تبیان، دستیار زندگی
نقوذی جدید در اپوزیسیون
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نفوذی جدید در اپوزیسیون


سربازان گمنام امام زمان (عج) كه بخش قابل توجهی از آنها پدر و مادر و یا همسرشان نمی‌داند كه این شخص نیروی وزارتی است و ممكن است حتی فرزند شما هم جزو این نیروها باشد- این عزیزان با تمام وجود در خدمت انقلاب و اهداف بلند انقلاب و ولایت خواهند بود

وزیر اطلاعات با بیان این‌كه وزارت اطلاعات برای دوستداران نظام و مردم عزیز كشور آرامش‌بخش، اطمینان‌آور، امنیت‌آور و شادكننده دل مردم است، گفت: این مجموعه نگران‌كننده، رعب‌آور و آسیب‌زننده به دشمنان است.

مصلحی

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در سخنرانی پیش از خطبه‌ نماز جمعه تهران، با تبریك اعیاد شعبانیه و تشكر از شورای فرهنگ عمومی به خاطر پذیرفتن پیشنهاد وزارت اطلاعات مبنی بر نامگذاری روز ولادت امام زمان (عج)، به نام روز سرباز گمنام امام زمان، به روایتی از پیامبر اكرم (ص) اشاره كرد و گفت: ایشان در روایتی می‌فرمایند خوشا به حال بنده‌ی مومنی كه خداوند او را به عنوان بنده‌ ویژه می‌شناسد، ولی مردم او را نمی‌شناسند.

وی افزود: در این روایت آمده است كه یكی از ویژگی‌های این افراد (بنده‌ای كه خداوند او را می‌شناسد ولی مردم او را نمی‌شناسند) این است كه چنین بنده‌ای بر فتنه‌ی تاریك غلبه پیدا می‌كند و این فتنه‌ها را از بین می‌برد و این كار، كاری است كه عزیزان ما در مجموعه‌ی وزارت اطلاعات آن را دنبال می‌كنند. یعنی شناسایی فتنه در ابعاد مختلف از جمله موارد مورد توجه در این مجموعه است.

وزیر اطلاعات با تاكید بر این‌كه كار وزارت اطلاعات تنها پی‌گیری مباحث امنیتی خاص مثل ترور و انفجارها نیست، اظهار كرد: وزارت اطلاعات در تمامی ابعاد از جمله مباحث فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این وظیفه را دارد كه فتنه‌های دشمن را پیش‌بینی و طراحی‌های به‌موقعی را دنبال كند.

مصلحی با بیان این‌كه حضرت امام (ره) عنوان سربازی گمنام وجود مقدس آقا امام زمان را به عزیزان در وزارت اطلاعات دادند، گفت: مقام معظم رهبری نیز در همین راستا بحث مجاهدت‌های خاموش را در این مجموعه عنوان و مجموعه‌ی وزارت را به عنوان پایگاه عظیم مبارزه و جهاد نامگذاری كردند.

وی با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از مجموعه‌ی وزارت اطلاعات كه در اسفندماه سال گذشته انجام شد، اظهار كرد: مقام معظم رهبری در این بازدید، وزارت اطلاعات را یك پایگاه عظیم مبارزه در جنگ اطلاعاتی كه امروز یك جنگ واقعی است، خواندند و این نكته نكته‌ی مورد توجهی است؛ چرا كه اگر ما امروز با دشمن جنگ فیزیكی نداریم، اما جنگ اطلاعاتی سنگینی را داریم.

وزیر اطلاعات در ادامه گفت: مقام معظم رهبری بومی بودن و الگو نگرفتن از دستگاه‌های اطلاعاتی دنیا را از جمله ویژگی‌های وزارت اطلاعات خواندند. با توجه به این موضوع باید گفت كه از آن‌جا كه وزارت اطلاعات از درون انقلاب و نظام جوشیده است، یكی از افتخاراتش این است كه این سرویس و دستگاه اطلاعاتی دقیقا بر اساس نیازهای انقلاب شكل گرفته است. این در حالی است كه كار سرویس‌های اطلاعاتی دیگر در دنیا نوعی تقلید و گرفتن از دست همدیگر است، اما سیستم اطلاعاتی ما دقیقا بدون این‌كه تقلیدی از دیگران داشته باشد، بومی است.

مصلحی هم‌چنین با تاكید بر این نكته كه وزارت اطلاعات تنها برای یك دستگاه خاص نیست، بلكه متعلق به همه‌ی مجموعه‌ی نظام است، افزود: امروز با اطمینان می‌توان گفت كه سربازان گمنام امام زمان (عج) علاوه بر مجهز بودن به بهترین فناوری‌ها كه كاملا بومی است، در مقابله با تجهیزات حتی پیشرفته‌ی سیا و موساد برای مقابله با این سرویس‌ها از وضعیت بسیار خوب فناوری برخوردار است.

مصلحی در ادامه خطاب به مردم گفت: من به شما مردم خوب و متدین، حزب‌اللهی و علاقه‌مند به انقلاب و نظام اطمینان می‌دهم - سربازان گمنام امام زمان (عج) كه بخش قابل توجهی از آنها پدر و مادر و یا همسرشان نمی‌داند كه این شخص نیروی وزارتی است و ممكن است حتی فرزند شما هم جزو این نیروها باشد

وی با اشاره به آمادگی مجموعه‌ی وزارت اطلاعات برای خطرپذیری خالصانه برای نظام در عرصه‌های مختلف كه در فرمایشات مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته است، اظهار كرد: عزیزان ما در عرصه‌های مختلف حضور پیدا می‌كنند و بعضا تك نفری نیز در عرصه‌ها حضور پیدا كردند كه این بیانگر ویژگی مورد توجه مقام معظم رهبری برای وزارت اطلاعات است.

وزیر اطلاعات در ادامه اظهار كرد: دیده‌بانی تخصصی و دائمی از جمله ویژگی‌های عزیزان ما در وزارت اطلاعات است و ما نمی‌توانیم حتی یك لحظه تیزبینی و هوشیاری خود را از دست بدهیم و الا با دشمن مواجه خواهیم شد.

مصلحی، برخورداری از روحیه‌ی ولایت‌پذیری محض و روحیه‌ی خالصانه‌ی دفاع از آرمان‌های جمهوری اسلامی و هم‌چنین اجتماع بهترین نیروهای علاقه‌مند و عاشق نظام را از جمله دیگر مشخصه‌های مجموعه‌ی وزارت اطلاعات كه در سخنان مقام معظم رهبری نیز مورد تاكید قرار گرفته برشمرد و گفت: وزارت اطلاعات با این اوصاف برای دوستداران نظام و مردم عزیز كشور آرامش‌بخش، اطمینان‌آور، امنیت‌آور و شادكننده‌ی دل مردم است. اگر جاهایی دشمن توانسته ضربه‌ای به ما وارد كند كه به خاطر آن مردم ما دلگیر شده‌اند ما باید بتوانیم با اقداماتمان باعث شادی مردم شویم.

وی در ادامه با بیان این‌كه وزارت اطلاعات برای دشمنان نظام به عنوان یك بازدارنده‌ی دائمی در مقابل توطئه‌های آنها محسوب می‌شود، با اشاره به فتنه‌ی 88 گفت: خود اوباما سه بار در مصاحبه‌های مختلف و یك بار در كنگره‌ی آمریكا اذعان كرد كه در این مباحث شكست خورده و با این اوصاف می‌توان گفت وزارت اطلاعات، نگران‌كننده، رعب‌آور و آسیب‌زننده به دشمنان است.

وزیر اطلاعات در ادامه‌ی سخنان خود اظهار كرد: در وزارت اطلاعات یكی از سرمایه‌گذاری‌ها روی این موضوع بوده كه ما باید از حالت دفاعی و منفعلانه بیرون بیاییم و در مقابل دشمن حالت تهاجمی بگیریم تا او را سر جای خود بنشانیم.

مصلحی با بیان این‌كه دشمنان ما می‌خواهند نظام اسلامی ما را از حالت الگودهی برای بشریت خارج سازند، گفت: انقلاب اسلامی فقط برای كشورهای منطقه و دنیای اسلام الگو نیست، بلكه برای تمام بشریت الگوست و در آینده خواهیم دید كه الگودهی ایران اسلامی حتی برای استكبار می‌تواند چه نقشی را ایفا كند اما دشمن سعی دارد ایران را به خود مشغول كند.

مصلحی

وی با بیان این‌كه كشور ما طی سال‌های گذشته با یك هجمه‌ی جنگ نرم كه بسیار سنگین بوده ، مواجه بودهاست، اظهار كرد: دشمن در بحث جنگ نرم، هدفی چون براندازی نظام را دنبال می‌كند. البته این در حالی است كه برخی با یك سری تحلیل‌های ساده‌لوحانه این بحث را برنمی‌تابند كه دشمن طرحی براندازانه دارد.

وزیر اطلاعات، سلطه‌ی فرهنگی و سیاسی كشور، استحاله نظام و هدف قرار دادن ایمان و اعتقادات مردم، جلوگیری از پیشرفت و سازندگی كشور هم‌چنین تسلیم كردن مردم را از جمله اهداف دشمن در بحث جنگ نرم عنوان و اظهار كرد: در این میان از منظر دستگاه اطلاعاتی كشور امروز مهم‌ترین و اصلی‌ترین شیوه‌های تهاجم جنگ نرم دشمن، مواردی از جمله استحاله فرهنگی در جریان‌های سیاسی، فرهنگی و اعتقادی است.

مصلحی افزود: در همین راستا طی دهه‌ی اخیر اگر دقت كنید خواهید دید كه خصوصا در دوره‌ی اصلاحات كه عده‌ای به دنبال اصلاحات آمریكایی بودند این استحاله را مورد توجه قرار دادند. پس از آن با شكل‌گیری دولت نهم این افراد به دامن استكبار رفتند.

وی ترویج تفكرات انحرافی و اباحه‌گری، ایجاد تشكیك در مبانی تفكرات دینی، شبهه‌افكنی در میان مردم و دوستداران انقلاب و نظام، ترویج یاس و ناامیدی در مردم را از دیگر اهداف دشمن در این زمینه عنوان و اظهار كرد: با وجود تاكیدات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌كه باید همیشه روح امید را در جامعه دمید، اما عده‌ای از جمله خواص فریب خورده امروز به دنبال القای یاس و ناامیدی در كشور هستند.

وزیر اطلاعات هم‌چنین القای تفكر جدایی دین از سیاست، تهاجم تبلیغات و جنگ روانی گسترده، ایجاد مشكلات اقتصادی در روند معیشت مردم از جمله تحریم‌ها، معارضه‌ی بین‌المللی در تمامی عرصه‌هایی كه فقط محدود به بحث هسته‌یی نیست، ایجاد غفلت در بین مردم و مسوولان و شكل‌دهی روحیه‌ی بی‌تعهدی و بی‌مسوولیتی و جابه‌جایی مسائل اصلی با فرعی نظام را از دیگر اهداف دشمن برشمرد و اظهار كرد: باید دانست در فتنه‌ی 88 و پس از آن یكی از مسائلی كه دشمن روی آن سرمایه‌گذاری كرد این بود كه مسائل فرعی جایگزین مسائل اصلی شود.

مصلحی افزود: در همین راستا طی دهه‌ی اخیر اگر دقت كنید خواهید دید كه خصوصا در دوره‌ی اصلاحات كه عده‌ای به دنبال اصلاحات آمریكایی بودند این استحاله را مورد توجه قرار دادند. پس از آن با شكل‌گیری دولت نهم این افراد به دامن استكبار رفتند.

مصلحی در ادامه با تاكید بر این‌كه فتنه‌ی 88 تمام نشده است، گفت: بنده به عنوان مسوول اطلاعات كشور عرض می‌كنم فتنه هم‌چنان در ابعاد مختلف طراحی‌هایی می‌كند تا ضربه‌های خود را بزند و در این بین باید سران و هادیان فتنه را مورد توجه قرار داد؛ چرا كه این‌طور نیست كه فقط فتنه یك لایه داشته باشد. فتنه بغیر از لایه‌ای كه ما آن را در رسانه‌ها می‌بینیم ابعاد دیگری دارد و می‌خواهد كنه و بنه نظام را هدف قرار دهد. بنابراین باید آن را مورد توجه قرار داد. در واقع فتنه یك بخش بیرونی و یك بخش داخلی دارد.

وی افزود: یك عده سران فتنه هستند و یك عده هادیان فتنه. به دلیل غفلتی كه ما در یك مقطع خاص انجام دادیم ،این فتنه باز سر برافراشت و طی جلسات ، بحث و گفت‌وگوهایی در حال زنده كردن همان مباحث هستند. بنابراین این موضوع هوشیاری و احساس مسوولیت ویژه را می‌طلبد. به‌خصوص خواص باید مراقب باشند كه مجددا در این دام‌ها قرار نگیرند.

به گزارش ایسنا، وزیر اطلاعات در ادامه با بیان این‌كه رصد هوشمندانه و حرفه‌ای و به‌موقع حركت‌های دشمنان خارجی از جمله وظایف وزارت اطلاعات به شمار می‌رود، گفت: باید دانست امروز مهم‌ترین برنامه‌ی محوری آمریكا، انگلیس و موساد، جریان‌های فتنه، ضدانقلاب و برانداز، ایجاد شكاف و انشقاق داخلی و تنش‌های كاذب در داخل نظام است و در واقع این همان اصلی ـ فرعی كردن مسائل و پرداختن به مسائل فرعی و رها كردن مسائل اصلی است كه آنها مورد توجه قرار داده‌اند.

وی خاطرنشان كرد: امروز ایجاد انشقاق، نقطه‌ی مشترك همه‌ی دشمنان نظام قرار گرفته و شاید در كمتر مقطعی از تاریخ انقلاب تا این میزان این موضوع در برنامه‌ی دشمنان قرار گرفته است. چنان‌چه هركس حتی یك درجه با نظام زاویه داشته، هم‌اكنون در مجموعه‌ی دشمنان قرار دارد؛ به طوری كه می‌توان به سهولت بر این موضوع تاكید كرد كه آبشخور این برنامه‌ها یكی است.

مصلحی با بیان این‌كه ایجاد شكاف بین مردم و مسوولین، بین جریان‌ها و گروه‌های حامی نظام و ولایتمدار هم‌چنین ایجاد شكاف بین بخشی از مردم با بخشی دیگر از جمله اهداف این دشمنان ماست، گفت: باید دانست مهم‌ترین راهكار با این مقوله‌ی خطرناك و موذیانه، تبعیت كامل از ولایت و رهبری به عنوان محور وحدت در جامعه است.

مصلحی

وزیر اطلاعات هم‌چنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاكید بر این موضوع كه وزارت اطلاعات در ابعاد دیگری همچون بعد اقتصادی به رصد مسائل می‌پردازد، به نامگذاری سال جاری با نام جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان كرد: جهاد لوازم و هوشیاری خاص خود را دارد و وقتی مقوله‌ی جهاد به میدان می‌آید با وضعیت عادی تفاوت‌هایی وجود دارد و مقام معظم رهبری با توجه به این‌كه طراحی‌های دشمن و عقبه‌ی برنامه‌های دشمن را می‌دیدند این نامگذاری را داشتند.

وی با بیان این‌كه مهم‌ترین برنامه‌ی اقتصادی نظام بعد از انقلاب، هدفمندی یارانه‌ها بود كه با موفقیت هرچه تمام‌تر در حال اجرا شدن و طی مراحل مختلف است، گفت: اگرچه دشمن به دنبال این بود كه بتواند در این برنامه مشكلاتی ایجاد كند، اما من می‌توانم این را بگویم كه با اقدامات انجام شده هیچ چیز جز یاس نصیب دشمن نشد و با اشراف اطلاعاتی به حول و قوه‌ی الهی بسیاری از توطئه‌های دشمن در این راستا نقش بر آب شد.

مصلحی در ادامه با مورد توجه قرار دادن موفقیت‌های وزارت اطلاعات در بعد مسائل امنیتی، بحث دستگیری ریگی را مورد توجه قرار داد و گفت: دستگیری ریگی موفقیت بسیار بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف بود. اگرچه برخی فقط با دید اطلاعاتی به این مساله نگاه می‌كنند، اما مساله‌ی مهم، آمادگی دستگاه نظامی در این قضیه بود؛ چرا كه دیدیم دستگاه نظامی وقتی پای كار آمد در عرض نیم ساعت توانست آن كار مهم را انجام دهد.

وزیر اطلاعات با اشاره به بحث دستگیری عامل ترور شهید علی‌محمدی گفت: هركس برای موساد عملیاتی انجام می‌داد موساد او را از بین می‌برد. چنان‌چه تیم شخص عامل ترور شهید علی‌محمدی همگی به درك واصل شده بودند. فقط در این عملیات یك نفر باقی مانده بود و ما با اقداماتی كه انجام دادیم هم‌چنین با اطلاعاتی كه مردم و جمعیت 70 میلیونی به ما دادند، توانستیم این فرد را دستگیر كنیم و در این بین راهكارهای موساد را نیز به دست بیاوریم.

وی دستگیری جاسوسان آمریكایی، اسراییلی و انگلیسی را از جمله دیگر اقدامات وزارت اطلاعات برشمرد و خطاب به مردم گفت: من به شما این نوید را می‌دهم كه با توجه به اشراف اطلاعاتی كه به مجموعه‌ی اینها در اطراف كشور داریم، تمامی اقداماتشان را رصد می‌كنیم. اگرچه ممكن است از یك حفره‌ای به ما ضربه وارد شود، اما ما اشراف اطلاعاتی داریم.

مصلحی در ادامه با بیان این‌كه فتنه‌ی 88 اگرچه لطمه، ضربه و هزینه داشته، اما بركات و خیراتی نیز داشته است، گفت: در این راستا از جمله موفقیت‌های بزرگ ما موفقیت در شبكه‌ی مجازی علیه دشمن بود. چنان‌چه وقتی اوباما یكی از موفقیت‌هایشان را بحث كیف اینترنتی نام برد، ما یك ماه قبل از این‌كه آنها این طراحی را داشته باشند، مطلع بودیم و حتی طراحی مقابله با آن را نیز انجام داده بودیم و چنین رویكردی دشمن را به استیصال كشانده و او اقرار می‌كند كه نتوانسته از شبكه‌ی مجازی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی استفاده كند.

وزیر اطلاعات در ادامه اظهار كرد: ما امروز توانسته‌ایم در مجموعه‌ی ضدانقلاب خارج‌نشین شكاف و تردید ایجاد كنیم. با توجه به فیلمی كه از نفوذی‌های وزارت اطلاعات در مجموعه‌ی اپوزیسیون خارج از كشور دیدیم، امروز شاهد این شكاف و اختلاف هستیم و به كسانی كه روزی در این مملكت نماینده‌ی مجلس و وزیر و ... بودند و فرار كردند و با ضدانقلاب همراه شدند گفته می‌شود كه از كجا می‌توان به شما اطمینان داشته باشیم كه شما نفوذی اطلاعات ایران نباشید؟

وزیر اطلاعات در ادامه‌ی سخنان خود اظهار كرد: در وزارت اطلاعات یكی از سرمایه‌گذاری‌ها روی این موضوع بوده كه ما باید از حالت دفاعی و منفعلانه بیرون بیاییم و در مقابل دشمن حالت تهاجمی بگیریم تا او را سر جای خود بنشانیم.

وی با اشاره به همان فیلم پخش شده گفت: خود این فرد نمی‌دانست كه طراحی كرده‌اند تا او را به اسراییل ببرند، ولی ما به محض این‌كه متوجه شدیم او را به كشور برگرداندیم تا بهره‌برداری‌های خود را از او كرده باشیم.

مصلحی در ادامه گفت: در عملیات روانی كه به زودی داریم مجموعه‌های دیگری از نفوذ در جریان ضدانقلاب و به‌هم‌ریختگی‌هایی كه در میان آنها به وجود آمده را اعلام می‌كنیم.

وزیر اطلاعات هم‌چنین افزود: اقدامات شبكه‌های جاسوسی و اطلاعاتی آمریكایی‌ها، رژیم صهیونیستی و اسراییلی‌ها كه در اطراف كشور هستند را رصد می‌كنیم و شاهد برهم‌ریختگی آنها هستیم.

وی در ادامه با اشاره به بیداری اسلامی شكل گرفته در كشورهای منطقه گفت: این بیداری از بعد اطلاعاتی به دستگاه‌های آمریكا و غرب شكست سنگینی وارد آورده و آنها از این موفقیت مردم و بیداری اسلامی غافلگیر شدند و اعلام كردند كه ما در این حركت‌ها دچار شوك شده‌ایم. البته باید هوشیار بود؛ چرا كه اینها به دنبال این هستند تا این الگو را به نفع خود ربایش كنند.

مصلحی در ادامه خطاب به مردم گفت: من به شما مردم خوب و متدین، حزب‌اللهی و علاقه‌مند به انقلاب و نظام اطمینان می‌دهم - سربازان گمنام امام زمان (عج) كه بخش قابل توجهی از آنها پدر و مادر و یا همسرشان نمی‌داند كه این شخص نیروی وزارتی است و ممكن است حتی فرزند شما هم جزو این نیروها باشد- این عزیزان با تمام وجود در خدمت انقلاب و اهداف بلند انقلاب و ولایت خواهند بود.

وزیر اطلاعات در ادامه با تاكید بر این‌كه نظام در اقتدار كامل قرار دارد، بنابراین از موضع رحمت و رأفت با جریان معارض برخورد می‌كند، گفت: امت حزب‌الله نگران آواهای نامأنوس و مایوس‌كننده‌ی دشمنان خارجی و بعضا افراد نادان داخلی و خواص بی‌بصیرت نباشند. وزارت اطلاعات در بعد حرفه‌ای و تخصصی به دنبال ایجاد امنیت پایدار و دستیابی به امنیت هوشمند است.

وی شناسایی تهدیدات بالقوه و بالفعل و واكسینه كردن جامعه نسبت به تهدیدات توسط اركان امنیتی حاكمیت و یا به عبارتی برنامه‌ریزی در جهت واكنش سریع نهادهای امنیتی جامعه نسبت به تهدیدات خارجی و داخلی با اعمال مناسب قدرت نرم و سخت، وابسته به نوع تهدیدات را تعریف امنیت هوشمند عنوان و اشراف اطلاعاتی، نگاه تهاجمی به برنامه‌ی دشمن، ایمن‌سازی مردم و جامعه در ابعاد و حوزه‌های مختلف، هم‌چنین نفوذ در عمق لایه‌های دشمن را از جمله راهبردهای وزارت اطلاعات در این راستا برشمرد.

بخش سیاست تبیان


منیع: تابناک