تبیان، دستیار زندگی
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس طی نامه‌ای به معاون فرهنگی وزارت ارشاد، نسبت به فضای اختصاص داده شده امسال نمایشگاه كتاب به این بنیاد اعتراض كرد. در این نامه كه به معاونت فرهنگی وزارت ارشاد نوشته شده، آمده است: مطل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعتراض بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس به نمایشگاه كتاب


بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس طی نامه‌ای به معاون فرهنگی وزارت ارشاد، نسبت به فضای اختصاص داده شده امسال نمایشگاه كتاب به این بنیاد اعتراض كرد.

در این نامه كه به معاونت فرهنگی وزارت ارشاد نوشته شده، آمده است: مطلع شدیم فضای اختصاص یافته به غرفه انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران به منظور نشر ارزش‌های دفاع مقدس 12 متر مربع است.

در ادامه نامه آمده است: جای تاسف و تامل است كه با وجود شعارهای ارزشمندانه و انقلابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت جدید غرفه انتشارات این بنیاد از 40 متر مربع در نمایشگاه سال گذشته به 12 متر مربع در نمایشگاه امسال كاهش یافته است.

این نامه می‌افزاید: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با وجود انتشار 110 عنوان كتاب چاپ اول فقط در یك هفته - هفته دفاع مقدس سال 84- مورد بی‌مهری متولیان برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب قرار گرفت كه این امر جفای بزرگ به عالی‌ترین نهاد متولی حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

همچنین محمد رستمی با اشاره به این كه از تمام ناشرانی كه به چاپ كتاب‌های دفاع مقدس مبادرت ورزیده‌اند، نمایندگی فروش دریافت خواهیم كرد، یادآور شد: علاوه بر بحث نمایش كتاب در موضوعات مختلف، امسال برای دومین سال پیاپی غرفه فروش مستقیم هم خواهیم داشت.

وی با بیان این مطلب كه بیش از 200 عنوان كتاب در این نمایشگاه خواهیم داشت، افزود: امسال برای اولین‌بار در سالن ناشران خارجی هم غرفه‌ای گرفته‌ایم و در آن‌جا بحث نمایش و اطلاع‌رسانی داریم و به پرسش‌های مراجعان درباره ادبیات دفاع مقدس پاسخ خواهیم گفت.

نوزدهیمن دوره نمایشگاه‌های بین‌المللی كتاب تهران از سیزدهم اردیبهشت ماه سال جاری به مدت 10 روز در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی كتاب تهران برگزار می‌شود و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امسال دو غرفه در بخش ناشران داخلی و بازار جهانی كتاب خواهد داشت.

لینک:

توزیع رایگان یكصد هزار كتاب درباره پیامبر اعظم (ص) در نمایشگاه كتاب