تبیان، دستیار زندگی
اوباما در حال آمادگی رای شركت در انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده است و اسراییل كاملا از كنترل خارج شده است . چه اتفاقی خواهد افتاد اگر ایالات متحده به یكباره ببیند 100 هواپیمای جنگنده اسراییل بر فراز عراق در پرواز بوده و در حال حركت به سمت ایران هستند؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسراییل و اشتباه حمله به ایران


اسراییل تا پاییز به ایران حمله می كند اما آخر و عاقبتش را کسی نمی داند/ نیروی کافی برای جنگیدن با ایران نداریم

اوباما در حال آمادگی رای شركت در انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده است و اسراییل كاملا از كنترل خارج شده است . چه اتفاقی خواهد افتاد اگر ایالات متحده به یكباره ببیند 100 هواپیمای جنگنده اسراییل بر فراز عراق در پرواز بوده و در حال حركت به سمت ایران هستند؟ ... ایرانی ها دوست دارند با ما ( آمریكا ) در بحرین ، عراق ، عربستان سعودی و هر نقطه دیگری در منطقه كه می توانند بجنگند. استراتژی آنها بر مبنای دفاع نامتقارن طراحی شده است.

حمله به ایران

یك افسر سابق سازمان سیا پیش بینی كرد كه احتمالا رژیم اسراییل در ماه سپتامبر و تا پیش از آغاز پاییز به تاسیسات هسته ای ایران حمله خواهد كرد.

به گزارش عصر ایران "رابرت بایر" افسر سابق سیا ، نویسنده و تحلیلگر مسایل بین المللی در یك برنامه تلویزیونی در لوس آنجلس با ادعای مطلب فوق گفت كه احتمالا هراس تل آویو از مطرح شدن موضوع به رسمیت شناختن فلسطین در سازمان ملل در اجلاس سالانه مجمع عمومی دلیل حمله اسراییل برای تحت الشعاع قرار دادن این موضوع خواهد بود.

وی در این باره با اشاره به مخالفت های مئیر داگان رییس سابق سازمان جاسوسی اسراییل ( موساد) و نیز رابرت گیتس وزیر مستعفی دفاع آمریكا ، گفت كه با رفتن این دو چهره مخالف حمله به ایران از دولت های اسراییل و آمریكا راه برای حامیان حمله هموار شده است.

بایر بدون اشاره به منبع ادعای خود فقط به ذكر این نكته بسنده كرد كه اكثر منابع اطلاعاتی اسراییل كه وی با آنها در تماس است می گویند كه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل و ایهود باراك وزیر دفاع این رژیم كمربند های خود را برای حمله ایران سفت كرده اند.

گفتنی است مئیر داگان رییس سابق دستگاه اطلاعاتی اسراییل (موساد ) نیز دو ماه پیش با هشدار نسبت به حمله اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران و احمقانه خواندن این كار درباره پیامدهای جنگ اسراییل و ایران گفته بود:‌ "‌ حمله اسراییل به ایران به یك جنگ تبدیل خواهد شد . این (جنگ با ایران) از آن جمله چیزهایی است كه ما می دانیم چگونه آغاز می شود اما از چگونگی پایان آن اطلاعی نداریم. ایران این توانایی را دارد كه در یك بازه زمانی چند ماهه به طور مداوم اسراییل را زیر حملات موشكی قرار دهد و حزب الله هم می تواند اسراییل را با دهها هزار موشك كوتاه برد و صدها موشك دور برد مورد هدف قرار دهد. "

ایرانی ها دوست دارند تا تهدید واقعی و باور پذیر باشد و حمله اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران همین فرصت را در اختیار آنها قرار می دهد. آنها دوست دارند با ما ( آمریكا ) در بحرین ، عراق ، عربستان سعودی و هر نقطه دیگری در منطقه كه می توانند بجنگند. استراتژی آنها بر مبنای دفاع نامتقارن طراحی شده است.

بایر نیز ضمن هشدار نسبت به آغاز جنگ اسراییل با ایران گفت :‌" نتانیاهو می خواهد به ایران حمله كند و این مساله احتمالا در ماه سپتامبر و قبل از مطرح شدن موضوع به رسمیت شناختن كشور فلسطین در سازمان ملل اتفاق خواهد افتاد ، نتانیاهو می خواهد آمریكا را هم به جنگ با ایران بكشاند ."

وی درباره چگونگی آغاز و تداوم جنگ اسراییل علیه ایران گفت :‌"‌ نیروی هوایی اسراییل برای از بین بردن قابلیت های هسته ای ایران به نطنز و دیگر تاسیسات هسته ای ایران حمله خواهد كرد و در مقابل ایرانی ها هم به هر جایی كه می توانند از جمله بصره ، بغداد و حتی افغانستان ( محل های تجمع نیروهای آمریكایی در منطقه ) حمله خواهند كرد . پس از این مرحله آمریكا نیز وارد جنگ با ایران می شود و به اهدافی در ایران حمله خواهد كرد . نیروهای آمریكایی هم در مقابل به اهدافی در ایران و یا حتی در عراق و در طول مرزهای ایران با عراق حمله خواهند كرد .

حمله به ایران

وی ضمن هشدار درباره جنگ آمریكا علیه ایران گفت :‌ ما به تعداد كافی در منطقه خاورمیانه نیرو نداریم تا در چنین جنگی با ایران وارد شویم .

جنگنده

بایر در پاسخ به سوالی درباره اینكه چرا نیروهای نظامی آمریكا نمی توانند اسراییل را از حمله به ایران بازدارند ، گفت كه رابرت گیتس وزیر دفاع آمریكا در دوره مسئولیت خود در پنتاگون در دوره دوم دولت بوش و در دو سال اول دولت اوباما تا حدود زیادی جلوی این كار را گرفته بود ، اما با رفتن گیتس از وزارت دفاع شرایط فرق كرده و هشدار جنگ بار دیگر در پنتاگون سایه افكن شده است.

بایر درباره توانایی های ایران برای جنگ با آمریكا گفت :‌"‌ آنها (ایران) به یك دشمن خارجی نیاز دارند و چون ما از عراق می رویم ، اسراییل می تواند نقش همان دشمن را بازی كند . ایرانی ها دوست دارند تا تهدید واقعی و باور پذیر باشد و حمله اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران همین فرصت را در اختیار آنها قرار می دهد. آنها دوست دارند با ما ( آمریكا ) در بحرین ، عراق ، عربستان سعودی و هر نقطه دیگری در منطقه كه می توانند بجنگند. استراتژی آنها بر مبنای دفاع نامتقارن طراحی شده است.

ما می توانیم واحدهای نظامی آنها را از هم متلاشی كنیم اما این برای آنها اهمیتی ندارد چون آنها در این موقع از سلاح تروریسم علیه ما استفاده خواهند كرد . آنها می توانند صدماتی جدی علیه نیروی دریایی ما در منطقه خلیج فارس خلق كنند.

بایر در پاسخ به سوالی درباره اینكه راههای گریز آمریكا از جنگ با ایران گفت :‌" رییس جمهور ( اوباما) در حال آمادگی رای شركت در انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده است و اسراییل كاملا از كنترل خارج شده است . چه اتفاقی خواهد افتاد اگر ایالات متحده به یكباره ببیند 100 هواپیمای جنگنده اسراییل بر فراز عراق در پرواز بوده و در حال حركت به سمت ایران هستند و همزمان نتانیاهو با كاخ سفید تماس می گیرد و می گوید كه در حال حمله به ایران است . رییس جمهوری آمریكا در چنین شرایطی چه می تواند بكند ؟ او نفوذ بسیار كمی روی نتانیاهو دارد...ما نمی توانیم نتانیاهو را متوقف كنیم و او (نتانیاهو) به خوبی این را می داند ."

بخش سیاست تبیان


منبع:عصر ایران