تبیان، دستیار زندگی
همزمان با میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (علیه السلام) و روز ملی جوان، موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان، به گفتگوی اختصاصی با کیانوش رستمی ، قهرمان وزنه برداری جهان پرداخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قهرمان جهان در تبیان

کیانوش رستمی

همزمان با میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (علیه السلام) و روز ملی جوان، موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، به گفتگوی اختصاصی با کیانوش رستمی ، قهرمان وزنه برداری جهان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی، بخش ورزشی موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان همزمان با میلاد حضرت علی اکبر (علیه السلام) و روز ملی جوان، در گفتگوی اختصاصی با قهرمان وزنه برداری جهان، به دغدغه های این جوان ایرانی پرداخت.

کیانوش رستمی قهرمان جهان همان پسرك دوست داشتنی است که توانست با مهار وزنه های آهنین به عنوان برترین وزنه بردار رقابت ها را آن خود کند.از دیدگاه رستمی «دوپینگ یکی از حیاتی ترین مسائل ورزشکاران است» و اضافه می کند:« اگر ورزشکاران در این مورد آگآهی کمی داشته باشند به راحتی دوپینگ آنها مثبت اعلام خواهد شد. به طور مثال قرص سرماخوردگی دوپینگ محسوب می شود و اگر در جریان نباشید و آزمایش بدهید جواب آن مثبت اعلام خواهد شد. »

این گفتگو توسط رضاسیگاری و هومن بهلولی برای بخش ورزشی تهیه شده و در بخشهایی از آن آمده است:

«-- به نظر شما رسانه ها نگاه یکسانی به رشته های ورزشی دارند و عدالت در ورزشکاران رعایت می شود؟

**سانه ها بیشتر به ورزش فوتبال می پردازند و علاقه کمتری برای پوشش رشته های دیگر از خود نشان می دهند. اگر کمی به گذشته برگردیم درخواهیم یافت وزنه برداران توانسته اند بهترین مدال ها را برای کشورمان به دست آورند و اگر کمی به این رشته بیش از گذشته توجه شود خبرهای بهتری در انتظار ورزش کشورمان خواهد بود.

-- شما مدال های خود را از دستان کسی دریافت کردید که سالها عنوان قوی ترین مرد جهان را یدک می کشید؟ نظرتان در مورد حسین رضازاده و کادر فنی چیست؟

** احساس خیلی خوب داشتم که یک ایرانی که سالها قهرمان بوده است مدال طلایم را به گردنم آویخت. باید در آن شرایط قرار بگیرید تا برایتان قابل درک باشد و بیان کردنش خیلی سخت است. کادر فنی نیز زحمات زیادی برای بچه ها می کشند و شش تن از ملی پوشان توانستند در این مسابقات مدال کسب کنند که نشان از تلاش کادر فنی و زحمت های آنها می دهد. شاید برایتان جالب باشد که در تمرینات اگر یکی از ملی پوشان در مهار وزنه موفق نباشد آقای باقری به قدری ناراحت می شوند که به نظر می رسد خودشان ناموفق بوده اند

--قهرمانی جوانان کشورمان به قدری با ارزش بود که پیام رهبری شامل حال مردان وزنه برداری شد چه احساسی دارید؟

**خب طبیعتا زمانی که پیام رهبری را شنیدم احساس شیرین تری نسبت به زمان مدال طلا به من دست داد و توجه مقام معظم رهبری باعث شد تا روحیه تیم افزایش پیدا کند تا در رقابت های دیگر بتوانند به درخشش خود ادامه دهند تا باز هم شاهد پیام رهبری باشیم که ارزشش از کسب عنوان های قهرمانی به مراتب بالاتر است.

-- چه انتظاراتی از مسئولین و فدراسیون دارید تا بتوانید موفقیت های خود را در عرصه های بین المللی ادامه دهید؟

**به نظر من فدراسیون عملکرد قابل قبولی داشته است و اردو های زیادی را برای ورزشکاران برگزار کرده است. انتظار من بیشتر از مسئولان کشور می باشد تا با در نظر گرفتن شرایطی آینده ورزشکاران را تامین کنند. عمر ورزشکار بسیار کوتاه است و آنها به جز ورزش منبع درآمد دیگری ندارند. »

تنظیم: هومن بهلولی