز کند.طالب لو، محمد پروین، هادی شکوری، میثم منیعی، علی انصاریان از جمله بازیکنانی هستند که به این تیم پیوستند. تمدید قرارداد لک چیرا و ایوان پتروییچ نیز از آن دسته خبرهایی بود که فوتبالدوستان بوشهری را به موفقیت تیمشان در لیگ یازدهم امیدوارتر از قبل کرد.

سایپا کرج

یکی از تیم هایی است که در میان تیم های موفق نقل و انتقالات قرار می گیرد.این تیم امسال خروجی چندانی نداشت و با حضور مجید صالح به عنوان سرمربی نیمی از تیم فصل گذشته را حفظ کرد و توانست با جذب نفراتی چون حسین آشنا و محمد منصوری از ذوب آهن اقدام به تقویت تیم شان کردند.

اوج عملکرد نارنجی پوشان تمدید قرارداد دو ساله کریم انصاری فرد بود که توانستند با این مهاجم به توافق برسند.

داماش گیلان

به نوعی می توان آنها را سلاطین نقل و انتقالات لیگ برتر دانست. تنها تیم خصوصی لیگ برتر توانست با جذب محمدی، مهدوی کیا، زنیدپور، محمد غلامی، ابوذر رحیمی، عباس آقایی تیمی در حد و اندازه های لیگ برتر جمع کند تا در لیگ برتر جایگاه مناسبی را برای خود بدست آورد. به هر حال باید منتظر ماند و دید آیا این تیم خصوصی نیز به سرنوشت تیم های قبلی دچار خواهد شد یا خیر؟

راه آهن

بازگشت علی دایی با لکوموتیورانان آنها را به مشتری اصحاب رسانه ها تبدیل کرده است تا آنها بتوانند با بوسیله سرمربی خود سراغ بازیکنان بزرگ تری چون حسین کاظمی و حسین کعبی بروند. همان بازیکنی که قرار بود در پرسپولیس شاگرد استیلی باشد اما چرخش روزگار باعث شده است تا این دو در کنار یکدیگر قرار بگیرند. حضور نیکبخت در راه آهن دیگر شایعه ای بود که این روزها در حوالی این تیم تازه خصوصی شده پیچید.

تا شروع لیگ یازدهم روزهای کمی باقی مانده است و تیم ها در تلاش هستند تا بهترین استارت را برای لیگ یازدهم بزنند و باید صبر کرد تا عملکرد تیم ها را مورد ارزیابی قرار داد. اما سوالی که این روزها همه به آن فکر می کنند این است که کدام یک از تیم های لیگ برتر نسبت به تیم های دیگر برتری محسوسی دارد و می تواند شانس نخست قهرمانی باشد؟

رضا سیگاری

بخش ورزشی تبیان