تبیان، دستیار زندگی
یک کاربر خانه‏دار(البته اگر پخت‏وپز با مایکروویو هم جزء خانه‏داری به حساب بیاید!) برایمان روش پخت کوفته‏ریزه با استفاده از مایکروویو را ارسال کرده است که با توجه به شیوع استفاده از این نماد مدرنیته در خانه‏های ایرانیان، حیفمان آمد تا به شما آن را آموزش ند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كوفته‏ریزه مدرن

پختن غذا در قابلمه


یک کاربر خانه‏دار(البته اگر پخت‏وپز با مایکروویو هم جزء خانه‏داری به حساب بیاید!) برایمان روش پخت کوفته‏ریزه با استفاده از مایکروویو را ارسال کرده است که با توجه به شیوع استفاده از این نماد مدرنیته در خانه‏های ایرانیان، حیفمان آمد تا به شما آن را آموزش ندهیم! چون از یک طرف وقتتان برایتان ارزشمند است و از سویی نیز به غذاهای سنتی علاقه‏مندید:


مواد لازم: روغن زیتون: یك قاشق سوپ‌خوری/ پیاز ریز شده: یك عدد/ حبه سیر له شده:‌ 2 عدد/ زنجبیل پودرشده: یك قاشق چای‏خوری/ پودر تخم گشنیز: یك قاشق چای‏خوری/ پودر زیره سبز: یك قاشق چای‏خوری/ پودر دارچین:‌ یك‌چهارم قاشق چای‏خوری / كشمش پلویی: یك‌سوم پیمانه / گشنیز خردشده: یك قاشق سوپ‌خوری بزرگ / مغز بادام بدون پوست: یك‌سوم پیمانه / گوشت چرخ‌كرده: یك كیلوگرم / تخم‌مرغ زده شده : یك عدد / خمیر داخل نان فانتزی: یك پیمانه / روغن: به مقدار لازم / پودر زعفران: نصف قاشق چای‏خوری

باتوجه به این‌كه همه كوفته‌ها یكباره در ظرف جا نمی‌شوند، پخت كوفته‌ها را در دو یا حتی سه مرحله انجام دهید

طرز تهیه: یك ظرف مخصوص مایكروویو آماده كرده و روغن زیتون را به همراه پیاز و سیر خردشده و ادویه‌جات (شامل پودر تخم‌گشنیز، زیره سبز، پودر زنجبیل و دارچین) در آن بریزید و بدون در، داخل مایكروویو قرار دهید. مایكروویو را روی قدرت صددرصد و به مدت پنج دقیقه تنظیم كنید. طی این مدت، یك‌بار در مایكروویو را باز كنید و مواد را هم بزنید.

پس از گذشت پنج دقیقه، ظرف حاوی مواد را از مایكروویو بیرون آورید و كشمش، گشنیز خردشده، بادام، گوشت چرخ‏كرده، پودر زعفران، خمیر نان و تخم‌مرغ را به آن اضافه كرده و با دست خوب ورز دهید. سپس مقدار یك‌چهارم فنجان از این مخلوط را در دست به شكل گلوله درآورید. تمام مواد را به همین صورت درآورید.

حالا یك ظرف بزرگ مخصوص مایكروویو را آماده كرده و داخل آن را با روغن چرب كنید. سپس كوفته‌ها را به صورت یك لایه در كف ظرف چیده و بدون گذاشتن در، به مدت 7 دقیقه روی قدرت 100درصد روشن كنید تا كوفته‌ها بپزد.

نكته یك: در صورتی كه كوفته‌ها طی این مدت نپختند، این مدت را چند دقیقه بیشتر كنید.

نكته 2: باتوجه به این‌كه همه كوفته‌ها یكباره در ظرف جا نمی‌شوند، پخت كوفته‌ها را در دو یا حتی سه مرحله انجام دهید.


باشگاه کاربران تبیان ـ ارسالی از: parspazhoohesh